Ponad 17 tys. Polaków odwiedziło Mauritius w 2024 roku

W 2024 roku Mauritius odwiedziło 17 560 podróżnych z Polski, co oznacza wzrost o 3 036 osób względem roku 2023 (14 524). Po raz pierwszy liczba ta przekroczyła również poziom sprzed pandemii (11 411 w 2019 r.).
Dane wskazują na stabilny i dynamiczny rozwój ruchu turystycznego między Polską a Mauritiusem. W 2020 i 2021 roku liczba turystów naturalnie znacząco spadła, ale już od 2022 zaczęliśmy obserwować wyraźne odbicie (8 197 odwiedzających). W 2023 liczba wzrosła do 14 524, by w minionym roku osiągnąć historyczne 17 560 przyjazdów – co stanowi wzrost o ponad 50 proc. w zestawieniu z 2019, sprzed pandemii.
„Z ogromną satysfakcją informujemy, że w 2024 roku Mauritius odwiedziło aż 17 560 turystów z Polski – to najwyższy wynik w historii. Oznacza to wzrost o 3 036 osób w porównaniu z 2023 rokiem (14 524). Cieszy nas również fakt, że liczba odwiedzających przekroczyła poziom sprzed pandemii (11 411 w 2019 roku), co dowodzi, że Polacy coraz chętniej wybierają Mauritius jako swój wymarzony kierunek podróży” – mówi Katarzyna Kajak, Country Manager Mauritius Tourism Promotion Authority (MTPA) na Polskę.
Kluczowe działania promocyjne i plany na 2025
- Aktywne kampanie w prasie, mediach społecznościowych i TV – podkreślające wyjątkowość Wyspy oraz jej całoroczny charakter.
- Webinaria, szkolenia i prezentacje dla agentów turystycznych – wzmocnienie kompetencji osób doradzających klientom oraz poszerzenie ich wiedzy o Mauritiusie.
- Udział w prestiżowych wydarzeniach branżowych – promocja wyspy w roli partnera oraz wystawcy.
- Wsparcie oferty czarterowej i współpraca z TUI na sezon 2024/2025.
- Kontynuacja kampanii „Feel Our Island Energy” – ukazującej różnorodne oblicza Mauritiusu oraz zachęcającej do odwiedzin o każdej porze roku.
Od początku 2025 MTPA kontynuuje intensywne działania. W styczniu zorganizowano roadshow w Krakowie oraz Warszawie, w którym uczestniczyło 14 partnerów (hotele, DMCs i linie lotnicze) oraz blisko 100 przedstawicieli polskiej branży turystycznej.
„Nie zwalniamy tempa. Planujemy kolejne inicjatywy, spotkania i kampanie mediowe, aby jeszcze mocniej zakorzenić Mauritius w świadomości polskich turystów. Nasz cel to utrzymanie tendencji wzrostowej oraz dalsze umacnianie pozycji Mauritiusu jako jednego z najatrakcyjniejszych kierunków egzotycznych dla Polaków” – podsumowuje Katarzyna Kajak.
POWIĄZANE WPISY
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2025
Spektakularna metamorfoza Urlop.pl: świeży wygląd, spójna komunikacja i nowoczesność
Podczas Konferencji & Gali Urlop.pl 2025, która odbyła się 3 grudnia, jedna z…
0 Komentarzy10 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Travelplanet: Coraz więcej Polaków wybiera egzotykę w sezonie zimowym
Z danych Travelplanet.pl wynika, że coraz więcej Polaków planuje wyjazdy do egzotycznych…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Ceny wyjazdów na sierpień 2026 poszły w górę. Największe wzrosty na Teneryfie, Malcie i Krecie
W minionym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 sierpnia a 9 sierpnia…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty










