Mercure Kraków Stare Miasto skończył 2 lata

Pierwszy gość Mercure Kraków Stare Miasto przybył 21 września 2016 roku. Od tamtej pory w hotelu gościło ponad 158 tysięcy osób, doświadczając jego niezwykłego klimatu i inspirując zespół do nieustannego rozwoju.
Nowoczesne rozwiązania widoczne są już od wejścia do hotelu. Nie znajdziemy tu tradycyjnej recepcji, a gości wita wyposażony w tablety zespół działu Welcome. Dzięki temu rozwiązaniu króluje niezakłócona interakcja z gośćmi, a zameldowanie i wymeldowanie jest możliwe w dowolnym miejscu – na wygodnych fotelach w lobby, czy przy filiżance kawy w restauracji. Wykorzystanie urządzeń mobilnych skraca do minimum czas formalności pozostawiając więcej przestrzeni na rozmowę i lepsze poznanie potrzeb gości. Mercure Kraków Stare miasto jest pierwszym hotelem AccorHotels w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym zostało wdrożone tego typu technologiczne rozwiązanie.
Założeniem projektu Mercure Kraków Stare Miasto było stworzenie wielofunkcyjnego obiektu, który spełni standardy nie tylko nowoczesnego hotelarstwa, ale także ekologicznego budownictwa. Dbałość o środowisko widoczna jest tu na każdym kroku – od segregacji surowców, po rozwiązania przeciwdziałające marnowaniu jedzenia. Doceniają to zarówno goście, jak i organizatorzy plebiscytów, którzy wyróżniają hotel za wdrażanie ekologicznych rozwiązań, niskoemisyjność, wrażliwość społeczną i efektywność ekonomiczną.
Innowacyjność ma wiele wymiarów, przejawia się również we wspieraniu załogi we wzmacnianiu ważnych w kontaktach z gośćmi kompetencji. Dlatego zespół działu Welcome został zaproszony na specjalne zajęcia z mowy ciała, dykcji i intonacji.
Odwiedzający Mercure Kraków Stare Miasto witani są przez Królową Barbarę Radziwiłłównę i Elżbietę Habsburżankę, które patrzą na gości z portretów w hotelowym lobby.
Trzy razy na godzinę Królowa Barbara ożywa na ścianie, opuszcza ramy portretu, który jest obrazem multimedialnym i rozpoczyna spacer po Krakowie, a po jego zakończeniu znów przyjmuje dostojną pozę i czeka na nowych gości. Na charakterystycznym dla hoteli Mercure Brand Wallu znajdują się głowy wawelskie, które zostały stworzone w technologii druku 3D.
W miejski klimat już od rana wprowadza wspaniale celebrowane śniadanie inspirowane Kleparzem, czyli najstarszym, działającym krakowskim targiem.
Nawiązują do niego zarówno potrawy podawane w kociołkach, regionalne smaki oryginalnej kiełbasy Lisieckiej, małopolskich serów czy chleba prądnickiego oraz starej wadze będącej elementem wystroju. Flagowa restauracja hoteli Mercure – Winestone także ma w swojej ofercie tradycyjne elementy, jak wyborna maczanka krakowska, która była niegdyś daniem krakowskich mieszczan.
Tomasz Schweda, dyrektor operacyjny hotelu Mercure Kraków Stare Miasto, powiedział: „Cieszę się, że wspólnie z naszym zespołem oraz gośćmi możemy współtworzyć wyjątkowe miejsce na mapie Krakowa, tak mocno inspirowane przeszłością, a jednocześnie wykorzystujące innowacyjne rozwiązania technologiczne. Przenikanie się tych dwóch światów jest unikatowe a zarazem niezwykle angażujące. Wielką radość sprawia mi, że takie są też doświadczenia naszych gości.”
Aby każdy z gości mógł zabrać odrobinę Krakowa ze sobą, w lobby powstał wyjątkowy butik, w którym można zaopatrzyć się w pamiątki ozdobione motywem przewodnim hotelu, bazującym na tradycyjnym krakowskim wzorze, takie jak, apaszki, poszetki, zawieszki na bagaż, skarpetki, a nawet szelki.
Tomasz Schweda dodał: „Sukces hotelu, to przede wszystkim tworzący go ludzie. Udało nam się zbudować młody zespół, pełen pasji i oddania dla hotelarstwa, przepełniony optymizmem i ambicją, dla którego uśmiech na twarzy gościa i jego satysfakcja są najważniejsze.”
POWIĄZANE WPISY
24 listopada 2025
IGHP: Październik przyniósł stabilne wyniki w polskich hotelach
Obłożenie hoteli w Polsce w październiku 2025 roku utrzymało się na stabilnym poziomie, a…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2025
Otwarto nowy najwyższy hotel na świecie – Ciel Dubai Marina
15 listopada 2025 roku oficjalnie otwarto Ciel Dubai Marina, należący do Vignette…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
Hotel Mercure Warszawa Centrum zorganizował wernisaż „Konie, Byki, Limeryki”
Hotel Mercure Warszawa Centrum zorganizował wernisaż zatytułowany „Konie, Byki,…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
TRIBE współpracuje z ASP Wrocław i MIXD w projekcie edukacyjnym dla studentów
TRIBE ogłasza rozpoczęcie projektu edukacyjnego „Exploring TRIBE” realizowanego we…
0 Komentarzy2 Minuty
12 listopada 2025
Arche otworzy hotel Metalowiec w Muszynie
Arche SA przygotowuje otwarcie nowego hotelu w Muszynie. Arche Metalowiec Muszyna,…
0 Komentarzy2 Minuty
7 listopada 2025
Mazury bez tłumów: Karwica przyciąga miłośników ciszy i natury
Coraz więcej Polaków wybiera Mazury zamiast zagranicznych kurortów, szukając ciszy,…
0 Komentarzy6 Minuty
6 listopada 2025
Accor podsumowuje wyniki za trzeci kwartał 2025 roku
Grupa Accor poinformowała o wzroście przychodów w trzecim kwartale 2025 roku o 3,1 proc.…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2025
GRIFID Hotels prezentuje pięciogwiazdkowy hotel Noa w Złotych Piaskach
Grupa GRIFID Hotels prezentuje swój najnowszy obiekt - pięciogwiazdkowy hotel GRIFID Noa,…
0 Komentarzy2 Minuty










