Rekordowa liczba polskich turystów w Hiszpanii. Ponad 2,4 mln osób w 2024 roku

W 2024 roku Hiszpania pobiła kolejny rekord pod względem liczby polskich turystów – kraj ten odwiedziło 2,4 mln Polaków, co stanowi wzrost o 30 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Polscy turyści wydali tam ponad 3,2 mld euro, a ich średnie dzienne wydatki wzrosły do 189 euro. Najchętniej wybieranymi miejscami były Wyspy Kanaryjskie, Walencja, Andaluzja i Baleary.
W 2024 roku hiszpańska turystyka odnotowała nowy rekord w przyjazdach turystów z Polski, wynoszący 2 439 446 osób, co stanowiło 2,56 proc. całkowitej liczby turystów zagranicznych przybywających do Hiszpanii (wg. szacunków Narodowego Instytutu Statystycznego za pośrednictwem Badań ruchów turystycznych na granicach FRONTUR).
Liczby te oznaczają wzrost o 30 proc. w porównaniu z rokiem 2023. W sumie w 2024 roku Hiszpanię odwiedziło 95 799 505 turystów zagranicznych. Jeśli chodzi o wydatki, to w 2024 roku polscy turyści wydali w swoich miejscach docelowych łącznie 3,23 mld euro, co stanowi 2,54 proc. wszystkich wydatków poniesionych przez turystów zagranicznych w Hiszpanii.
Z drugiej strony, średnie wydatki polskich turystów wzrosły do 1287 euro, a średnie dzienne wydatki sięgnęły 189 euro, co stanowi wzrost o 13 proc. w porównaniu z rokiem 2023.
Liczby te plasują Polskę jako najszybciej rozwijający się europejski rynek generujący ruch turystyczny do Hiszpanii. Według badania FRONTUR, Wyspy Kanaryjskie znajdują się wśród najchętniej wybieranych przez polskich turystów hiszpańskich destynacji w 2024 roku z liczbą ponad 544 tys. odwiedzających, co oznacza wzrost o 14 proc. w porównaniu z 2023 r. Na kolejnych miejscach znalazły się: Walencja z 452 tys. polskich turystów (59 proc.), Andaluzja z ponad 451 tys. odwiedzających (40 proc.), Katalonia z 433 tys. odwiedzających (8 proc.) oraz Baleary, które odnotowały znaczący wzrost o 61 proc., osiągając liczbę 371 tys. turystów.
W roku 2024 pozytywnie wyróżniają się także zachowania polskich turystów w Hiszpanii, a ich główne aktywności wyraźne odzwierciedlają uznanie dla zróżnicowanej oferty turystycznej kraju. Najczęściej deklarowanym celem wyjazdu było zwiedzanie miast (79 proc.), korzystanie z plaż (78 proc.), zakupy (64 proc.) i zwiedzanie terenów przyrodniczych (49 proc.). Dodatkowo, w sezonie niskim, od stycznia do kwietnia, obserwuje się znaczny wzrost liczby przyjazdów, przekraczający średnią roczną o 40 proc..
POWIĄZANE WPISY
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2025
Spektakularna metamorfoza Urlop.pl: świeży wygląd, spójna komunikacja i nowoczesność
Podczas Konferencji & Gali Urlop.pl 2025, która odbyła się 3 grudnia, jedna z…
0 Komentarzy10 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Travelplanet: Coraz więcej Polaków wybiera egzotykę w sezonie zimowym
Z danych Travelplanet.pl wynika, że coraz więcej Polaków planuje wyjazdy do egzotycznych…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Ceny wyjazdów na sierpień 2026 poszły w górę. Największe wzrosty na Teneryfie, Malcie i Krecie
W minionym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 sierpnia a 9 sierpnia…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty










