Łódź na II miejscu na liście miast polecanych do odwiedzenia w 2019 roku

Łódź została uznana za jedno z najlepszych i najkorzystniejszych miejsc do odwiedzenia w zestawieniu Lonely Planet Best in Travel. Ranking ten dotyczy destynacji wartych odwiedzenia w nadchodzącym 2019 roku uwzględniając zarówno jakość, jak i cenę.
Łódź uplasowała się na drugim miejscu w tegorocznym rankingu, a oczarowała przemianą dawnych fabryk w przestrzenie kulturalne, rozrywkowe i handlowe. .
Specjaliści z Lonely Planet wymieniają następujące obowiązkowe punkty na mapie Łodzi:
• Manufaktura, centrum handlowo-rozrywkowe, gdzie swoją siedzibę ma Muzeum Sztuki (ms2) oraz znajdują się takie atrakcje jak: sztuczna plaża (latem), czy sztuczne lodowisko (zimą) a także tyrolka, czyli przejazd linowy nad Rynkiem Włókniarek Łódzkich;
• Dworzec Łódź Fabryczna – niepowtarzalne dzieło sztuki będące dworcem kolejowym;
• przejażdżka rikszą po ulicy Piotrkowskiej – najdłuższym deptaku handlowym w Europie.
Tom Hall, redaktor naczelny Lonely Planet, powiedział: „W ostatnich latach w Łodzi zrealizowano wielkie i ambitne inwestycje, mające na celu pobudzenie i zmodernizowanie tego trzeciego co do wielkości miasta w Polsce. I to widać. Dawne przędzalnie i tkalnie zamieniły się w pełne życia apartamenty, restauracje, miejsca kultury, które teraz tętnią życiem nocnym. Kolorowe murale pojawiające się na ścianach kamienic, magazynów, czy fabryk dały impuls do rozwoju miasta jako mekki dla młodych artystów i przedsiębiorców.”
Łódzka Organizacja Turystyczna wraz z Partnerami przygotowała kampanię promującą fakt otrzymania przez Łódź wyróżnienia ze strony Lonely Planet, jak również zachęcającą do odwiedzin miasta.
Działania będą realizowane w okresie od 23 października do 7 listopada i obejmować będą:
• współpracę PR-ową z Partnerami (Lufthansa, Ryanair, Polska Organizacja Turystyczna wraz z siecią zagranicznych ośrodków, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze, Województwo Łódzkie, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Polska Izba Turystyki, członkowie Łódzkiej Organizacji Turystycznej),
• kampanię na terenie Polski w Google we współpracy z partnerami lokalnymi (Miasto Łódź, Vienna House Andel’s Łódź, DoubleTree by Hilton Łódź, Miejska Arena Kultury i Sportu),
• działania wizerunkowo-sprzedażowe na rynku brytyjskim w oparciu narzędzia linii lotniczej Ryanair,
• oraz działania wspomagające ze strony Lonely Planet na całym świecie w oparciu o ranking Best in Travel 2019.
W ramach kampanii we współpracy z grupą medialną GoodEye przygotowane zostały spoty 30 sekundowe i 105 sekundowe prezentujące miasto. Kampania zakończy się udziałem Łodzi w jednych z największych targów turystycznych w Europie – World Travel Market w Londynie w dniach 5-7 listopada.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dolnośląska Organizacja Turystyczna prezentuje nowy spot – Dolny Śląsk Travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zaprezentowała nowy spot promocyjny „Dolny Śląsk…
0 Komentarzy2 Minuty










