Malta w czołówce wyborów użytkowników eSky

Valletta /fot. MTA Warsaw

Malta od lat przyciąga Polaków swoją historią, śródziemnomorskim klimatem i urokiem. W 2025 roku niewielkie państwo położone na  błękitnych wodach Morza Śródziemnego stało się drugim najchętniej wybieranym kierunkiem przez użytkowników eSky. W ciągu dwóch lat liczba klientów, którzy wybrali Maltę, wzrosła o 1283 proc.

Blisko 20 proc. wszystkich rezerwacji w eSky dotyczyło podróży na Maltę w 2025 roku. Najczęściej wybieranymi miastami przez polskich turystów są Qawra, Mellieha i Sliema. Tak wysokie wyniki sprzedażowe są efektem rosnącej promocji Malty w Polsce. eSky.pl współpracuje z regionalnym biurem Maltańskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie, które odpowiada za budowanie marki tego wyspiarskiego kraju. Dedykowane kampanie marketingowe każdego roku przyczyniają się do wzrostu liczby turystów wyruszających na Maltę.

„Malta to absolutny hit sprzedażowy. W 2025 r. była drugą najchętniej wybieraną destynacją przez naszych użytkowników, a w przyszłości może stać się nawet numerem 1. W tym roku odnotowaliśmy już ponad 112 proc. wzrost liczby klientów r/r, którzy wybrali się na Maltę oraz aż 1283 proc. w porównaniu do 2023 r. Ta wyjątkowa wyspa przyciąga o każdej porze roku. Kiedy najlepiej lecieć na Maltę? Użytkownicy eSky.pl najchętniej wybierają ją na kilkudniowy city break w miesiącach zimowych. Temperatura do 20 stopni, słońce i wyjątkowa atmosfera bez tłumu turystów tworzą niesamowity klimat, który sprawia, że turyści zakochują się w Malcie od pierwszego wejrzenia” – powiedział Hubert Choroszewski, Media & Partnership Director w eSky Group.

„Współpraca z eSky Group okazała się niezwykle wartościowa. Dzięki wspólnym inicjatywom marketingowym biura Maltańskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie oraz kampaniom medialnym realizowanym z eSky osiągnęliśmy imponujące wyniki sprzedaży pakietów wyjazdowych na Maltę – szczególnie w okresie od listopada 2025 do marca 2026 r. Ogromna liczba miejsc oferowanych przez linie lotnicze obsługujące połączenia na Maltę również odegrała kluczową rolę, umożliwiając nam osiągnięcie tak znakomitych rezultatów” – dodał John Mary Attard, regionalny dyrektor biura Maltańskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie.

Na rok 2026 eSky prognozuje dalszy wzrost liczby klientów planujących loty na Maltę. Wyspa łączy historię, wyjątkową kuchnię oraz zapierające dech w piersiach krajobrazy, co czyni ją atrakcyjnym kierunkiem zarówno na city break, jak i na dłuższe wakacje dla par oraz rodzin.