Kraina Górnej Odry uruchamia przewodnika AI dla turystów
fot. materiały prasowe
Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego ogłasza uruchomienie pilotażowej wersji wirtualnego przewodnika turystycznego opartego na technologii sztucznej inteligencji. Nowe rozwiązanie, nazwane Hanka AI, stworzono z myślą o usprawnieniu obsługi ruchu turystycznego w regionie oraz podczas Festiwalu Górnej Odry.
Hanka AI to wirtualny przewodnik działający w oparciu o zaawansowane modele językowe. Dzięki temu może komunikować się z turystami w naturalny i przyjazny sposób – za pośrednictwem wiadomości tekstowych przesyłanych przez aplikację WhatsApp. System obsługuje komunikację w wielu językach, umożliwiając kontakt z odwiedzającymi z różnych części świata.
Hanka AI odpowiada na pytania związane z atrakcjami Krainy Górnej Odry i sugeruje miejsca warte odwiedzenia. Rekomenduje również restauracje i noclegi oraz oferuje informacje praktyczne dotyczące organizacji czasu w regionie. Użytkownicy mogą również uzyskać szczegółowe informacje na temat programu Festiwalu Górnej Odry, w tym lokalizacji i godzin wydarzeń. System umożliwia ponadto stworzenie indywidualnie dopasowanego planu zwiedzania, zgodnie z preferencjami użytkownika.
„Turystyka to nie tylko pielęgnowanie historii i dziedzictwa, ale też otwartość na nowe technologie i zmieniające się potrzeby odwiedzających. Sztuczna inteligencja w formie agentów AI to jeden z najważniejszych trendów w turystyce nadchodzących lat. Dlatego postanowiliśmy, jako jedni z pierwszych w Polsce, wdrożyć to rozwiązanie, by pomóc naszym gościom i zachęcić tych, którzy jeszcze nas nie znają” – mówi Adam Wawoczny, Dyrektor Związku Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego, twórca marki turystycznej Kraina Górnej Odry i pomysłodawca Festiwalu Górnej Odry.
Aby skorzystać z Hanki AI, wystarczy dodać numer telefonu: +48 510 609 826 do kontaktów (nazwa kontaktu: HANKA Z KRAINY GÓRNEJ ODRY) lub odwiedzić stronę internetową halohanka.pl i zeskanować dostępny tam kod QR.
Rozwiązanie wdrażane jest w ramach programu pilotażowego. Jego celem jest przetestowanie potencjału technologii AI w obsłudze ruchu turystycznego oraz zwiększenie dostępności informacji o regionie dla osób odwiedzających Krainę Górnej Odry.
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2025
Costa Cruises stawia na partnerów. Polskie biura podróży wśród nagrodzonych
Costa Cruises zorganizowała dwa wydarzenia skierowane do partnerów i przedstawicieli…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2025
Turystyka bliska naturze. Lubuskie pasieki otwierają się na turystów
Turystyka ewoluuje w kierunku doświadczeń bliższych naturze i lokalnym tradycjom. Jednym…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2025
GTS Poland uruchamia nowe zimowe połączenie z Warszawy do Monastyru
GTS Poland poszerza ofertę czarterów do Tunezji i od 25 grudnia 2025 roku uruchamia nowe…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2025
Egzotyczny obraz Zosi Markowskiej na licytacji charytatywnej Gali Waszej Turystyki 2026
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku,…
0 Komentarzy1 Minuty
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty










