Łódź – miasto bezpiecznych eventów

Powszechne testowanie uczestników wydarzeń biznesowych, stała kontrola liczby osób przebywających w danym miejscu oraz znaczące wzmocnienie bezpieczeństwa sanitarnego – to najważniejsze rekomendacje dla organizatorów kongresów, konferencji i targów jakie znalazły się w katalogu dobrych praktyk przygotowanym przez Łódzką Radę do Spraw Bezpiecznego Eventu.
Łódzka Rada ds. Bezpiecznych Eventów powstała w wyniku współpracy Miasta Łódź, Łódź Convention Bureau, Stowarzyszenia Branży Eventowej, Łódzkiej Organizacji Turystycznej oraz przedstawicieli lokalnej branży spotkań.
Projekt „Łódź: Miasto Bezpiecznych Eventów” to cześć ogólnopolskiej akcji „Polska: Kraj Bezpiecznych Eventów”.
Katarzyna Gadomska z rady Łódzkiej Organizacji Turystycznej, powiedziała: “Naszym celem jest stopniowe i kontrolowane otwarcie sektora spotkań biznesowych, imprez marketingowych czy wydarzeń artystyczno-kulturalnych. Żeby to zrobić potrzebne są jasne wytyczne dla organizatorów, które dadzą gwarancje bezpieczeństwa dla uczestników konferencji i targów.”
Opracowany przez ekspertów z różnych dziedzin dokument trafi do szerokich konsultacji z przedstawicielami branży turystyki biznesowej. Po ich zakończeniu i utworzeniu ostatecznych rekomendacji Łódź będzie drugim po Warszawie miastem posiadającym procedury dla obiektów, organizatorów i uczestników wydarzeń biznesowych.
Mają one między innymi zakładać: przeprowadzenie obowiązkowych audytów ryzyka sanitarnego, zapewnienie szerokich przejść i większych przestrzeni, umożliwienie odseparowania osób wykazujących objawy choroby oraz monitorowanie przepływu ludzi.
Dominik Chrapek, dyrektor hotelu DoubleTree by Hilton w Łodzi, dodała: “Zarówno branża hotelarska, jak i branża spotkań są tymi, które najszybciej i najbardziej dotkliwie odczuły skutki epidemii. W skali kraju zagrożone są tysiące miejsc pracy, nie tylko w samych hotelach, czy innych miejscach do organizacji spotkań, ale także w agencjach eventowych, firmach zajmujących się wynajmem mebli, multimediów, dekoracji i wielu innych. Jasno określone zasady, które będą stanowiły dla obiektów wyznacznik bezpiecznych spotkań, pozwolą uspokoić organizatorów i uczestników, a tym samym mogą sprawić, że branża spotkań szybciej wznowi działalność.”
Ponad połowa osób odwiedzających Łódź jako cel wizyty deklaruje „spotkanie w interesach”. Z danych Łódzkiej Organizacji Turystycznej wynika, że w 2019 r. do Łodzi przyjechało ponad 460 tys. uczestników wydarzeń biznesowych. Statystycznie jedna taka osoba zostawia w Łodzi od 516 zł do 785 złotych, co daje około 260 mln zł dla gospodarki miasta. Przemysł spotkań ma również olbrzymie znaczenie dla rozwoju gospodarczego całego kraju. Według badań Poland Events Impact w 2019 wygenerował on prawie 2 proc. narodowego PKB.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty










