PZU ubezpieczy podróżnych LOT-u

Już ponad 3000 klientów skorzystało w ciągu zaledwie trzech tygodni z najnowszej oferty ubezpieczeniowej PZU, przygotowanej dla podróżnych Polskich Linii Lotniczych LOT. Polisę turystyczną można zakupić w chwili rezerwacji biletu lotniczego. Rozwiązanie jest możliwe dzięki współpracy PZU z LOT-em i firmą Chubb European Group.
Intuicyjna, prosta i wygodna – to główne zalety polisy, która funkcjonuje od 14 listopada br. W ramach ubezpieczenia podróżnego „PZU Pomoc w Podróży LOT” do wyboru są trzy warianty, dopasowane do potrzeb klientów polskiego przewoźnika. Niezależnie od tego, czy planuje się wyjazd na narty, czy podróż służbową, warto skorzystać z możliwości, jakie daje polisa. Dzięki niej można uniknąć dodatkowych, nieprzewidzianych wydatków.
PZU odpowiada za ofertę ubezpieczeniową, która jest dostępna na stronie www.lot.com dla polskich klientów. Profesjonalne rozwiązanie systemowe i technologiczne umożliwiające zakup polisy dostarcza Chubb, który odpowiada za sprzedaż ubezpieczeń poza granicami RP.
Adrian Kubicki, dyr. komunikacji korporacyjnej w LOT, powiedział: „LOT to największy przewoźnik w Europie Środkowo-Wschodniej i najszybciej rozwijający się przewoźnik na Starym Kontynencie. Z myślą o naszych pasażerach konsekwentnie dążymy do poszerzenia naszej oferty, także ubezpieczeniowej. Dzięki strategicznej współpracy z naszymi partnerami możemy zaoferować pasażerom wyjątkowe ubezpieczenie dopasowane do ich potrzeb i oczekiwań. To kolejny z powodów, dla których warto skorzystać z naszych usług.”
Trzy warianty do wyboru
W zależności od wybranej opcji, polisa zapewni m.in.: zwrot kosztów biletu lotniczego, pokrycie wydatków medycznych, zwrot opłat za transport w nagłych przypadkach lub ochronę bagażu i rzeczy osobistych. Pierwszym z dostępnych wariantów jest ubezpieczenie anulowania podróży. Klient, decydując się na ten rodzaj ubezpieczenia, może liczyć na zwrot kosztów: biletu lotniczego i zorganizowanego wypoczynku, w tym zakwaterowania i wynajętego samochodu (do maksymalnej kwoty 2250 zł). Polisa chroni do momentu rozpoczęcia podróży.
Wybierając drugi z wariantów, podróżny zyskuje ochronę od chwili wyjścia z domu aż do powrotu z podróży. Pakiet numer dwa jest zróżnicowany i obejmuje m.in. ubezpieczenie OC, pokrycie kosztów medycznych i transportu w nagłych wypadkach, świadczenie szpitalne, odszkodowanie za utracony bagaż i rzeczy osobiste oraz rekompensatę w przypadku skrócenia podróży. Trzecia opcja jest połączeniem obu pierwszych wariantów.
Małgorzata Sadurska, wiceprezes zarządu PZU, dodała: „PZU to najstarsza firma ubezpieczeniowa w Polsce i największa w naszej części Europy. Co roku sprzedajemy polisy za kilkanaście miliardów złotych. Z naszych usług korzysta ok. 16 mln klientów. Zaufanie, jakim się cieszymy, to nie tylko powód do dumy, ale także zobowiązanie, by nie zawieść naszych klientów. Oferta przygotowana na potrzeby współpracy z PLL LOT jest różnorodna i specjalnie dopasowana do potrzeb podróżnych.”
Współpraca PZU z PLL LOT jest kluczowym elementem budowania partnerstw z dużymi polskimi firmami, które są częścią naszych celów strategicznych na 2020 rok.
Ubezpieczenie podróży w ramach biletu
Zakup ubezpieczenia został zintegrowany w systemie Amadeus, który jest największym na świecie operatorem systemów dystrybucji biletów lotniczych. Blisko połowa transakcji związanych z biletami lotniczymi na świecie jest rozliczana za jego pośrednictwem. Sposób zakupu ubezpieczenia jest intuicyjny i wygodny dla użytkownika. Po wyborze kierunku oraz liczby dni i podróżujących osób, klient otrzymuje propozycje trzech wariantów ubezpieczenia z wyliczoną już składką. W przypadku lotów w obie strony długość podróży jest automatycznie naliczana zgodnie z datami widniejącymi na bilecie. Jeśli klient zaplanował podróż tylko w jedną stronę, wówczas ma możliwość dostosowania czasu trwania ubezpieczenia. Może on wynosić np. od jednego do czterech dni.
Koszt polisy zostaje automatycznie doliczony do końcowej ceny biletu.
Jako potwierdzenie podróżny otrzymuje dwie wiadomości email – jedna zawiera dokumenty podróży od LOT-u, a druga certyfikat ubezpieczeniowy, ogólne warunki ubezpieczenia oraz informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Anna Klimczak, Relationship Manager, Accident and Health w Chubb, podkreśliła: „Otrzymany certyfikat zawiera najważniejsze informacje dotyczące podróży, na które składają się: dane osób ubezpieczonych, cel oraz data podróży, wariant ubezpieczenia oraz najważniejsza rzecz, czyli całodobowy numer telefonu do kontaktu w celu uzyskania pomocy. Warto go mieć zawsze przy sobie. Wybór opcji ubezpieczenia i zakup polisy odbywa się zawsze w czasie rzeczywistym, więc podróżny nie musi czekać na ofertę i traktuje ją jako element sprzedaży biletu.”
W przypadku zmiany planów, gdy zachodzi potrzeba rezygnacji z ubezpieczenia lub modyfikacji danych ubezpieczonego, należy zadzwonić pod numer telefonu widoczny na certyfikacie. Jeśli podróżny ma dodatkowe pytania dotyczące polisy lub zakresu ubezpieczenia, może skorzystać ze specjalnie utworzonej w tym celu infolinii dla klientów LOT-u: (22) 505 14 60 czynnej w dni powszednie w godzinach 8:00 – 18:00.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Wizz Air otworzył szóstą bazę operacyjną w Polsce. 11 nowych tras z Lotniska Warszawa-Modlin
Dziś, 1 grudnia 2025 roku, linia lotnicza Wizz Air uruchomiła bazę operacyjną na Lotnisku…
0 Komentarzy2 Minuty
1 grudnia 2025
Zielona Góra-Babimost ma nową halę Non-Schengen
Lotnisko Zielona Góra-Babimost zakończyło kluczowy etap modernizacji, obejmujący m.in.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Enter Air i Coral Travel z nową umową czarterową na sezon 2026/2027
Enter Air podpisał z Coral Travel Poland umowę czarteru obejmującą współpracę w sezonie…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Ryanair ogłasza ofertę Black Friday: drugi bilet za połowę ceny
Ryanair uruchomił wyprzedaż z okazji Black Friday, oferując promocję „drugi bilet za pół…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2025
Enter Air podsumowuje III kwartał 2025 roku
Przychody Enter Air po trzech kwartałach 2025 roku osiągnęły 2 422,8 mln zł, a EBITDA…
0 Komentarzy3 Minuty
28 listopada 2025
PLL LOT uruchomiły nowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi
PLL LOT uruchomiły nowe sezonowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi w północnej…
0 Komentarzy2 Minuty









