Projekt 3explore proponuje świeże spojrzenie na podróże

Marka 3explore to oferta wyjazdów aktywnych, skierowana do klienta nastawionego na przeżycia, poszukującego niszowego produktu oraz chcącego odkryć miejsca jeszcze niedotknięte turystyką masową. Produkt idealny na czasy pandemii: bezpieczny, skierowany do grona bliskich osób, niewymagający noclegu w obiekcie. Twórcy marki są nastawieni m.in. na sprzedaż w kanale agencyjnym.
Nazwa 3explore (czyli „free explore” – nieskrępowane poznawanie) oddaje ideę nowego na rynku produktu z kategorii turystyki aktywnej. Jest nią nieograniczone niczym odkrywanie miejsc, smaków, kultur. Dlaczego nieograniczone? Bo pomysł zakłada korzystanie z różnych środków transportu – na wodzie, lądzie i w powietrzu, których kombinacja ma dać klientowi możliwość dotarcia do miejsc dzikich, nieprzeludnionych, nie przetworzonych przez przemysł turystyczny. Jedzenie w miejscach popularnych wśród mieszkańców, a nie turystów, zwiedzanie miasteczek i zabytków nieco zapomnianych, ale urokliwych, pięknie położonych.
Bezpiecznie i z dala od „disneylandu”
„Projekt 3explore łączy w sobie wiele różnych rodzajów aktywności: żeglarstwo, off-road, z poznawaniem smaków, miejsc. To swobodne przemieszczanie się, niespieszne odkrywanie, ucieczka przed turystyką masową. Jesteśmy w stanie pokazać klientowi prawdziwy świat, nieskażony masowością turystycznego przemysłu” – wyjaśnia Artur Wilkin, pomysłodawca marki i założyciel 3explore.
„Nasz produkt jest jakby stworzony na potrzeby dzisiejszych realiów. Zakłada ograniczony kontakt z obcymi osobami, jest bezpieczny pod względem sanitarnym i skierowany do małych, zżytych ze sobą grup. Działamy w zgodzie z regulacjami, nie musimy kwaterować turystów w obiektach, sami zapewniamy wyżywienie na pokładzie jachtu” – dodaje.
Wyjazdy przeważnie oparte są na rejsach, ale – jak podkreśla Artur Wilkin – różnią się od nich przede wszystkim tym, że atrakcją nie jest samo pływanie, tylko odkrywanie miejsc podróżując na pokładzie jachtu. Jeśli ktoś chce tylko spróbować przygody za sterem, może na pierwszą wyprawę wybrać rodzime Mazury – kilkudniową włóczęgę po jeziorach, zatoczkach, z noclegami „na dziko”, ogniskiem, wizytą w mniej lub bardziej uczęszczanych miejscach. Ale 3explore zabierze też klientów m.in. do Grecji, na Sycylię, Majorkę, Sardynię, na pokładzie przede wszystkim jachtów żaglowych – jednokadłubowych i katamaranów – ale też jachtów motorowych. Partnerem projektu w Grecji jest firma Greece Boat Booking oraz lokalne firmy czarterowe.
Swobodne przemieszczanie się
Oferta jest skierowana do grup o różnej liczebności – od kilku do 30 osób (po 10 rozlokowanych na trzech jachtach). Grupą opiekują się organizatorzy oraz współpracujący z nimi skipperzy. Ceny pakietów kształtują się od 400 do 900 euro za osobę za tygodniowy pobyt.
W pakiecie klient otrzyma miejsce na jachcie w kabinie dwuosobowej, opiekę kapitana i drugiej wykwalifikowanej osoby na pokładzie, podstawowe wyżywienie (śniadanie i lekki lunch) oraz kolację „kapitańską” ostatniego dnia pobytu. Na lądzie pod opieką organizatorów klient zwiedza i poznaje okolicę: kulinaria, lokalne tawerny, bary, autentyczną kuchnię. Zwiedzi okolicę quadem, skuterem lub samochodem terenowym. Przewidziane są też postoje na kąpiele w zatokach i plażowanie. W przyszłości także: snorkling łączony z pływaniem na desce SUP (stand up paddle), ale również wyjazdy narciarskie i trekking.
Pływać każdy może
„Klient znajdzie u nas luz, atmosferę, błękit morza. Kierujemy ofertę do tych, którzy chcieliby spróbować sił na pokładzie jachtu, do niedoświadczonych żeglarzy albo do tych, którzy jeszcze nie byli w rejsie. Oraz do tych, którzy szukają nowości, innego spojrzenia na kraje śródziemnomorskie. Oferta jest rodzinna, na pokładzie mogą przebywać dzieci w każdym wieku” – mówi Artur Wilkin.

Aby produkt zachował unikalny charakter liczba klientów, których firma obsługuje w ciągu roku jest ograniczona i jak na razie nie przekracza 300 osób. Organizator chce jednak wprowadzić go do sprzedaży agencyjnej i poszukuje partnerów zainteresowanych współpracą.
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2025
Nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych. Touroperatorzy zyskają łatwiejszy dostęp do gwarancji ubezpieczeniowej
Podpisano nowelizację ustawy o imprezach turystycznych, która ułatwi touroperatorom…
0 Komentarzy4 Minuty
17 grudnia 2025
Itaka Złotym Partnerem V Gali Waszej Turystyki
9 stycznia w hotelu Renaissance Warsaw Airport odbędzie się V Gala Waszej Turystyki,…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Gąsiory Turystyki 2025 przyznane! Poznajcie młode talenty polskiej branży turystycznej
W drugiej edycji konkursu Gąsiory Turystyki ponownie nagrodziliśmy nowe talenty branży…
0 Komentarzy6 Minuty
16 grudnia 2025
Blisko 200 agentów na Wielkiej Gali Nekera: sukcesy, wyróżnienia i plany na przyszłość
Blisko 200 agentów turystycznych oraz partnerzy biznesowi i przedstawiciele mediów wzięli…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
eSky: Rośnie zainteresowanie zimowymi wyjazdami do Hiszpanii, Portugalii i Maroka
Polacy coraz częściej planują ferie zimowe poza krajem, wybierając kierunki o…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Malta w czołówce wyborów użytkowników eSky
Malta od lat przyciąga Polaków swoją historią, śródziemnomorskim klimatem i urokiem. W…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2025
eSky: Rok 2026 sprzyja podróżom. Polacy mogą wykorzystać do 61 dni wolnych
Według danych eSky, rok 2026 stwarza Polakom okazję do maksymalnego wykorzystania dni…
0 Komentarzy3 Minuty
8 grudnia 2025
Fly.pl partnerem V Gali Waszej Turystyki
9 stycznia 2026 roku w Warszawie odbędzie się V Gala Waszej Turystyki, podczas której…
0 Komentarzy1 Minuty
8 grudnia 2025
XII Gremium Ekspertów Turystyki w Wałczu: edukacja jako klucz do przyszłości branży
W dniach 2-3 grudnia 2025 roku Centralny Ośrodek Sportu w Wałczu był gospodarzem XII…
0 Komentarzy5 Minuty













