Polska sztuka na pokładach PLL LOT. Nowe mundury z motywem malw

Mundury personelu pokładowego i naziemnego Polskich Linii Lotniczych LOT zyskają nowe dodatki inspirowane twórczością artystów z okresu Młodej Polski. Kolekcja jest wynikiem współpracy PLL LOT z polską marką mody Lancerto, która wywodzi się z tradycji polskiego wzornictwa i krawiectwa.
Natura od zawsze inspirowała twórców. Motyw roślinny, pozornie prosty, a jednak stale obecny w sztuce, występuje w wielu dziełach malarskich – w formie alegorii, dodatku lub w roli głównej. Tym razem kwiaty w eleganckiej kompozycji ozdobią mundury personelu Polskich Linii Lotniczych LOT. Twórcy nowych dodatków inspirowali się sztuką Młodej Polski, gdzie motywy kwiatowe można znaleźć choćby u Stanisława Wyspiańskiego, Olgi Boznańskiej czy Józefa Mehoffera.
Malwa – kwiat, który pachnie polskim latem
Od teraz główną rolę w projektach nowych apaszek i poszetek personelu PLL LOT grają malwy – kwiaty, które są swoistym wyrazem polskości. Motyw ten przywodzi na myśl słoneczne, letnie popołudnie z dala od miasta, gdzie kwiaty malw delikatnie kołyszą się na wietrze. Spokój, elegancja i harmonia. Właśnie takie krajobrazy Polski są cenione na całym świecie, a dzięki PLL LOT promowane będą również na gościnnych pokładach przewoźnika.
„Polskie Linie Lotnicze LOT są dumnym ambasadorem Polski na świecie. Partnerstwo z Lancerto przy tworzeniu nowych dodatków do mundurów to kolejny przykład naszego zaangażowania w promocję nowoczesnego polskiego wzornictwa, przy jednoczesnym przywiązaniu do tradycji. Nasze załogi każdego dnia, dbając o bezpieczeństwo i komfort pasażerów LOT-u, docierają do ponad 100 portów lotniczych na całym świecie. Chcemy by malwa, kwiat kojarzony z polską sztuką, stała się nowym znakiem rozpoznawczym naszej gościnności i profesjonalizmu” – mówi Izabela Leszczyńska, dyrektor biura rozwoju produktu i customer experience.
Uzupełnieniem do kwiatowego motywu poszetek dla męskiej części personelu będą krawaty, utrzymane w odpowiednio dobranych kolorach granatu i czerwieni. Projektanci marki Lancerto nie zapomnieli też o najważniejszym symbolu LOT-u – żurawiu, towarzyszącym firmie od początku jej istnienia, czyli od 95 lat. Symbol szczęścia i długowieczności w formie zaprojektowanej przez Tadeusza Lucjana Gronowskiego dalej w subtelny sposób towarzyszy akcesoriom załóg pokładowych oraz personelu naziemnego.
Od teraz stewardesy zobaczymy w białych apaszkach w czerwone malwy, z granatową lamówką, natomiast szefowe pokładu – w wersji z granatowym tłem w czerwone kwiaty i czerwoną lamówką. Z kolei personel naziemny otrzymał białe apaszki w czerwone kwiaty i czerwonym brzegiem. Analogiczne wzory mają nowe poszetki panów z personelu pokładowego i naziemnego. Krawaty stewardów w kolorze lotowskiego granatu, zdobi print w drobne czerwone żurawie, a krawaty szefów pokładu będą czerwone z printem granatowych żurawi. Natomiast panowie z personelu naziemnego będą nosić czerwone krawaty z pojedynczym symbolem żurawia.
„Lancerto to polska marka mody, dlatego jesteśmy tym bardziej dumni, że mogliśmy zaprojektować i dostarczyć kolekcję akcesoriów dla personelu pokładowego oraz naziemnego Polskich Linii Lotniczych LOT. Każdego roku w naszych salonach stacjonarnych i sklepie internetowym oferujemy kilkaset wzorów ubrań i dodatków dla kobiet oraz mężczyzn. Jednak projekt współpracy z PLL LOT jest szczególny, bowiem na jego potrzeby zaproponowaliśmy unikalny design, dedykowany wyłącznie naszemu partnerowi. To ogromna nobilitacja móc towarzyszyć załogom w ich codziennej pracy na kilku kontynentach, a tym samym spełniać rolę promotora polskiego wzornictwa, stylu oraz jakości” – mówi Michał Grochala, brand manager marki Lancerto.
Polskie Linie Lotnicze LOT – promotor kultury i sztuki
Zmiany w umundurowaniu to kolejny projekt Polskich Linii Lotniczych LOT, promujący polskie dziedzictwo i kulturę, zrealizowany we współpracy z polską marką. W ostatnim czasie przewoźnik zaprezentował szereg współprac z rodzimymi firmami, takimi jak Krosno czy Phenome. LOT aktywnie wspiera kulturę, czego jednym z przykładów jest projekt zrealizowany wspólnie z Muzeum Narodowym w Warszawie. Film prezentujący zasady bezpieczeństwa na pokładzie, który miał premierę w grudniu 2023 roku, nagrano w Galerii Sztuki XIX wieku.
Ponadto, polski przewoźnik współpracuje z wieloma instytucjami kultury, np. Muzeum Powstania Warszawskiego czy Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. W 2024 roku LOT został oficjalnym przewoźnikiem XIX Konkursu Chopinowskiego, jednego z najważniejszych wydarzeń muzycznych na świecie, a także partnerem tytularnym tegorocznej edycji Kina Letniego, organizowanego przez Kinotekę.
POWIĄZANE WPISY
11 grudnia 2025
Rekordowy listopad na Lotnisku Chopina – ponad 1,8 mln pasażerów
Listopad 2025 okazał się rekordowym miesiącem w historii Lotniska Chopina w Warszawie.…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Wizz Air otworzył szóstą bazę operacyjną w Polsce. 11 nowych tras z Lotniska Warszawa-Modlin
Dziś, 1 grudnia 2025 roku, linia lotnicza Wizz Air uruchomiła bazę operacyjną na Lotnisku…
0 Komentarzy2 Minuty
1 grudnia 2025
Zielona Góra-Babimost ma nową halę Non-Schengen
Lotnisko Zielona Góra-Babimost zakończyło kluczowy etap modernizacji, obejmujący m.in.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Enter Air i Coral Travel z nową umową czarterową na sezon 2026/2027
Enter Air podpisał z Coral Travel Poland umowę czarteru obejmującą współpracę w sezonie…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Ryanair ogłasza ofertę Black Friday: drugi bilet za połowę ceny
Ryanair uruchomił wyprzedaż z okazji Black Friday, oferując promocję „drugi bilet za pół…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2025
Enter Air podsumowuje III kwartał 2025 roku
Przychody Enter Air po trzech kwartałach 2025 roku osiągnęły 2 422,8 mln zł, a EBITDA…
0 Komentarzy3 Minuty









