Kuoni Group sprzedaje spółki touroperatorskie

Jeden z pięciu największych touroperatorów europejskich, szwajcarska Kuoni Group, ogłosiła zamiar sprzedaży swoich spółek touroperatorskich. Firma chce się skupić na działalności w internecie. Zarząd firmy liczy, że nowy właściciel zostanie znaleziony jeszcze w roku 2015. Chodzi o sprzedaż oddziałów w Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Finlandii, krajach Beneluksu, Hong Kongu, Chinach i Indiach. Zatrudnionych jest w nich 3,8 osób a obroty w ubiegłym roku wyniosły 2,2 mld franków szwajcarskich.
Kuoni Group stawia obecnie na trzy formy działalności: globalną dystrybucję noclegów i obsługę podróżnych w internecie (GDT – Global Travel Distribution), obsługę podróży biznesowych (Global Travel Services) oraz pośrednictwo wizowe (VFS Global). Obecnie aż 60 proc obrotów pochodzi właśnie z tych trzech segmentów. W ubiegłym roku wypracowały 3,443 mld franków szwajcarskich obrotu (o 1,1 proc. więcej niż roku 2013). Tylko GDT (znana poprzednio pod nazwą Napad), działając w systemie B2B, sprzedaje online 38 tysięcy noclegów dziennie. GTS będzie się składać z dwóch podgrup: Group Travel Experts oraz Destination Management Specialists (DMS), które zajmą się transportem, wycieczkami oraz czasem wolnym – przewiduje się, że obsługiwać będą ok. 50 tysięcy wycieczek rocznie. Z kolei VFS Global ma do swojej dyspozycji 1 400 centrów wizowych w 117 krajach (obejmuje ok 50 proc. rynku wizowego).
W 2014 roku, skonsolidowany obrót Kuoni Group wyniósł 5,5 mld franków szwajcarskich (spadek wobec roku 2013 o 2,8 proc.), zysk operacyjny (który znany będzie w marcu) szacowany jest na ok. 85 mln franków.
Nowym prezesem zarządu Kuoni Group został Peter Meier, dyrektorem finansowym – Thomas Peyer, szefem GDT – Ivan Walter, szefem GTS – Rolf Schafroth a szefem VFS Global – Zubin Karkaria.
Nowy prezes powiedział: „Nowa strategia przyjęta przez zarząd Kuoni, odmieni naszą spółkę i ustawi ją na nowo w globalnym przemyśle turystycznym. Chcemy w najbliższym czasie dążyć do sytuacji „win-wn” – wygranymi będą zarówno nasi klienci, jak i partnerzy, udziałowcy i pracownicy.”
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2025
Itaka spotkała się z partnerami z całej Polski podczas Agent Night Arena
17 grudnia 2025 roku na Itaka Arenie w Opolu odbyło się wydarzenie Itaka Agent Night…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2025
eSky: Polacy planują podróże z wyprzedzeniem. Wzrost rezerwacji do USA i Meksyku
Dane z internetowego biura podróży eSky pokazują, że Polacy coraz częściej planują…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2025
Blisko 200 agentów na Wielkiej Gali Nekera: sukcesy, wyróżnienia i plany na przyszłość
Blisko 200 agentów turystycznych oraz partnerzy biznesowi i przedstawiciele mediów wzięli…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
eSky: Rośnie zainteresowanie zimowymi wyjazdami do Hiszpanii, Portugalii i Maroka
Polacy coraz częściej planują ferie zimowe poza krajem, wybierając kierunki o…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Malta w czołówce wyborów użytkowników eSky
Malta od lat przyciąga Polaków swoją historią, śródziemnomorskim klimatem i urokiem. W…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2025
eSky: Rok 2026 sprzyja podróżom. Polacy mogą wykorzystać do 61 dni wolnych
Według danych eSky, rok 2026 stwarza Polakom okazję do maksymalnego wykorzystania dni…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty










