Region musi się promować wspólnie

Współpraca jest siłą napędową ruchu turystycznego w regionie – powiedziała Darina Dartkova, dyrektor Regionalnej Organizacji Ruchu Turystycznego regionu Liptov podczas swojej prezentacji „Promocja regionu oraz budowanie marlk Liptov” podczas I Forum Pormocji Turystycznej zorganizowanego przez portal WaszaTurystyka.pl.
Liptów przez nią reprezentowany to jeden z częściej odwiedzanych regionów Słowacji, w 2015 roku odwiedziło go 480 tys. gości, którzy wykupili ponad 1,4 mln noclegów. W pierwszych siedmiu miesiącach tego roku liczba noclegów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku o 14,3 proc.
W 2016 roku region dysponował 16,5 tys łóżek. Inwestycje w turystykę wyniosły w ostatnich latach 120 mln euro.
Darina Bartkova powiedział m.in.: „Od czego zaczęło się Destination Management Organizations (DMO) w regionie? Od powstania w 2008 roku klastra Liptov i budowy wspólnej marki Liptov. Opracowaliśmy wtedy kartę turystyczna Liptov Card, centralny system rezerwacji, rozpoczęliśmy realizację projektów UE: Wspólnie do pogranicza, Tatry wspólne, Uczące się regiony. W roku 2012 powstała Regionalna Organizacja Ruchu Turystycznego regiony Liptov.
Co nam dało powstanie jednej organizacji?
Mamy obecnie w regionie jednolitą organizację miejscowego menedżerstwu w regionie, a więc wspólne strategie, plany aktywności, tworzenie oraz wspieranie produktów, działanie. Oznacza to także jednolita prezentację oraz promocję regionu pod marką LIPTOV,wspieranie znaku, wspólne portale internetowe, profil Facebooka. Lepsza jest współpraca podmiotów RT, realizacja wspólnych projektów: Liptov Region Card, SKI & AQUA BUS, region Liptov dla kolarzy, cyklobus, realizacja wspólnych działań marketingowych itd. Wspólnie tez zdobywamy dotację przeznaczone na rozwój turystyki w regionie, w 2016 roku zdobyliśmy dotacje w wysokości 800 793 euro.”
Celem projektu jest podnoszenie odwiedzalności oraz liczby noclegów w regionie Liptov za pośrednictwem kompleksowej oferty regionalnych produktów w jednym pakiecie. Bierze w nim obecnie udział 300 obiektów noclegowych i 60 atrakcji turystycznych.
Liptov Region Card ma na celu motywację klienta – nowy element to program lojalnościowy oraz możliwość wygrania nagród
Dodatkowo dla przedsiębiorców świadczących usługi hotelarskie oraz osób świadczących rabaty bonusami są: social networking, marketing, informacja zwrotna
Z kolei darmowy skibus, który przez 96 dni przewiózł 80 tys narciarzy. Dotacja na niego wyniosła 82 500 euro, przedsiębiorcy dali 30 tys. euro. (razem 112 tys euro). Dzięki skubusowi wzrosła liczba noclegów sprzedawanych w ośrodkach znajdujących się dalej od od środka Jasna, zdobyły one nowych klientów z Ukrainy, republik bałtyckich.
Darina Bartkova podkreśliła: „Jeśli chodzi o narzędzia, które pomogły nam budować markę Liptov, najważniejszymi były:
strona visitliptov.sk – ponad 1, 3 milion odwiedzin,
Facebook profil 13 tysięcy fanów
PR serwis, 60 informacji prasowych o nowościach na Słowacji w Czechach i w Polsce
Liptov news – 60 video reportaży o nowościach na Liptowie, na stronie visitliptov.sk, fcb, stronach członków oraz partnerów
Kampanie on-line na rynku słowackim, czeskim, polskim i ukraińskim. Brakowało jednak jednolitego konceptu komunikacyjnego.
Obecnie promocje opieramy na mocnych brandach regionu: Jasnej, Tatralandii, Gino Paradise. Naszym celem jest podniesienie wartości znaku Liptov za pomocą właśnie tych mocnych naszych punktów.
Najważniejszym naszym zadaniem jest znalezienie jednego przesłania komunikacyjnego, które wyrazi bogata ofertę Liptowa. Obecnie hasło brzmi „Wszystko jest na LiptOVE”. Udało nam się połączyć tradycje regionu z dynamiką,hasło regionu zawiera wyraz LOVE.”
Oto wyniki podniesienia liczby klikalności na poszczególne podstrony latem 2016 roku w porównaniu z latem 2015:
1.Liptovský Mikuláš – 6 214 proc. (w 2015 roku prawie wcale nie klikano na podstronę LM)
2.Gino Paradise Bešeňová – 861 proc.
3.Uzdrowisko Lúčky – 550 proc.
4.Tatralandia – 542 proc.
5.Malinô Brdo – 515 proc.
6.Jasná – 428 proc.
7.Liptovský Hrádok – 360 proc.
8.Vlkolínec – 330 proc.
Kampania tegoroczna Liptowa to m.in.ponad 222 edycji w prasie, w internecie, w radio, aż 38 wystąpień w telewizjach krajowych – przede wszystkim we wiadomościach głównych telewizji JOJ, Markíza, RTVS, czyli w czasie prime time, seria 7 reportaży o skarbach Liptowa w TV JOJ, z tym połączony konkurs na facebooku telewizji JOJ i 30 informacji prasowych w mediach krajowych oraz regionalnych a także – po raz pierwszy w historii sponsorowany o długości 10 sekund nadawany w czasie najlepszej oglądalności (pogoda, seriale, wiadomości główne).
Darina Bartkova podsumowała: „Efekt wspólnej akcji promocyjnej: w lipcu tego roku odnotowaliśmy 24 proc. wzrost sprzedanych noclegów w porównaniu do lipca 2015 roku. To pokazuje, że współpraca jest siła napędowa ruchu turystycznego w regionie.”
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










