Profitroom: Wakacje 2025 na półmetku. Wzrost rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny

fot. materiały prasowe

Jak wynika z raportu Profitroom, hotele w Polsce w porównaniu z ubiegłym rokiem odnotowują 4,2 proc. wzrost rezerwacji bezpośrednich, dłuższy średni czas pobytu oraz rosnące zainteresowanie zarówno popularnymi kurortami, jak i mniej oczywistymi lokalizacjami. Ceny w turystyce krajowej pozostają stabilne, a w sierpniu wciąż dostępne są atrakcyjne oferty dopasowane do różnych budżetów.

Z danych Profitroom wynika, że w okresie od 28 czerwca do 4 sierpnia liczba rezerwacji wzrosła o 4,2 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Liczba tzw. pokojonocy zwiększyła się o 4,8 proc., a średnia długość pobytu wyniosła 3,21 dnia na osobę. Odsetek anulowanych rezerwacji spadł o 0,53 proc., a udział rezerwacji krajowych wzrósł o 0,56 proc..

Największe wzrosty liczby rezerwacji odnotowano w Kołobrzegu (+23,4 proc.), Zakopanem (+19,5 proc.) oraz Warszawie (+14,6 proc.). Stabilne wyniki utrzymują Kraków, Gdańsk, Mielno i Szklarska Poręba.

fot. materiały prasowe

Najwięcej rezerwacji w lipcu przypadało na weekendy 18-21 i 25-28 lipca. Co ciekawe, lipiec był także rekordowy dla wyjazdów solo. Rezerwacje dla jednej osoby zwiększyły się o 11,8 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Z kolei w sierpniu największe zainteresowanie budzi długi weekend 14-17 sierpnia. Do osiągnięcia poziomu realizacji sierpniowych pobytów z 2024 roku brakuje jeszcze 42,4 proc. liczby rezerwacji i 30,3 proc. pokojonocy.

Średnia kwota noclegu z pakietami świadczeń w lipcu wyniosła 820 zł, co oznacza wzrost o 2,4 proc. r/r. Średnia wartość rezerwacji to 2 833 zł (+3 proc. r/r). Wzrosty cen w regionach takich jak Małopolska, Warmia i Mazury czy Pomorze Zachodnie utrzymywały się na podobnym, umiarkowanym poziomie.

„Dla turystów to sygnał, że mimo pojawiających się w mediach tzw. paragonów grozy, sierpniowy wypoczynek wciąż można zaplanować w korzystnej cenie, zwłaszcza rezerwując nocleg bezpośrednio” – podkreśla Arkadiusz Czerwiński, rzecznik prasowy w Profitroom.

Tegoroczne wakacje pokazują także, że goście coraz większą wagę przykładają do całościowego doświadczenia pobytu. Obejmuje ono relaks, kontakt z przyrodą oraz lokalną kulturą.

„Rosnące zainteresowanie ofertami wellness, zabiegami odnowy biologicznej czy zdrową kuchnią świadczy o zwrocie ku bardziej zrównoważonemu stylowi podróżowania. Goście częściej wybierają miejsca, które łączą komfort i prywatność z możliwością aktywnego wypoczynku oraz doświadczeń inspirowanych lokalną kulturą i tradycją. Obiekty, które potrafią odpowiedzieć na te potrzeby, oferując kompleksowe usługi i otwartość na indywidualne oczekiwania, zyskują coraz większe znaczenie na rynku – dodaje Grzegorz Gacek, wiceprezes Polskich Hoteli Niezależnych, właściciel Hotelu Szczawnica Park Resort & Spa.