Niemcy – Kraj Sztuki i Kultury. Nowa kampania promująca niemieckie dziedzictwo kulturowe

Podczas wczorajszego wydarzenia (13 czerwca) zaprezentowano założenia nowej kampanii DZT. Niemcy od dekady zajmują pierwsze miejsce wśród Europejczyków pod względem podróży kulturoznawczych. „Niemcy – Kraj Sztuki i Kultury” ma na celu promocję niemieckiego dziedzictwa artystycznego i kulturowego na arenie międzynarodowej.
W ubiegłym roku Niemcy przyciągnęły 18,7 mln podróżujących zainteresowanych kulturą, co stanowi 11 proc. rynku wyjazdów kulturowych. Kampania ma na celu pozycjonowanie Niemiec jako destynacji artystycznej i kulturalnej ze zrównoważoną ofertą oraz wydłużenie pobytów turystów poprzez włączenie elementów związanych ze sztuką i kulturą.
„Niemcy mają udział na poziomie 11 proc. na europejskim rynku podróży kulturoznawczych. Wyniki ankiet pokazują, że Niemcy kojarzone są przede wszystkim z bogatym dziedzictwem kulturowym, muzeami, sportem, sztuką nowoczesną oraz operą. Znajduje się tam ponad 7 tys. muzeów i galerii, które rocznie organizują ponad 8 tys. wystaw czasowych oraz festiwali” – mówił Tomasz Pędzik Dyrektor Biura DZT w Polsce.
Główne przesłanie kampanii podkreśla, że Niemcy to tętniący życiem kraj sztuki i kultury, oferujący kosmopolityczną, bogatą scenę kulturalną i artystyczną. Strategia marketingowa opiera się na kampanii inspiracyjnej, która ma zwiększyć świadomość tego przesłania.
Kampania „Niemcy – Kraj Sztuki i Kultury” obejmuje cztery główne tematy:
Sztuka.Kultura.Podróże:
- Zbiory muzealne i zabytki kultury,
- Zbiory prywatne,
- Wystawy sztuki,
- Galerie i fundacje,
- Akademie i szkoły malarstwa.
Wzornictwo.Kultura.Podróże:
- Wyjątkowa architektura,
- Sztuka uliczna,
- Sztuka w przestrzeni publicznej,
- Instalacje w przestrzeni miejskiej.
Wino.Kultura.Podróże:
- Kultura stołu – regionalne potrawy i napoje,
- Winne szlaki turystyczne,
- 13 regionów winiarskich,
- Szlaki kulinarne.
Muzyka.Kultura.Podróże:
- Kraj wielkich kompozytorów,
- Koncerty i wydarzenia kulturalne,
- Muzyka dawna i współczesna,
- Festiwale muzyczne.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










