Polska podsumowuje udział w targach IBTM World 2025 w Barcelonie

fot. Natalia Wiśniewska Photography

Podczas tegorocznych targów IBTM World w Barcelonie Polska zaprezentowała szeroką ofertę dla międzynarodowego rynku MICE. Narodowe stoisko, prowadzone wspólnie przez partnerów z całego kraju, znalazło się w gronie 2 479 wystawców reprezentujących 140 państw.

Na stoisku narodowym Polskę reprezentowały Polskie Linie Lotnicze LOT. Wystawiali się tam także przedstawiciele biur convention z Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Gdańska, Poznania, Mazowsza, Śląska i województwa lubelskiego. Udział wzięło również Lubelskie Centrum Konferencyjne oraz Poznań Event Hub (Grupa MTP). Ofertę polskiego sektora DMC przedstawili DMC Poland, JAN-POL DMC Poland, Mazurkas DMC Poland i Travel Projekt DMC Poland.

Polską Organizację Turystyczną reprezentowali Magda Mazgaj i Jarosław Marciuk:

„Obok zaplanowanych rozmów z organizatorami wydarzeń, w trakcie trzech dni targowych zrealizowaliśmy trzy prezentacje na Polskim Stoisku Narodowym dla zaproszonych hosted buyers. Blisko 50 uczestników uzyskało syntetyczne, a jednocześnie inspirujące informacje na temat Polski jako destynacji dla organizacji spotkań i wydarzeń biznesowych. IBTM World to dla nas również ważna przestrzeń do budowania relacji z dziennikarzami mediów branżowych oraz liderami opinii, którzy mogli zapoznać się z najnowszymi informacjami z polskiego rynku MICE. Z przyjemnością słyszeliśmy także opinie, że na polskim stoisku serwowana jest najlepsza kawa i potwierdzała to poranna kolejka do naszego stoiska. Targi były również okazją do promowania istotnych wydarzeń w Polsce w przyszłym roku – CONNECT Aviation w Lublinie oraz GDS-Forum & Impact Day 2026 w Szczecinie” – powiedział Jarosław Marciuk.

W trakcie targów partnerzy branżowi odbyli liczne spotkania z zagranicznymi organizatorami wydarzeń:

„Podczas trzech intensywnych dni na targach IBTM World w Barcelonie odbyliśmy 45 spotkań z potencjalnymi klientami. Wszystkie z jednym celem – zachęcić ich do organizacji kolejnego wydarzenia w Polsce. Z naszych rozmów wyraźnie wynika, że południowa Europa wciąż pozostaje najchętniej wybieranym kierunkiem przez organizatorów wydarzeń MICE, natomiast Polska konsekwentnie zyskuje na znaczeniu jako wyjątkowa i coraz bardziej rozpoznawalna destynacja. Mieliśmy kilkanaście wyjątkowo obiecujących rozmów, otrzymaliśmy kilka konkretnych zapytań na 2026 i 2027 rok” – podkreśliła Joanna Montenarh, członek zarządu i współzałożycielka Travel Projekt DMC.

„Udział w targach IBTM w Barcelonie był dla Lubelskiego Centrum Konferencyjnego niezwykle cennym doświadczeniem. Co szczególnie cieszy, stoisko Polski wzbudzało duże zainteresowanie, a Województwo Lubelskie i Lublin został zauważony jako nowoczesna i atrakcyjna destynacja biznesowa. Dla LCK targi okazały się znakomitą okazją do nawiązania nowych relacji, wymiany doświadczeń oraz prezentacji naszego potencjału na arenie międzynarodowej. Przygotowujemy się do przyszłorocznego jubileuszu 10-lecia LCK oraz do organizacji jednego z największych wydarzeń w historii naszego obiektu – międzynarodowego kongresu branży lotniczej CONNECT Aviation 2026″ – dodała dr Katarzyna Kwiatosz, zastępca dyrektora ds. rozwoju i sprzedaży LCK.

„Na Polskim Stoisku Narodowym odbyliśmy 47 spotkań i nawiązaliśmy relacje handlowe z 72 partnerami, co należy uznać za bardzo dobry wynik tegorocznej edycji IBTM World. Nasi rozmówcy znają już Polskę – z własnych pobytów lub z rekomendacji znajomych – dlatego ich pytania dotyczyły przede wszystkim konkretnych obiektów, unique venues oraz programów podróży motywacyjnych. Uważam, że perspektywy na przyszły rok są bardzo obiecujące. To, co szczególnie podkreślali rozmówcy, to także czystość, nowoczesność oraz polska gościnność, której mogli także doświadczyć na naszym stoisku. Nadal uważam, że „I didn’t expect that” jest jednym z najczęściej wypowiadanych zdań przez naszych klientów podczas oglądania naszych prezentacji, zdjęć hoteli i obiektów. Jeszcze bardziej cieszy nas, gdy słyszymy te słowa po ich wizycie w Polsce” – podsumowała Agnieszka Faracik-Leśniak, Managing Partner, DMC Poland.

Tegoroczne IBTM World pokazało, że Polska pozostaje interesującą propozycją dla międzynarodowych organizatorów wydarzeń – od konferencji po programy incentive. Wspólne działania branży MICE i Poland Convention Bureau POT pozwoliły zarówno na pozyskanie nowych kontaktów, jak i na dalsze budowanie rozpoznawalności Polski w światowej branży spotkań.