Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny

Podlaski Bon Turystyczny rusza od 20 kwietnia 2025r. /fot. Mieczysław Pawłowicz
fot. Mieczysław Pawłowicz

Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie od maja do października 2025 roku wzrosła o 50,4 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. To najwyższy wynik wśród wszystkich polskich województw, a część tego wzrostu przypisuje się programowi Podlaski Bon Turystyczny.

W 2025 roku Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna prowadziła kampanie promocyjne, które również przyczyniły się do wzrostu zainteresowania regionem. Kampanię „Podlaskie. Tylko cisza i spokój” zrealizowano na wielkoformatowych ekranach w Warszawie, podkreślając spokój regionu i bliskość natury. Z kolei kampania „Fogue – Jesień. Pora na Podlaskie” przeprowadzona w mediach społecznościowych, zachęcała do korzystania z Podlaskiego Bonu Turystycznego.

Długość pobytu i koszty noclegów w regionie

Dane Profitroom dotyczące rezerwacji hoteli pokazują, że średnia wartość pobytu podczas realizacji Podlaskiego Bonu Turystycznego wyniosła 1 531 zł brutto, a przeciętny czas pobytu 2,3 dnia. Przekłada się to na średnią stawkę za noc na poziomie 615 zł. W przypadku obiektów innych niż hotele najczęściej rezerwacje obejmowały dwa dni pobytu, a w 14 proc. przypadków trzy dni. Najwięcej rezerwacji odnotowano w sierpniu, co potwierdza, że okres wakacyjny pozostaje kluczowy dla ruchu turystycznego w regionie.

W hotelach najczęściej rezerwowano pokoje dla dwóch dorosłych osób, co stanowiło około 58 proc. wszystkich rezerwacji. Największy wzrost odnotowały natomiast rezerwacje rodzinne w układzie 2+1, które zwiększyły się o 65,5 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Podobny trend obserwowano w innych obiektach noclegowych, a dane te pokazują, że region zyskuje coraz większą popularność wśród rodzin z dziećmi.

Ankieta przeprowadzona wśród uczestników programu wykazała, że hotele w 90,3 proc. pozytywnie oceniły realizację Podlaskiego Bonu Turystycznego, a 93,5 proc. popiera kontynuację programu. W przypadku obiektów innych niż hotele, 78,6 proc. wskazało, że program stanowi realne wsparcie dla branży turystycznej w województwie, a 62,5 proc. potwierdziło, że przyczynił się do zwiększenia ruchu turystycznego w ich obiektach.

Trzy tury Podlaskiego Bonu Turystycznego

Podlaski Bon Turystyczny zrealizowano w trzech turach. W pierwszej turze wygenerowano bony, które trafiły głównie do mieszkańców województw mazowieckiego, łódzkiego i śląskiego. Druga tura, w niecałe 2,5 min wygenerowała 4,4 tys. bonów, a do programu dopuszczono również mieszkańców województwa podlaskiego. Największą aktywność odnotowano w województwach mazowieckim, podlaskim, małopolskim i śląskim. Z kolei trzecia tura wygenerowała 8,5 tys. bonów, przy czym największą aktywność wykazały województwa mazowieckie, podlaskie i warmińsko-mazurskie. Łącznie w ramach wszystkich trzech tur wygenerowano 13 921 bonów.

Realizacja jesiennych bonów wciąż trwa, a kompletne dane dotyczące programu Podlaski Bon Turystyczny będą dostępne w styczniu 2026 roku.