Polski start-up ułatwia podróże służbowe

Jeden dostawca, jedna faktura, jedno centrum wsparcia: polski start-up Hotailors opracował rozwiązanie, które – wykorzystując sztuczną inteligencję – ułatwia firmom organizowanie podróży służbowych. Partnerami są EY, Amadeus oraz Google i Microsoft. Dzięki temu polska firma zaczyna rozwijać się bezpośrednio na rynku amerykańskim.
Filip Błoch, prezes Hotailors, powiedział: „Zapewniamy łatwość rozliczeń i kontroli, oszczędności i wsparcie agentów w czasie podróży oraz podczas jej planowania.”
Klienci Hotailors mogą też lepiej planować i dokładniej kontrolować podróże służbowe. Mogą w każdym momencie sprawdzić, ile wydaje na delegacje konkretny dział, albo ile kosztują podróże pracowników w danym projekcie. Dokładny sposób i zakres kontroli może zostać dopasowany do indywidualnych potrzeb i preferencji klienta.
Samo zorganizowanie podróży służbowej zajmuje kilkadziesiąt sekund.
Maciej Stopierzyński, dyrektor ds. technologii Hotailors, skomentował: „Ale to tylko punkt wyjścia, ponieważ przede wszystkim na naszej platformie można zarezerwować loty i noclegi dla wszystkich pracowników, natomiast firma otrzymuje jedną zbiorczą fakturę. Oznacza to eliminację zbędnej biurokracji i zbierania pojedynczych dokumentów oraz łatwość rozliczania i ogromną oszczędność czasu również na tym etapie.”
Hotailors zapewnia też cały czas wsparcie agentów podróży dla pracowników.
Filip Błoch dodał: „Nazywamy to rozwiązaniem hybrydowym: połączenie sztucznej inteligencji oraz kontaktu z trzema tysiącami specjalistów na całym świecie. System uczy się od użytkowników i coraz lepiej dopasowuje propozycje lotów i hoteli do preferencji pracowników oraz wytycznych ustalonych przez firmy, korzystające z rozwiązania Hotailors. Sztuczna inteligencja zbiera doświadczenia i potrafi sama rozwiązywać ponad 80 proc. problemów. Wciąż są jednak nagłe zdarzenia, gdzie wsparcie prawdziwego agenta podróży jest niezbędne. My je zapewniamy podróżującym przez 24 godziny na dobę.”
To oznacza oszczędności czasu (do 90 proc.) oraz pieniędzy (nawet 30 proc.!) dla firm używających rozwiązania Hotailors. To bardzo dużo, gdyż podróże służbowe to drugi największy koszt w firmach mających kontakty międzynarodowe.
Swoje rozwiązanie Hotailors doskonali we współpracy ze światowymi potentatami.
Filip Błoch powiedział: „Microsoft to nasz partner technologiczny. Google jest naszym pierwszym globalnym klientem.”.
Następnym krokiem jest rynek amerykański. Dlatego do zespołu dołączył David Campbell. Były dyrektor sprzedaży w Kayak.com oraz dyrektor ds. rozwoju we Fly.com będzie pomagał Hotailors w docieraniu do nowych klientów w Stanach Zjednoczonych.
Michał Szeksztełło, dyrektor ds. sprzedaży Hotailors, skomentował: „Prowadzimy obiecujące rozmowy z firmami, które widzą, ile mogą zyskać, używając naszej platformy. Zainteresowanie wyraziły m.in. Oracle, jeden z największych na świecie producentów oprogramowania, Lockton, wielka firma ubezpieczeniowa czy Pearson, zatrudniająca ponad 32 tys. osób firma z branży edukacyjnej.”
Nowym klientem jest już Bizzabo, amerykańsko-izraelski start-up, który stworzył niezwykle popularne oprogramowanie do organizacji eventów. Na swój rozwój zdobył od inwestorów ponad 30 mln dolarów.
W ubiegłym roku Hotailors wzięło udział w prestiżowej konferencji TechCrunch Disrupt w San Francisco. 2019 r. to kolejne kroki w USA. Na przełomie stycznia i lutego polski start-up zaprezentuje się w Nowym Jorku, Miami i San Francisco podczas spotkań z partnerami i potencjalnymi klientami. W marcu weźmie udział w konferencji SXSW w Austin w Teksasie.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
Travelist.pl: Polacy coraz wcześniej rezerwują wyjazdy na lato 2026. Bałtyk pozostaje liderem
Polscy turyści coraz wcześniej planują wakacyjny wypoczynek. Jak wynika z danych portalu…
0 Komentarzy3 Minuty










