Mövenpick Grand Hotel Wrocław zachwyca po rewitalizacji
fot. materiały prasowe
Po latach rewitalizacji zabytkowy hotel przy wrocławskim Dworcu Głównym wznowił działalność jako Mövenpick Grand Hotel. To drugi obiekt szwajcarskiej marki premium w Polsce, po obiekcie w Karpaczu. Należący do Grupy Accor hotel łączy historyczną architekturę z nowoczesnymi wnętrzami utrzymanymi w duchu art déco, oferując gościom wyjątkowe połączenie tradycji i współczesnego komfortu.
Historia budynku sięga 1903 roku, gdy pod nazwą Hotel du Nord stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych punktów na mapie Wrocławia. Zniszczenia II wojny światowej pozostawiły z dawnej secesyjnej bryły jedynie zewnętrzne mury. Dziś, po ponad siedmiu latach prac prowadzonych we współpracy z konserwatorami zabytków, udało się odtworzyć historyczny układ oraz detale architektoniczne. Efekt? Budynek odzyskał dawny blask, ale w duchu współczesności i zgodnie z filozofią marki Mövenpick.
„Jesteśmy niezwykle dumni, że tchnęliśmy nowe życie w jeden z najbardziej rozpoznawalnych budynków Wrocławia. Od początku naszym celem było zachowanie wyjątkowego dziedzictwa tego miejsca i stworzenie przestrzeni, która zachwyci zarówno miłośników historii, jak i gości szukających światowego poziomu komfortu i obsługi” – powiedział Grzegorz Rojek, CEO firmy Cohm.
fot. materiały prasowe
Między dziedzictwem a designem
Za projektem wnętrz hotelu stoi wrocławskie studio MIXD, wielokrotnie doceniane i nagradzane za swoje projekty w Polsce i za granicą.
„Inspiracji poszukiwaliśmy przede wszystkim w ramach stylu art déco: eleganckiego, pełnego zgeometryzowanych form i ciekawych, biżuteryjnych detali. Zainspirowało nas także sąsiedztwo hotelu, czyli zabytkowy budynek Dworca Głównego, w którym podpatrzyliśmy miodowe i zielone odcienie szkła witrażowego” – powiedział Piotr Kalinowski, CEO i dyrektor artystyczny MIXD.
Hotele sieci Mövenpick są ściśle związane z lokalnym kontekstem, co znajduje odzwierciedlenie zarówno w architekturze, jak i wystroju wnętrz. Marka czerpie inspiracje z kultury i historii miejsca, w którym się znajduje, często eksponując unikalne elementy dziedzictwa oraz regionalne detale. W przypadku wrocławskiego obiektu inspiracją stał się jeden z obrazów Zofii Stryjeńskiej, który posłużył jako punkt wyjścia do stworzenia kompozycji kolorystycznej wykładzin podłogowych. W aranżacji wnętrz wykorzystano także prace Anny Rudak, które dodały wnętrzom charakteru i nowoczesnej energii.
fot. materiały prasowe
Czekoladowy podpis marki
W Mövenpick codzienne rytuały kulinarne odgrywają kluczową rolę w budowaniu wyjątkowej atmosfery i tożsamości marki. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych jest Chocolate Hour – degustacja czekoladowych pralin, które stanowią kwintesencję szwajcarskiej tradycji cukierniczej. Te ręcznie robione praliny są nie tylko słodką przyjemnością, ale również wpisują się w szerszą filozofię marki.
„W Mövenpick codzienne rytuały nawiązujące do szwajcarskiej doskonałości gastronomicznej i cukierniczej, takie jak Chocolate Hour, budują tożsamość marki i czynią każdy pobyt wyjątkowym doświadczeniem. Goście nie szukają już tylko noclegu – oczekują historii, momentów, autentycznych emocji i zrównoważonych wyborów. Coraz większą rolę odgrywa tzw. guest experience, budowane przez małe rytuały, lokalne akcenty i przemyślany design. To poprzez nie chcemy opowiadać historie, nie tylko estetyczne, ale głęboko zanurzone w lokalnym kontekście. To możliwe dzięki współpracy z partnerami, którzy rozumieją specyfikę branży hotelowej i potrafią połączyć kreatywność z precyzją wykonania” – powiedziała Małgorzata Miernik, Design and Technical Director Poland and Baltics w Accor.

Mövenpick Grand Hotel Wrocław oferuje 179 pokoi i apartamentów, nowoczesne zaplecze konferencyjne oraz restaurację serwującą kuchnię europejską opartą na świeżych, lokalnych składnikach. W hotelowym barze dostępna jest szeroka selekcja koktajli i napojów. Dla gości preferujących aktywny wypoczynek przygotowano strefę fitness oraz saunę. Obiekt znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie najważniejszych punktów na mapie miasta, takich jak Rynek, czy Hala Stulecia.
POWIĄZANE WPISY
21 lipca 2025
Arche stawia na eventy. 5 tysięcy wydarzeń i 200 mln zł wpływów
Arche SA zwiększa swoją obecność w sektorze spotkań i wydarzeń (MICE), obsługując tysiące…
0 Komentarzy7 Minuty
16 lipca 2025
IGHP: czerwiec bardzo udany dla hotelarzy – wysoka frekwencja i wzrosty cen
Czerwiec był dla branży hotelarskiej miesiącem udanym, zarówno pod względem obłożenia,…
0 Komentarzy5 Minuty
9 lipca 2025
Delegacja z dziećmi? Coraz częstszy scenariusz pracujących rodziców
Z najnowszego badania przeprowadzonego przez agencję SW Research na zlecenie Leonardo…
0 Komentarzy3 Minuty
8 lipca 2025
Otwarto nowy hotel w centrum Krakowa: TRIBE Krakow Old Town
Ogłoszono otwarcie hotelu TRIBE Krakow Old Town przy ul. Worcella, w bezpośrednim…
0 Komentarzy3 Minuty
3 lipca 2025
Lato z Mercure: regeneracja, widoki i nowoczesne spa
Coraz więcej osób, planując pobyt w hotelu, poszukuje nie tylko komfortowego noclegu, a…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
Hotelarze odpowiadają na ataki w sprawie KPO
Branża turystyczna, która w czasie pandemii (a potem wojny za naszą wschodnią granicą)…
0 Komentarzy3 Minuty
11 sierpnia 2025
Mercure otwiera nowy hotel w Alba Iulia w Rumunii
Mercure otwiera pierwszy w Alba Iulia obiekt działający w ramach międzynarodowej sieci.…
0 Komentarzy2 Minuty
7 sierpnia 2025
Accor wprowadza markę MGallery do Albanii
Albania zyskuje na znaczeniu jako kierunek podróży, w tym również w segmencie luksusowym.…
0 Komentarzy4 Minuty
31 lipca 2025
B&B HOTELS modernizuje obiekty w Bytomiu i Piotrkowie Trybunalskim
B&B HOTELS zmodernizowało recepcje i lobby w hotelach w Bytomiu i Piotrkowie…
0 Komentarzy2 Minuty
21 lipca 2025
Arche stawia na eventy. 5 tysięcy wydarzeń i 200 mln zł wpływów
Arche SA zwiększa swoją obecność w sektorze spotkań i wydarzeń (MICE), obsługując tysiące…
0 Komentarzy7 Minuty
16 lipca 2025
IGHP: czerwiec bardzo udany dla hotelarzy – wysoka frekwencja i wzrosty cen
Czerwiec był dla branży hotelarskiej miesiącem udanym, zarówno pod względem obłożenia,…
0 Komentarzy5 Minuty
9 lipca 2025
Delegacja z dziećmi? Coraz częstszy scenariusz pracujących rodziców
Z najnowszego badania przeprowadzonego przez agencję SW Research na zlecenie Leonardo…
0 Komentarzy3 Minuty
8 lipca 2025
Otwarto nowy hotel w centrum Krakowa: TRIBE Krakow Old Town
Ogłoszono otwarcie hotelu TRIBE Krakow Old Town przy ul. Worcella, w bezpośrednim…
0 Komentarzy3 Minuty
3 lipca 2025
Lato z Mercure: regeneracja, widoki i nowoczesne spa
Coraz więcej osób, planując pobyt w hotelu, poszukuje nie tylko komfortowego noclegu, a…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
Hotelarze odpowiadają na ataki w sprawie KPO
Branża turystyczna, która w czasie pandemii (a potem wojny za naszą wschodnią granicą)…
0 Komentarzy3 Minuty
11 sierpnia 2025
Mercure otwiera nowy hotel w Alba Iulia w Rumunii
Mercure otwiera pierwszy w Alba Iulia obiekt działający w ramach międzynarodowej sieci.…
0 Komentarzy2 Minuty
7 sierpnia 2025
Accor wprowadza markę MGallery do Albanii
Albania zyskuje na znaczeniu jako kierunek podróży, w tym również w segmencie luksusowym.…
0 Komentarzy4 Minuty
31 lipca 2025
B&B HOTELS modernizuje obiekty w Bytomiu i Piotrkowie Trybunalskim
B&B HOTELS zmodernizowało recepcje i lobby w hotelach w Bytomiu i Piotrkowie…
0 Komentarzy2 Minuty
21 lipca 2025
Arche stawia na eventy. 5 tysięcy wydarzeń i 200 mln zł wpływów
Arche SA zwiększa swoją obecność w sektorze spotkań i wydarzeń (MICE), obsługując tysiące…
0 Komentarzy7 Minuty