Polska Izba Turystyki: KPO jest szansą, nie zagrożeniem

Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystyki. /fot. PIT
Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystyki. /fot. PIT

 W obliczu narastającej fali krytyki dotyczącej segmentu HoReCa w KPO, Polska Izba Turystyki wzywa do rzetelnej debaty, unikania populizmu i ochrony uczciwych przedsiębiorców, którzy zgodnie z zasadami inwestują w rozwój branży turystycznej.

Polska Izba Turystyki stanowczo potępia wszelkie nadużycia przy realizacji projektów w ramach KPO, ale sprzeciwia się uproszczonym narracjom i medialnemu hejtowi, który uderza w uczciwych przedsiębiorców.

„Każdy wniosek był szczegółowo oceniany formalnie, merytorycznie i finansowo, a beneficjenci inwestowali własne środki – podkreśla Paweł Niewiadomski, prezes PIT. – Nie można ich karać za ewentualne błędy w założeniach naboru”

Izba wskazuje, że pod ostrzałem krytyki znalazły się wydatki niezbędne w branży, takie jak ekspresy do kawy w kawiarniach i restauracjach, jachty w ośrodkach nad jeziorami, sauny hotelowe czy maszyny do lodów.
Polska Izba Turystyki apeluje o:

  • publikację kryteriów oceny projektów i wyników kontroli,
  • kontrolę i wyjaśnienie powodów odrzucenia wniosków,
  • otwarty dialog z przedsiębiorcami i wsłuchiwanie się w głos branży

„Nie wolno tracić z oczu celu KPO –  dodaje prezes Izby – dobrze realizowany program realnie wzmacnia gospodarkę, tworzy miejsca pracy i zwiększa odporność turystyki. Nie wylewajmy dziecka z kąpielą”

Jednocześnie prezes PIT, Paweł Niewiadomski wysłał w tej sprawie pismo do premiera Donalda Tuska. Treść dostępna także na stronach Polskiej Izby Turystyki.