Rekordowa liczba polskich turystów w Hiszpanii. Ponad 2,4 mln osób w 2024 roku

W 2024 roku Hiszpania pobiła kolejny rekord pod względem liczby polskich turystów – kraj ten odwiedziło 2,4 mln Polaków, co stanowi wzrost o 30 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Polscy turyści wydali tam ponad 3,2 mld euro, a ich średnie dzienne wydatki wzrosły do 189 euro. Najchętniej wybieranymi miejscami były Wyspy Kanaryjskie, Walencja, Andaluzja i Baleary.
W 2024 roku hiszpańska turystyka odnotowała nowy rekord w przyjazdach turystów z Polski, wynoszący 2 439 446 osób, co stanowiło 2,56 proc. całkowitej liczby turystów zagranicznych przybywających do Hiszpanii (wg. szacunków Narodowego Instytutu Statystycznego za pośrednictwem Badań ruchów turystycznych na granicach FRONTUR).
Liczby te oznaczają wzrost o 30 proc. w porównaniu z rokiem 2023. W sumie w 2024 roku Hiszpanię odwiedziło 95 799 505 turystów zagranicznych. Jeśli chodzi o wydatki, to w 2024 roku polscy turyści wydali w swoich miejscach docelowych łącznie 3,23 mld euro, co stanowi 2,54 proc. wszystkich wydatków poniesionych przez turystów zagranicznych w Hiszpanii.
Z drugiej strony, średnie wydatki polskich turystów wzrosły do 1287 euro, a średnie dzienne wydatki sięgnęły 189 euro, co stanowi wzrost o 13 proc. w porównaniu z rokiem 2023.
Liczby te plasują Polskę jako najszybciej rozwijający się europejski rynek generujący ruch turystyczny do Hiszpanii. Według badania FRONTUR, Wyspy Kanaryjskie znajdują się wśród najchętniej wybieranych przez polskich turystów hiszpańskich destynacji w 2024 roku z liczbą ponad 544 tys. odwiedzających, co oznacza wzrost o 14 proc. w porównaniu z 2023 r. Na kolejnych miejscach znalazły się: Walencja z 452 tys. polskich turystów (59 proc.), Andaluzja z ponad 451 tys. odwiedzających (40 proc.), Katalonia z 433 tys. odwiedzających (8 proc.) oraz Baleary, które odnotowały znaczący wzrost o 61 proc., osiągając liczbę 371 tys. turystów.
W roku 2024 pozytywnie wyróżniają się także zachowania polskich turystów w Hiszpanii, a ich główne aktywności wyraźne odzwierciedlają uznanie dla zróżnicowanej oferty turystycznej kraju. Najczęściej deklarowanym celem wyjazdu było zwiedzanie miast (79 proc.), korzystanie z plaż (78 proc.), zakupy (64 proc.) i zwiedzanie terenów przyrodniczych (49 proc.). Dodatkowo, w sezonie niskim, od stycznia do kwietnia, obserwuje się znaczny wzrost liczby przyjazdów, przekraczający średnią roczną o 40 proc..
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2025
GTS Poland uruchamia nowe połączenie z Warszawy do Monastyru
GTS Poland poszerza ofertę czarterów do Tunezji i od 25 grudnia 2025 roku uruchamia nowe…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Ryanair przedstawia najpopularniejsze kierunki Polaków w okresie świątecznym
W okresie świąteczno-noworocznym Polacy najchętniej wybierają Włochy, Hiszpanię i Maltę,…
0 Komentarzy3 Minuty
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty










