Meet The Bidder: reaktywacja po covidowej przerwie. Rynek turystyki incentive odradza się

28. edycja Meet the Bidder Autumn Edition w hotelu Arche Hotel Krakowska organizowana przez firmę Travel Bidder po raz kolejny integrowała wystawców z wielu krajów z polskimi agencjami i touroperatorami z branży MICE. Ostatnia okazja do spotkań miała miejsce w marcu zeszłego roku, tuż na progu pandemii. Uczestnicy cieszyli się z możliwości ponownego spotkania, widząc nadzieję na odbudowę rynku wyjazdów incentive.
Skutki pandemii wciąż są dość mocno odczuwalne. Jednak rosnące ożywienie w branży pozwoliło na osobiste spotkanie po tak długiej przerwie. W tegorocznym wydarzeniu udział wzięło czterdziestu wystawców, w tym dwadzieścia krajów.
„Wystawcy podeszli dość ostrożnie do udziału w wydarzeniu. Przede wszystkim przyjechali tylko ci, którym pozwoliły na to obecne warunki podróżowania spowodowane pandemią. Z tego powodu też większość tegorocznych wydarzeń zostało odwołane w tym również Targi Turystyczne w Warszawie. Warto jednak było zorganizować 28. edycję Meet The Bidder jeszcze w tym roku. Takie spotkania są potrzebne i z pewnością zasilają naszą branżę energią. Musimy powoli zapominać o tym co było i wrócić do normalności. Jest to początek dobrej ścieżki, a Polska jako kierunek może dzięki temu zyskać większą popularność. Branża powoli sprawdza chociażby poprzez rozmowy stolikowe czy i w jakim stopniu mogą wracać na rynek, a także jakie kierunki otwierają się dla sektora MICE” – mówi Cezary Wilemajtys prezes agencji United Partners, organizator Meet The Bidder.
„Cieszę się, że wróciliśmy tutaj po dwóch latach przestoju z powodu pandemii. Widzę, że biznes wyjazdów incentive pomału zaczyna się odradzać. Od sierpnia przyjęliśmy trochę grup i mieliśmy już bardzo pozytywną perspektywę na przyszłość. Niestety, wzrost zakażeń koronawirusem w wielu krajach nieco zatrzymał ten rozwój. Dziś wielu klientów zastanawia się nad tym, jak rozwinie się sytuacja i przyrost rezerwacji jest mniejszy niż latem. Sądzę jednak, że mimo wszystko branża się odrodzi, czego zwiastunem jest choćby to, że mogliśmy się tu spotkać z naszymi partnerami” – mówi Timo Bihn z firmy Belmond, będącej operatorem pociągów, organizatorem wyjazdów i właścicielem hoteli w 24 krajach.
Aktywne spotkania po pandemii
Uczestnicy aktywnie uczestniczyli w spotkaniach B2B, które dotyczyły organizacji wyjazdów, eventów i konferencji dla grup, luxury travel oraz usług dla turystów indywidualnych. Szukali kontrahentów, a także mieli możliwość odbycia inspirujących rozmów z profesjonalistami.

„Poszukuję przede wszystkim usług indywidualnych dla swoich klientów – programów szytych na miarę. Podczas Meet the Bidder poszukuję ciekawych destynacji gdzie znajduje kontrahentów, którzy będą mogli mi pomóc stworzyć ciekawe programy dla klientów. Udało mi się a także dotrzeć do takich organizacji jak MROT gdzie mogłem porozmawiać na temat zwiększenia potencjału turystyki na Mazowszu. Meet the Bidder to też spotkanie wielu znajomych po długiej przerwie, które daje chęć do działania pomimo obecnie panujących warunków”- powiedział Kamil Kurak właściciel Travel Expert.
„W wydarzeniu Meet the Bidder jako Śląska Organizacja Turystyczna uczestniczymy pierwszy raz. Zdecydowaliśmy się wziąć udział w wydarzeniu, żeby zaprezentować możliwość organizacji wydarzeń i prezentacji województwa dolnośląskiego pod kątem biznesowym. Województwo śląskie ma do zaoferowania sporo nietypowych miejsc i nowych inwestycji, dlatego zapraszamy do siebie kontrahentów z całej Polski” – mówi Natalia Wójcik ze Śląskiej Organizacji Turystycznej.
Polska jako wzrastający rynek źródłowy
Korzyści wynikające z udziału w wydarzeniu są porównywalne do całego tygodnia researchu lub spotkań. Polska zyskuje coraz większą popularność jako rynek źródłowy dla wielu krajów w tym Hiszpanii.
„Polska jako rynek źródłowy jest bardzo obiecująca. Co roku obserwujemy wzrost zainteresowania Hiszpanią ze strony polskich grup. Polacy lubią i znają Hiszpanię, więc myślę, że mamy duże szanse utrzymać ten trend. Szczególnie że Walencja jest ostatnio bardzo popularnym kierunkiem podróży. W październiku 2021 byliśmy miastem z najwyższym w Hiszpanii obłożeniem, przekraczającym 80 proc. Jesteśmy po raz czwarty na Meet the Bidder i dobrze oceniamy tę imprezę, cieszymy się, że mamy okazję do zainteresowania nowych partnerów z Polski naszą ofertą” – komentuje Miguel Angel Perez, brand & markets manager w VisitValencia, jedyny tegoroczny reprezentant hiszpańskich DMO na wydarzeniu.
Patronami Medialnymi tegorocznego przedsięwzięcia byli THINK MICE, Mice Poland, Business Traveller, Wasza Turystyka oraz ALL INCLUSIVE – luksusowy magazyn o podróżach.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Wesprzyj naszą aukcję charytatywną. Zgłoś przedmiot i pomóż najmłodszym w trakcie V Gali Waszej Turystyki
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
27 listopada 2025
Biuro Rainbow podsumowało III kwartał 2025 roku. Blisko 13 proc. wzrostu przychodów, nowe hotele i większa flota
Po udanym III kwartale 2025 roku Rainbow zapowiada dalszy rozwój. Spółka zwiększa skalę…
0 Komentarzy4 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty










