Polska branża MICE zbada swą siłę

Ruszył projekt Poland Meetings Impact – pierwsze w Polsce, a siódme na świecie badanie, którego celem jest oszacowanie wartości ekonomicznej przemysłu spotkań.
Jak można przeczytać na stronie Polskiej Organizacji Turystycznej, badania realizuje zespół Poland Meetings Impact: Krzysztof Celuch (Poland Convention Bureau POT), prof. Ewa Dziedzic (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), prof. Jadwiga Berbeka (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie) oraz Magdalena Kondas (Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie, MeetingPlanner.pl). Partnerem technologicznym badania jest firma Z-Factor. Poland Meetings Impact prowadzony jest pod auspicjami MPI Foundation, Polskiej Organizacji Turystycznej oraz MPI Poland.
Krzysztof Celuch, kierownik projektu Poland Meetings Impact, kierownik Poland Convention Bureau POT, w wywiadzie w oohmagazine.pl, powiedział: “Badanie a następnie raport Poland Meetings Impact ma zaprezentować wartość ekonomiczną wynikającą z organizacji konferencji, kongresów, spotkań biznesowych, wydarzeń korporacyjnych, targów czy mega eventów w Polsce. Założeniem autorów projektu jest oszacowanie, ile wart jest nieopisany i niezbadany dotąd pod kątem ekonomicznym sektor oraz jaki jest jego wpływ na gospodarkę.
Przemysł spotkań w Polsce jest niedocenionym sektorem, a wynika to głównie z niewiedzy, jak ważną i perspektywiczną jest dziedziną. Branża ta bardzo mocno się rozwinęła, coraz większe są inwestycje w infrastrukturę oraz efekty tych inwestycji, organizatorzy wydarzeń prezentują poziom doceniany na międzynarodowym rynku, pozycja wydarzenia, jako narzędzia biznesowego także jest coraz silniejsza. Na kilku świadomych swojej wartości i rozwiniętych rynkach zbadano ekonomiczny wpływ organizacji spotkań. Patrząc na te doświadczenia, jesteśmy pewni, że podjęcie się takiego zadania, to ważny krok dla rozwoju branży.
Opracowanie zakłada analizę wydatków uczestników wydarzeń (pierwsza faza projektu), struktury budżetów organizatorów spotkań (druga faza) oraz obiektów (trzecia faza). Raport zakłada także analizę oraz prezentację statystyk dotyczących organizacji spotkań w Polsce z podziałem na regiony. Dlatego można śmiało powiedzieć, że jest to kompleksowa analiza rynku. W badaniach biorą udział organizatorzy oraz przedstawiciele obiektów. Wśród organizatorów wyróżniono siedem grup: agencje eventowe, agencje incentive travel, organizatorzy kongresów i konferencji, organizatorzy targów, klienci reprezentujący korporacje, stowarzyszenia oraz instytucje publiczne. Obiekty, jakie zostaną poddane badaniu, to centra wystawiennicze i kongresowe (wybudowane w konkretnym celu), hotele trzy-, cztero- i pięciogwiazdkowe z zapleczem konferencyjnym o powierzchni poniżej 10 tys. mkw., obiekty kultury, zamki, pałace i dworki, sale konferencyjne w biurowcach, restauracje posiadające sale konferencyjne oraz szkoły wyższe posiadające takie sale, stadiony sportowe i hale widowiskowo sportowe oraz atrakcje turystyczne z obiektami, które można wykorzystać w celach konferencyjnych i eventowych.”
Planowana premiera raportu będzie miała miejsce w pierwszym kwartale 2017 roku.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dolnośląska Organizacja Turystyczna prezentuje nowy spot – Dolny Śląsk Travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zaprezentowała nowy spot promocyjny „Dolny Śląsk…
0 Komentarzy2 Minuty










