Nocowanie.pl: branża noclegowa zwiększa standardy przed latem

Drobne remonty i zakupy, ale też całkiem spore inwestycje w rozbudowę, dodatkowe udogodnienia albo kolejne miejsca noclegowe – rodzima branża turystyczna odlicza dni do wakacji, ale nie czeka biernie. Hotelarze aktywnie zabiegają o gości przez podnoszenie standardu obiektów – wynika z badania platformy Nocowanie.pl. Ponad połowa właścicieli obiektów noclegowych podjęła się znaczących inwestycji przed nadchodzącym sezonem.
W ankiecie Nocowanie.pl udział wzięło 260 właścicieli różnego typu obiektów noclegowych w całej Polsce – zarówno domków, kwater, apartamentów, jak i pensjonatów czy hoteli.
Ponad połowa (56 proc.) z nich deklaruje, że przed wakacjami zdecydowała się na znaczące inwestycje, a kolejne 36,9 proc. przyznaje, że z myślą o nadchodzącym sezonie i wygodzie gości, dokonało drobnych zakupów lub zmian w wyposażeniu.
„Baza noclegowa w Polsce jest stosunkowo młoda, często w lepszym stanie niż w wielu krajach, ale wraz z rosnącymi wymaganiami turystów zawsze znajdzie się przestrzeń do ulepszeń. Podnosząc standard obiektów, gospodarze chcą skuteczniej konkurować i spełniać oczekiwania gości, także tych coraz liczniej przyjeżdżających z zagranicy. Na decyzje inwestycyjne ankietowanych największy wpływ (60 proc.) miały trendy rynkowe. Kolejne 29 proc. respondentów kierowało się bezpośrednimi opiniami gości” – podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl.
Zdecydowana większość – 65 proc. – postawiła na mniejsze lub większe remonty łazienek i pokojów. Co czwarty respondent zdecydował się na rozwinięcie oferty o nowe udogodnienia, takie jak strefa spa, basen, sauna, plac zabaw dla dzieci, infrastruktura i sprzęt do uprawiania sportów wodnych czy atrakcyjne zagospodarowanie terenu wokół obiektu.
Sposobem na rozwój biznesu przed wakacjami było też zwiększenie dostępności miejsc noclegowych (14 proc.) czy bardziej kosztowna rozbudowa, na przykład o nowe domki letniskowe (13,5 proc.).
Dla turystów wypoczywających w Polsce inwestycje branży turystycznej oznaczają większą wygodę i szerszy wybór. A co z cenami? W większości przypadków wydatki inwestycyjne nie zostaną przerzucone na gości – 64 proc. uczestników badania zadeklarowało, że cena noclegu w ich obiekcie pozostaje bez zmian. Kolejne 10 proc. wraz ze wzrostem standardu podniosło ceny, ale o mniej niż 10 proc. względem okresu przed inwestycjami. Co ciekawe, 5,5 proc. deklaruje, że przeprowadzone zmiany w obiekcie pozwoliły im obniżyć ceny.
„Jest to możliwe, ze względu na wprowadzone rozwiązania umożliwiające oszczędności w obiekcie” – wyjaśnia Agnieszka Rzeszutek.
Inwestycje związane z energooszczędnością, takie jak inteligentne oświetlenie, systemy zarządzania energią wprowadziło przed sezonem 32 proc. ankietowanych. Ważnym elementem dostosowania do oczekiwań rynku są też systemy pozwalające zadbać o ekologię, odzysk wody czy ciepła, w które zainwestowało 17 proc. badanych. Dla co dziewiątego z gospodarzy wakacje to będzie również czas zwiększenia zatrudnienia o pracowników sezonowych, nawet o 20 proc..
Jak wynika z badania Nocowanie.pl, gospodarze nie zamierzają poprzestać na wprowadzonych zmianach i udogodnieniach. Jeszcze w tym roku co trzeci z nich zamierza kontynuować prace. Przeważają plany związane z zagospodarowaniem terenu wokół obiektów, dodaniem kolejnych udogodnień takich jak sauna, wewnętrzna sala zabaw czy wiata grillowa, ale też z działaniami marketingowymi.
POWIĄZANE WPISY
24 listopada 2025
IGHP: Październik przyniósł stabilne wyniki w polskich hotelach
Obłożenie hoteli w Polsce w październiku 2025 roku utrzymało się na stabilnym poziomie, a…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2025
Otwarto nowy najwyższy hotel na świecie – Ciel Dubai Marina
15 listopada 2025 roku oficjalnie otwarto Ciel Dubai Marina, należący do Vignette…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
Hotel Mercure Warszawa Centrum zorganizował wernisaż „Konie, Byki, Limeryki”
Hotel Mercure Warszawa Centrum zorganizował wernisaż zatytułowany „Konie, Byki,…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
TRIBE współpracuje z ASP Wrocław i MIXD w projekcie edukacyjnym dla studentów
TRIBE ogłasza rozpoczęcie projektu edukacyjnego „Exploring TRIBE” realizowanego we…
0 Komentarzy2 Minuty
12 listopada 2025
Arche otworzy hotel Metalowiec w Muszynie
Arche SA przygotowuje otwarcie nowego hotelu w Muszynie. Arche Metalowiec Muszyna,…
0 Komentarzy2 Minuty
7 listopada 2025
Mazury bez tłumów: Karwica przyciąga miłośników ciszy i natury
Coraz więcej Polaków wybiera Mazury zamiast zagranicznych kurortów, szukając ciszy,…
0 Komentarzy6 Minuty
6 listopada 2025
Accor podsumowuje wyniki za trzeci kwartał 2025 roku
Grupa Accor poinformowała o wzroście przychodów w trzecim kwartale 2025 roku o 3,1 proc.…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2025
GRIFID Hotels prezentuje pięciogwiazdkowy hotel Noa w Złotych Piaskach
Grupa GRIFID Hotels prezentuje swój najnowszy obiekt - pięciogwiazdkowy hotel GRIFID Noa,…
0 Komentarzy2 Minuty










