Polskie innowacje w centrum kampanii „We Did It In Poland”

fot. materiały prasowe

Blisko ośmiu na 10 Polaków pozytywnie ocenia kampanię „We Did It In Poland”, a dwóch na trzech przyznaje, że zmieniła ona ich sposób myślenia o kraju i jego mieszkańcach – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Fundacji WłączeniPlus. Towarzysząca projektowi interaktywna wystawa, prezentująca polskie innowacje, do połowy października dostępna jest dla podróżnych na Lotnisku Chopina w Warszawie.

Dwóch na trzech uczestników badania deklaruje, że pod wpływem kampanii zmienił się ich sposób myślenia o Polsce i Polakach. 79 proc. respondentów uważa, że spot towarzyszący kampanii przedstawia Polskę jako atrakcyjne miejsce dla inwestorów, naukowców i ludzi biznesu. Z kolei 78 proc. ankietowanych podkreśla, że dzięki kampanii dostrzega większy potencjał kraju i jego mieszkańców.

Kampania prowadzona od 10 marca br. spotyka się z pozytywnym odbiorem. 78 proc. badanych deklaruje, że dzięki kampanii dostrzega większy potencjał Polski. Z kolei 69 proc. przyznaje, że zmieniła ona ich sposób postrzegania Polaków. Towarzyszący jej spot, według 82 proc. respondentów, przekazuje cenną wiedzę o polskich odkryciach i pokazuje kraj jako nowoczesny oraz innowacyjny.

O kampanii słyszało 17 proc. badanych. Najczęściej była ona obecna w mediach społecznościowych – na YouTube i Facebooku (po 34 proc.) oraz na Instagramie (19 proc.). Co piąty respondent dowiedział się o niej od znajomych, 13 proc. w radiu, a 9 proc. w podcastach.

„Kampania We Did It In Poland to ogromny sukces. Patrząc na zasięgi naszych działań wyłącznie w Polsce, mówimy o ponad 40 mln dotarciu. Osiągnęłyśmy, obok celów marketingowych i promocyjnych, również ten najważniejszy – zmieniłyśmy postrzeganie Polaków na temat naszego kraju. Polacy są bardziej świadomi naszych narodowych osiągnięć, po nagłośnieniu i promocji polskich innowacji dostrzegają potencjał polskich wynalazków, zmieniło się ich myślenie o Polsce” – skomentowała Olga Kozierowska, pomysłodawczyni kampanii We Did It In Poland, członkini Rady Organizacji Pozarządowych ds. Prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej, prezeska Fundacji WłączeniPlus.

Integralną częścią kampanii jest interaktywna wystawa prezentująca wybrane polskie innowacje. Od początku sierpnia można ją oglądać na Lotnisku Chopina w Warszawie. Ekspozycja znajduje się w strefie non-Schengen i pozostanie dostępna dla podróżnych do 18 października.

„Strefę non-Schengen każdego dnia odwiedza kilkadziesiąt tysięcy pasażerów z całego świata. Chcemy, by w tym krótkim czasie zobaczyli, że Polska to kraj pomysłów i technologii – dlatego wystawa jest właśnie tutaj. Obok pokazujemy też Airport GTS, opracowany w PPL system monitorowania ruchu na płycie, który wzmacnia bezpieczeństwo operacji na Lotnisku Chopina. We Did It In Poland trafia w nasze wartości: mniej patosu, więcej dowodów. O dumie mówimy przez projekty i technologie, które można tu zobaczyć z bliska” – mówi Agnieszka Wieczorek, dyrektor Biura Marketingu i Reklamy w PPL S.A.

 Metodologia

*Badanie na zlecenie Fundacji WłączeniPlus przeprowadzono przez agencję badawczą Grupa 4P w dniach 01-07.08.2025 metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 1023 Polaków w wieku od 18 do 70 lat.