Pasażerowie szukają komfortu

Rosnąca grupa osób latających klasą ekonomiczną coraz mniej chętnie akceptuje ciasne fotele, a 34 procent pasażerów korzysta ze specjalistycznych serwisów internetowych, próbując dokładnie ustalić rodzaj foteli w samolocie przed zarezerwowaniem biletu.
Według międzynarodowych badań prowadzonych przez firmę Airbus nowe pokolenie wymagających pasażerów coraz częściej szuka informacji o komforcie miejsc w samolocie przed zarezerwowaniem biletów na długodystansowe trasy obsługiwane przez przewoźników tradycyjnych.
Są oni także gotowi sięgnąć głębiej do kieszeni i zapłacić wyższą kwotę za większą wygodę podróżowania klasą ekonomiczną. Około 54 procent pasażerów uważa, że podniesienie komfortu podróży poprzez korzystanie z wygodniejszych foteli lotniczych jest bardzo ważne, w związku z czym 41 procent z nich gotowych jest zapłacić więcej w klasie ekonomicznej, a pięć procent rozważyłoby zmianę klasy w celu zwiększenia komfortu. Ta rosnąca grupa osób latających klasą ekonomiczną coraz mniej chętnie akceptuje ciasne fotele, a 34 procent pasażerów korzysta ze specjalistycznych serwisów internetowych, próbując dokładnie ustalić rodzaj foteli w samolocie przed zarezerwowaniem biletu.
Jako trzy główne czynniki dyskomfortu podczas lotów długodystansowych wymieniane są niewygodne warunki do snu, ból pleców i ból nóg. Pasażerowie twierdzą również, że zbyt wąskie fotele mogą mieć zły wpływ na ich samopoczucie po wylądowaniu, czego przykładem jest zmęczenie i bóle mięśni. Samopoczucie po podróży jest szczególnie ważne dla pasażerów biznesowych, którzy muszą dbać o to, by móc później radzić sobie z czekającymi ich obowiązkami służbowymi. W zależności od regionu aż 70 procent pasażerów podróżujących klasą ekonomiczną lata w celach biznesowych.
Kevin Keniston, dyrektor ds. komfortu pasażerów w firmie Airbus powiedział: „Według naszych badań prawie połowa pasażerów podróżujących klasą ekonomiczną jest gotowa zapłacić więcej za poprawę komfortu w tej klasie. Linie lotnicze reagują już na tę tendencję różnicując ofertę foteli w poszczególnych klasach i oferując większą wygodę za wyższą cenę. Przykładem są fotele przy przejściach, w przednich rzędach lub przy wyjściach awaryjnych. Szerokość foteli jest jednak głównym czynnikiem wpływającym na komfort podróży, co sprawia że pasażerowie coraz częściej inwestują swój czas i pieniądze, by uniknąć męczarni na 17-calowych fotelach podczas lotów długodystansowych. W celu zwiększenia wygody pasażerów firma Airbus zawsze oferowała fotele o szerokości 18 cali (45,72 cm) jako standard w klasie ekonomicznej na rejsach długodystansowych”.
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2025
KLM rozszerza europejską siatkę połączeń. Nowe trasy do Jersey, Santiago de Compostela i Oviedo
KLM zapowiedział uruchomienie trzech nowych połączeń w sezonie letnim 2026. W ofercie…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2025
Polskie Linie Lotnicze LOT połączą Warszawę z Bangkokiem
Polskie Linie Lotnicze LOT poszerzają swoją siatkę połączeń dalekodystansowych o nową…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Ponad 10 mln zł na modernizację punktu kontroli bezpieczeństwa w Jasionce
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów podpisał umowę na dostawę nowoczesnego…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Rekordowy listopad na Lotnisku Chopina – ponad 1,8 mln pasażerów
Listopad 2025 okazał się rekordowym miesiącem w historii Lotniska Chopina w Warszawie.…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Wizz Air otworzył szóstą bazę operacyjną w Polsce. 11 nowych tras z Lotniska Warszawa-Modlin
Dziś, 1 grudnia 2025 roku, linia lotnicza Wizz Air uruchomiła bazę operacyjną na Lotnisku…
0 Komentarzy2 Minuty
1 grudnia 2025
Zielona Góra-Babimost ma nową halę Non-Schengen
Lotnisko Zielona Góra-Babimost zakończyło kluczowy etap modernizacji, obejmujący m.in.…
0 Komentarzy1 Minuty










