Młodzi Europejczycy najbardziej lubią zwiedzać Niemcy

Dwa miliony młodych Europejczyków w wieku od 15 do 24 lat odwiedziło Niemcy w 2018. W rankingu podróży turystycznych europejskiej młodzieży Niemcy z udziałem w rynku 11,5 proc. plasują się aktualnie na pierwszym miejscu.
Udział turystyki młodzieżowej w ogólnej liczbie 59,3 mln zagranicznych podróży Europejczyków do Niemiec wyniósł 8,8 proc., jak wynika z analiz trendów World Travel Monitor opublikowanych przez IPK International (wyjazdy z co najmniej jednym noclegiem w roku 2018).
Niemcy jako miejsce podróży turystycznych idealnie oddają tendencję zaznaczającą się na rynkach europejskich: z 528 mln podróży zagranicznych Europejczyków 45 mln (8,5 procent) przypadło na przedział wiekowy 15-24 lat.
Prowadząca dotychczas w statystyce Hiszpania spadła na drugie miejsce z udziałem w rynku 11,2 proc.
Na trzecim miejscu znalazły się Włochy z udziałem w rynku 8,4 proc.
Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), powiedziała: „W oparciu o dogłębne badanie rynku szczegółowo analizujemy potencjał dla naszego marketingu tematycznego. Uzyskaną wiedzą dzielimy się z naszymi partnerami w niemieckiej branży turystycznej, aby następnie uściślić działania marketingowe adresowane do grup docelowych wykazujących największe zainteresowanie. Właśnie mniejsze i średnie przedsiębiorstwa oferujące wyspecjalizowane produkty wspiera DZT jako platforma w międzynarodowych kampaniach promocyjnych. Digitalizacja naszej strategii marketingowej i koncentracja na marketingu w mediach społecznościowych budzą szczególnie wśród młodych ludzi wyraźnie rosnące zaciekawienie Niemcami jako kierunkiem turystycznym.“
Na swoim portalu internetowym www.germany.travel w zakładce „Informacje turystyczne“ DZT kieruje uwagę młodych turystów na określone tematy i programy turystyczne w Niemczech. Oferta obejmuje zarówno podróże indywidualne jak i wyjazdy grupowe czy wycieczki szkolne. Udostępniane treści zawierają pełne spektrum informacji, od tanich noclegów przez parki rozrywki po „Creative Germany“. DZT regularnie inicjuje wspólne akcje z Niemieckim Towarzystwem Schronisk Młodzieżowych i prowadzi intensywną współpracę z Instytutami Goethego za granicą.
Wykorzystując linię produktów „Miasta i kultura“ DZT już od 2017 upowszechnia szczegółowe informacje na temat nauki języka niemieckiego w Niemczech. Wyszukiwarka szkół językowych zawiera 60 placówek rozlokowanych na obszarze całych Niemiec. Część oferty stanowią także test językowy i film objaśniający.
Spośród wielu rozmaitych sposobów komunikowania swoich działań marketingowych na świecie DZT skupia szczególną uwagę na serwisach społecznościowych i marketingu influencerskim. Na Facebooku DZT uruchomiła strony dedykowane specjalnie użytkownikom z ponad 20 krajów, zyskując bazę 2,69 mln fanów na całym świecie.
Na Instagramie DZT publikuje swoje treści na globalnym koncie @germanytourism. DZT prowadzi także sześć kont na Twitterze oraz aktywnie korzysta z innych mediów społecznościowych: Youtube, Pinterest, Snapchat, a także Weibo i WeChat na rynku chińskim.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










