Mercure Kraków Fabryczna City przyjmie gości na początku 2021 roku

200-pokojowy hotel Mercure powstanie w ramach realizowanej w Krakowie inwestycji Fabryczna City. Długoletnia umowa franczyzy została zawarta pomiędzy grupą Orbis a renomowanym krakowskim deweloperem – firmą Inter-Bud. Otwarcie hotelu planowane jest na pierwszy kwartał 2021.
Mercure Kraków Fabryczna City powstaje na terenie dawnej destylarni Polmos S.A. z 1931 roku we wschodniej części Krakowa (20 minut pieszo od Rynku i stacji kolejowej Kraków Główny). Hotel stanowi część bardzo ważnej dla miasta inwestycji Kraków Fabryczna City, która składa się z nowoczesnych biurowców klasy A wchodzących w skład Fabryczna Office Park, stylowej części mieszkalnej oraz dwóch zrewitalizowanych zabytkowych budynków, w których znajdzie się hotel Mercure. Fabryczna Office Park realizowania jest w zielonej certyfikacji BREEAM (poziom „excellent”), co oznacza zrównoważone zagospodarowanie terenu, oszczędność zasobów wody, jeszcze większą efektywność energetyczną inwestycji, staranny dobór materiałów oraz najwyższą jakość materiałów zastosowaną wewnątrz budynków.
Stanisław Łukasik, właściciel grupy Inter-Bud, powiedział: „Mercure w Krakowie to nasza pierwsza inwestycja hotelowa w tak wyjątkowym miejscu, jakim jest zabudowa przemysłowa z przełomu lat 20’ i 30’ XIX wieku. Dla tego hotelu potrzebowaliśmy silnej i rozpoznawalnej na całym świecie marki, która będzie jednak na tyle elastyczna, aby móc zachować zabytkową tkankę budynku i jednocześnie pozostawić miejsce na współczesną architekturę, nowoczesne wnętrza i najnowsze rozwiązania technologiczne. Chcemy, aby Mercure Kraków Fabryczna City oferował podróżującym unikalne doświadczenia, bez względu na to czy goście przyjeżdżają w celach służbowych czy turystycznych.”
Hotel zaoferuje 3500 metrówkwadratowych nowoczesnej i komfortowej powierzchni konferencyjnej, 2000 metrów kwadratowych powierzchni fitness & spa z basenem, parking podziemny, bar i restaurację,
Ponadto w budynkach zabytkowych znajdować się będzie sześć kolejnych restauracji, z których jedna będzie dysponowała własnym browarem z piwem warzonym na miejscu.
Jacek Stasikowski, dyrektor ds. rozwoju sieci w Grupie Orbis i Accor na Polskę i Kraje Bałtyckie, dodał: „Ten hotel będzie posiadał atrakcyjną i konkurencyjną ofertę dla segmentu MICE. Historyczny charakter inwestycji zdecydowanie podkreśli jej wyjątkowość. Czujemy się wyróżnieni i cieszymy się, że grupa Inter-Bud wybrała markę Mercure dla tego projektu. Kraków jest dzisiaj nie tylko ogromnie popularną destynacją turystyczną i biznesową, ale również miastem, który ma swoją markę na poziomie europejskim i światowym. Jesteśmy pewni, że ta inwestycja to tylko początek współpracy obu firm. Na rynku krakowskim jest jeszcze miejsce na nowe, lifestyle’owe marki hotelowe.”
Wielofunkcyjne obiekty (z ang. mixed-use) łączące przestrzeń biurową, usługową i mieszkalną z historią w tle cieszą się rosnącą popularnością wśród deweloperów i inwestorów w Polsce. Za projekt architektoniczny obydwu zabytkowych budynków odpowiada biuro IMB Asymetria.
Krystyna Pawlik z biura IMB Asymetria, skomentowała: „Nowoczesność hotelu Mercure Kraków Fabryczna City będzie przejawiać się przede wszystkim w nowo projektowanych elementach, dodanych częściach, nadbudowanych fragmentach oraz w nowoczesnej technologii zastosowanej we wnętrzach budynków czy w pasażach. Ich charakter będzie różnić się od fragmentów historycznych poprzez podkreślenie różnicy między zachowanymi historycznymi budynkami a nową architekturą, przy zachowaniu subtelnej harmonii nowoczesności z estetyką architektury minionej epoki. Ten hotel będzie wyjątkowy, ponieważ będzie tworzył nowa wartość architektoniczną, nie rywalizując a współistniejąc z obecnymi budynkami historycznymi.”
Właściciel hotelu Mercure Kraków Fabryczna City korzysta z umowy doradztwa hotelowego oferowanej przez Grupę Orbis i Accor. Dzięki wsparciu ekspertów, inwestorzy mogą budować hotele w sposób pozwalający uzyskać najlepsze wyniki ekonomiczne przy zachowaniu odpowiednich standardów, wysokiej jakości produktu, sprawdzonych dostawców i gwarancji zadowolenia przyszłych gości hotelowych.
Sieć Mercure to znane i rozpoznawalne na całym świecie hotele grupy Accor kategorii średniej (midscale). Pod marką Mercure działa obecnie ponad 790 hoteli w ponad 60 krajach na całym świecie. Każdy hotel Mercure jest inny i inspirowany lokalną kulturą. Mercure to jedyna marka hoteli klasy średniej łącząca siłę międzynarodowej sieci i doświadczenie z wysoką jakością typową dla hoteli zintegrowanych z lokalną społecznością.
W Polsce działa 21 hoteli Mercure, a kolejne 6 otworzy się do końca 2022 roku. Mercure Kraków Fabryczna City będzie drugim adresem sieci Mercure w Krakowie i dziewiątym hotelem działającym pod jedną z marek grupy Accor w tym mieście.
POWIĄZANE WPISY
21 lipca 2025
Arche stawia na eventy. 5 tysięcy wydarzeń i 200 mln zł wpływów
Arche SA zwiększa swoją obecność w sektorze spotkań i wydarzeń (MICE), obsługując tysiące…
0 Komentarzy7 Minuty
16 lipca 2025
IGHP: czerwiec bardzo udany dla hotelarzy – wysoka frekwencja i wzrosty cen
Czerwiec był dla branży hotelarskiej miesiącem udanym, zarówno pod względem obłożenia,…
0 Komentarzy5 Minuty
14 lipca 2025
Mövenpick Grand Hotel Wrocław zachwyca po rewitalizacji
Po latach rewitalizacji zabytkowy hotel przy wrocławskim Dworcu Głównym wznowił…
0 Komentarzy4 Minuty
9 lipca 2025
Delegacja z dziećmi? Coraz częstszy scenariusz pracujących rodziców
Z najnowszego badania przeprowadzonego przez agencję SW Research na zlecenie Leonardo…
0 Komentarzy3 Minuty
8 lipca 2025
Otwarto nowy hotel w centrum Krakowa: TRIBE Krakow Old Town
Ogłoszono otwarcie hotelu TRIBE Krakow Old Town przy ul. Worcella, w bezpośrednim…
0 Komentarzy3 Minuty
11 sierpnia 2025
Hotelarze odpowiadają na ataki w sprawie KPO
Branża turystyczna, która w czasie pandemii (a potem wojny za naszą wschodnią granicą)…
0 Komentarzy3 Minuty
11 sierpnia 2025
Mercure otwiera nowy hotel w Alba Iulia w Rumunii
Mercure otwiera pierwszy w Alba Iulia obiekt działający w ramach międzynarodowej sieci.…
0 Komentarzy2 Minuty
7 sierpnia 2025
Accor wprowadza markę MGallery do Albanii
Albania zyskuje na znaczeniu jako kierunek podróży, w tym również w segmencie luksusowym.…
0 Komentarzy4 Minuty
31 lipca 2025
B&B HOTELS modernizuje obiekty w Bytomiu i Piotrkowie Trybunalskim
B&B HOTELS zmodernizowało recepcje i lobby w hotelach w Bytomiu i Piotrkowie…
0 Komentarzy2 Minuty
21 lipca 2025
Arche stawia na eventy. 5 tysięcy wydarzeń i 200 mln zł wpływów
Arche SA zwiększa swoją obecność w sektorze spotkań i wydarzeń (MICE), obsługując tysiące…
0 Komentarzy7 Minuty
16 lipca 2025
IGHP: czerwiec bardzo udany dla hotelarzy – wysoka frekwencja i wzrosty cen
Czerwiec był dla branży hotelarskiej miesiącem udanym, zarówno pod względem obłożenia,…
0 Komentarzy5 Minuty
14 lipca 2025
Mövenpick Grand Hotel Wrocław zachwyca po rewitalizacji
Po latach rewitalizacji zabytkowy hotel przy wrocławskim Dworcu Głównym wznowił…
0 Komentarzy4 Minuty
9 lipca 2025
Delegacja z dziećmi? Coraz częstszy scenariusz pracujących rodziców
Z najnowszego badania przeprowadzonego przez agencję SW Research na zlecenie Leonardo…
0 Komentarzy3 Minuty
8 lipca 2025
Otwarto nowy hotel w centrum Krakowa: TRIBE Krakow Old Town
Ogłoszono otwarcie hotelu TRIBE Krakow Old Town przy ul. Worcella, w bezpośrednim…
0 Komentarzy3 Minuty
11 sierpnia 2025
Hotelarze odpowiadają na ataki w sprawie KPO
Branża turystyczna, która w czasie pandemii (a potem wojny za naszą wschodnią granicą)…
0 Komentarzy3 Minuty
11 sierpnia 2025
Mercure otwiera nowy hotel w Alba Iulia w Rumunii
Mercure otwiera pierwszy w Alba Iulia obiekt działający w ramach międzynarodowej sieci.…
0 Komentarzy2 Minuty
7 sierpnia 2025
Accor wprowadza markę MGallery do Albanii
Albania zyskuje na znaczeniu jako kierunek podróży, w tym również w segmencie luksusowym.…
0 Komentarzy4 Minuty
31 lipca 2025
B&B HOTELS modernizuje obiekty w Bytomiu i Piotrkowie Trybunalskim
B&B HOTELS zmodernizowało recepcje i lobby w hotelach w Bytomiu i Piotrkowie…
0 Komentarzy2 Minuty
21 lipca 2025
Arche stawia na eventy. 5 tysięcy wydarzeń i 200 mln zł wpływów
Arche SA zwiększa swoją obecność w sektorze spotkań i wydarzeń (MICE), obsługując tysiące…
0 Komentarzy7 Minuty