Mövenpick Grand Hotel Wrocław zachwyca po rewitalizacji
fot. materiały prasowe
Po latach rewitalizacji zabytkowy hotel przy wrocławskim Dworcu Głównym wznowił działalność jako Mövenpick Grand Hotel. To drugi obiekt szwajcarskiej marki premium w Polsce, po obiekcie w Karpaczu. Należący do Grupy Accor hotel łączy historyczną architekturę z nowoczesnymi wnętrzami utrzymanymi w duchu art déco, oferując gościom wyjątkowe połączenie tradycji i współczesnego komfortu.
Historia budynku sięga 1903 roku, gdy pod nazwą Hotel du Nord stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych punktów na mapie Wrocławia. Zniszczenia II wojny światowej pozostawiły z dawnej secesyjnej bryły jedynie zewnętrzne mury. Dziś, po ponad siedmiu latach prac prowadzonych we współpracy z konserwatorami zabytków, udało się odtworzyć historyczny układ oraz detale architektoniczne. Efekt? Budynek odzyskał dawny blask, ale w duchu współczesności i zgodnie z filozofią marki Mövenpick.
„Jesteśmy niezwykle dumni, że tchnęliśmy nowe życie w jeden z najbardziej rozpoznawalnych budynków Wrocławia. Od początku naszym celem było zachowanie wyjątkowego dziedzictwa tego miejsca i stworzenie przestrzeni, która zachwyci zarówno miłośników historii, jak i gości szukających światowego poziomu komfortu i obsługi” – powiedział Grzegorz Rojek, CEO firmy Cohm.
fot. materiały prasowe
Między dziedzictwem a designem
Za projektem wnętrz hotelu stoi wrocławskie studio MIXD, wielokrotnie doceniane i nagradzane za swoje projekty w Polsce i za granicą.
„Inspiracji poszukiwaliśmy przede wszystkim w ramach stylu art déco: eleganckiego, pełnego zgeometryzowanych form i ciekawych, biżuteryjnych detali. Zainspirowało nas także sąsiedztwo hotelu, czyli zabytkowy budynek Dworca Głównego, w którym podpatrzyliśmy miodowe i zielone odcienie szkła witrażowego” – powiedział Piotr Kalinowski, CEO i dyrektor artystyczny MIXD.
Hotele sieci Mövenpick są ściśle związane z lokalnym kontekstem, co znajduje odzwierciedlenie zarówno w architekturze, jak i wystroju wnętrz. Marka czerpie inspiracje z kultury i historii miejsca, w którym się znajduje, często eksponując unikalne elementy dziedzictwa oraz regionalne detale. W przypadku wrocławskiego obiektu inspiracją stał się jeden z obrazów Zofii Stryjeńskiej, który posłużył jako punkt wyjścia do stworzenia kompozycji kolorystycznej wykładzin podłogowych. W aranżacji wnętrz wykorzystano także prace Anny Rudak, które dodały wnętrzom charakteru i nowoczesnej energii.
fot. materiały prasowe
Czekoladowy podpis marki
W Mövenpick codzienne rytuały kulinarne odgrywają kluczową rolę w budowaniu wyjątkowej atmosfery i tożsamości marki. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych jest Chocolate Hour – degustacja czekoladowych pralin, które stanowią kwintesencję szwajcarskiej tradycji cukierniczej. Te ręcznie robione praliny są nie tylko słodką przyjemnością, ale również wpisują się w szerszą filozofię marki.
„W Mövenpick codzienne rytuały nawiązujące do szwajcarskiej doskonałości gastronomicznej i cukierniczej, takie jak Chocolate Hour, budują tożsamość marki i czynią każdy pobyt wyjątkowym doświadczeniem. Goście nie szukają już tylko noclegu – oczekują historii, momentów, autentycznych emocji i zrównoważonych wyborów. Coraz większą rolę odgrywa tzw. guest experience, budowane przez małe rytuały, lokalne akcenty i przemyślany design. To poprzez nie chcemy opowiadać historie, nie tylko estetyczne, ale głęboko zanurzone w lokalnym kontekście. To możliwe dzięki współpracy z partnerami, którzy rozumieją specyfikę branży hotelowej i potrafią połączyć kreatywność z precyzją wykonania” – powiedziała Małgorzata Miernik, Design and Technical Director Poland and Baltics w Accor.

Mövenpick Grand Hotel Wrocław oferuje 179 pokoi i apartamentów, nowoczesne zaplecze konferencyjne oraz restaurację serwującą kuchnię europejską opartą na świeżych, lokalnych składnikach. W hotelowym barze dostępna jest szeroka selekcja koktajli i napojów. Dla gości preferujących aktywny wypoczynek przygotowano strefę fitness oraz saunę. Obiekt znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie najważniejszych punktów na mapie miasta, takich jak Rynek, czy Hala Stulecia.
POWIĄZANE WPISY
24 listopada 2025
IGHP: Październik przyniósł stabilne wyniki w polskich hotelach
Obłożenie hoteli w Polsce w październiku 2025 roku utrzymało się na stabilnym poziomie, a…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2025
Otwarto nowy najwyższy hotel na świecie – Ciel Dubai Marina
15 listopada 2025 roku oficjalnie otwarto Ciel Dubai Marina, należący do Vignette…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
Hotel Mercure Warszawa Centrum zorganizował wernisaż „Konie, Byki, Limeryki”
Hotel Mercure Warszawa Centrum zorganizował wernisaż zatytułowany „Konie, Byki,…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
TRIBE współpracuje z ASP Wrocław i MIXD w projekcie edukacyjnym dla studentów
TRIBE ogłasza rozpoczęcie projektu edukacyjnego „Exploring TRIBE” realizowanego we…
0 Komentarzy2 Minuty
12 listopada 2025
Arche otworzy hotel Metalowiec w Muszynie
Arche SA przygotowuje otwarcie nowego hotelu w Muszynie. Arche Metalowiec Muszyna,…
0 Komentarzy2 Minuty
7 listopada 2025
Mazury bez tłumów: Karwica przyciąga miłośników ciszy i natury
Coraz więcej Polaków wybiera Mazury zamiast zagranicznych kurortów, szukając ciszy,…
0 Komentarzy6 Minuty
6 listopada 2025
Accor podsumowuje wyniki za trzeci kwartał 2025 roku
Grupa Accor poinformowała o wzroście przychodów w trzecim kwartale 2025 roku o 3,1 proc.…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2025
GRIFID Hotels prezentuje pięciogwiazdkowy hotel Noa w Złotych Piaskach
Grupa GRIFID Hotels prezentuje swój najnowszy obiekt - pięciogwiazdkowy hotel GRIFID Noa,…
0 Komentarzy2 Minuty










