Leonardo Hotels: Pokolenie Z kształtuje zielone zmiany w hotelarstwie
fot. materiały prasowe
Połowa przedstawicieli pokolenia Z w Polsce deklaruje gotowość zapłacenia wyższej ceny za pobyt w hotelu, który dba o środowisko i angażuje się społecznie. Z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Leonardo Hotels wynika, że co piąty młody podróżny preferuje opcje bardziej ekologiczne.
Z badania wynika, że 29,9 proc. młodych respondentów wspiera zrównoważoną turystykę, jeśli jej koszt nie przewyższa znacząco standardowych rozwiązań. Podobne podejście prezentują klienci korporacyjni w branży MICE. Coraz częściej kierują się oni polityką ESG obiektów, pytają o certyfikaty środowiskowe i o podejmowane działania prospołeczne.
Sieci hotelowe od lat wdrażają praktyki zmniejszające wpływ na środowisko. Dodatkowo rosnąca świadomość gości sprawia, że oczekiwania wobec tych działań stale rosną.
„Rozwiązania takie jak energooszczędne żarówki, segregacja śmieci czy zaopatrzenie u lokalnych dostawców, to praktyki obecnie uznawane przez gości za oczywiste. W Leonardo Hotels poszliśmy o krok dalej. Nasze działania ESG mają wzbogacać doświadczenie gościa. Zachęcamy klientów do odpowiedzialnych zachowań i integrujemy z lokalną społecznością, m.in. poprzez udostępnianie przestrzeni hotelowych lokalnym artystom czy organizacje ekologicznych warsztatów kulinarnych” – powiedziała Magdalena Młynarczyk, Director of Sales & Marketing w Leonardo Hotels Polska.
W ramach odpowiedzi na potrzeby młodych podróżnych Leonardo Hotels uruchomiło program LEO Do.
„Jako pokolenie Z szybko łapiemy nowe trendy i oczekujemy zmian na każdym kroku – także w podróżach. Kiedy wybieramy hotel, chcemy czuć, że jest nowoczesny, elastyczny i reaguje na to, co dzieje się tu i teraz. Liczy się dla nas digital, wygoda i fajne rozwiązania, które idą w parze z troską o planetę. Program LEO Do ma te pomysły wprowadzać w życie na każdym etapie działalności hotelu. Wierzymy, że przyszłość turystyki to połączenie komfortu, nowych technologii i świadomego dbania o środowisko” – podkreśla kierownik programu, Meet Prajapati, Assistant F&B Manager.
Leonardo Hotels rozwija działania zrównoważone, które mają łączyć nowoczesność i wygodę z troską o środowisko, lokalne społeczności, pracowników i gości.
POWIĄZANE WPISY
24 listopada 2025
IGHP: Październik przyniósł stabilne wyniki w polskich hotelach
Obłożenie hoteli w Polsce w październiku 2025 roku utrzymało się na stabilnym poziomie, a…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2025
Otwarto nowy najwyższy hotel na świecie – Ciel Dubai Marina
15 listopada 2025 roku oficjalnie otwarto Ciel Dubai Marina, należący do Vignette…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
Hotel Mercure Warszawa Centrum zorganizował wernisaż „Konie, Byki, Limeryki”
Hotel Mercure Warszawa Centrum zorganizował wernisaż zatytułowany „Konie, Byki,…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
TRIBE współpracuje z ASP Wrocław i MIXD w projekcie edukacyjnym dla studentów
TRIBE ogłasza rozpoczęcie projektu edukacyjnego „Exploring TRIBE” realizowanego we…
0 Komentarzy2 Minuty
12 listopada 2025
Arche otworzy hotel Metalowiec w Muszynie
Arche SA przygotowuje otwarcie nowego hotelu w Muszynie. Arche Metalowiec Muszyna,…
0 Komentarzy2 Minuty
7 listopada 2025
Mazury bez tłumów: Karwica przyciąga miłośników ciszy i natury
Coraz więcej Polaków wybiera Mazury zamiast zagranicznych kurortów, szukając ciszy,…
0 Komentarzy6 Minuty
6 listopada 2025
Accor podsumowuje wyniki za trzeci kwartał 2025 roku
Grupa Accor poinformowała o wzroście przychodów w trzecim kwartale 2025 roku o 3,1 proc.…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2025
GRIFID Hotels prezentuje pięciogwiazdkowy hotel Noa w Złotych Piaskach
Grupa GRIFID Hotels prezentuje swój najnowszy obiekt - pięciogwiazdkowy hotel GRIFID Noa,…
0 Komentarzy2 Minuty










