Mazowsze z nową strategią rozwoju turystyki biznesowej. MROT wyznacza kierunki dla branży MICE na lata 2026–2030

W Centrum Prasowym Foksal w Warszawie odbyła się konferencja podsumowująca projekt „Poprawa jakości zarządzania turystyką biznesową na Mazowszu poprzez partycypacyjne opracowanie Strategii rozwoju Mazovia Convention Bureau”. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli branży MICE, instytucji publicznych, samorządów oraz organizacji turystycznych i stało się okazją do zaprezentowania nowej strategii rozwoju Mazovia Convention Bureau (MCB) na lata 2026–2030.

Centralnym punktem spotkania była prezentacja dokumentu strategicznego, przygotowanego przez prof. dr. hab. Krzysztofa Celucha, eksperta rynku spotkań i rektora SGH Tourism & Hospitality Vistula. Strategia wyznacza pięć kluczowych funkcji Mazovia Convention Bureau: promocyjną, integrującą, reprezentacyjną, koordynującą oraz przywódczą. Jej nadrzędnym celem jest wzmocnienie pozycji Mazowsza jako jednej z najważniejszych destynacji spotkań w Polsce.

Dokument powstał w formule partycypacyjnej, przy aktywnym udziale przedstawicieli różnych sektorów rynku MICE. Wśród głównych założeń znalazły się m.in. umacnianie konkurencyjności regionu, pogłębianie współpracy z interesariuszami oraz budowanie silnej marki Mazowsza jako atrakcyjnego miejsca do organizacji wydarzeń biznesowych.

Konferencję otworzyła Izabela Stelmańska, prezeska Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, podkreślając znaczenie spójnych i skoordynowanych działań w obszarze turystyki biznesowej. Zwróciła również uwagę na rosnącą rolę Mazowsza w ogólnopolskiej sieci convention bureaux.

Mazowsze ma wszelkie atuty, by być centralnym punktem branży spotkań w Polsce. Teraz kluczowe jest zintegrowane działanie i współpraca wszystkich zaangażowanych stron – podkreśliła.

W programie znalazł się także referat Łukasza Gumowskiego, poświęcony zrównoważonemu rozwojowi w sektorze MICE. Ekspert wskazywał na praktyczne sposoby wdrażania rozwiązań proekologicznych oraz zmieniające się oczekiwania organizatorów wydarzeń i partnerów międzynarodowych.

Kulminacyjnym punktem wydarzenia był panel dyskusyjny „Przyszłość branży spotkań na Mazowszu – potencjał, trendy, perspektywy, szanse, zagrożenia”. W debacie, moderowanej przez Magdalenę Kondas, redaktor naczelną MeetingPlanner.pl, udział wzięli m.in. Izabela Stelmańska, prof. Krzysztof Celuch, Łukasz Gumowski, Karolina Parol (Arche Hotels) oraz Marta Kicler (Mazurkas DMC Poland). Dyskusja koncentrowała się na mocnych stronach regionu, wyzwaniach związanych z transformacją cyfrową oraz rosnącym znaczeniu zrównoważonych wydarzeń.

Konferencja była nie tylko podsumowaniem kilkumiesięcznych prac nad strategią, ale także symbolicznym otwarciem nowego etapu w zarządzaniu turystyką biznesową na Mazowszu. Przyjęte kierunki działań mają wesprzeć budowę silnej, rozpoznawalnej marki Mazovia Convention Bureau oraz wzmocnić współpracę pomiędzy kluczowymi interesariuszami rynku MICE.

Projekt został dofinansowany ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki.