Kraina Górnej Odry uruchamia przewodnika AI dla turystów
fot. materiały prasowe
Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego ogłasza uruchomienie pilotażowej wersji wirtualnego przewodnika turystycznego opartego na technologii sztucznej inteligencji. Nowe rozwiązanie, nazwane Hanka AI, stworzono z myślą o usprawnieniu obsługi ruchu turystycznego w regionie oraz podczas Festiwalu Górnej Odry.
Hanka AI to wirtualny przewodnik działający w oparciu o zaawansowane modele językowe. Dzięki temu może komunikować się z turystami w naturalny i przyjazny sposób – za pośrednictwem wiadomości tekstowych przesyłanych przez aplikację WhatsApp. System obsługuje komunikację w wielu językach, umożliwiając kontakt z odwiedzającymi z różnych części świata.
Hanka AI odpowiada na pytania związane z atrakcjami Krainy Górnej Odry i sugeruje miejsca warte odwiedzenia. Rekomenduje również restauracje i noclegi oraz oferuje informacje praktyczne dotyczące organizacji czasu w regionie. Użytkownicy mogą również uzyskać szczegółowe informacje na temat programu Festiwalu Górnej Odry, w tym lokalizacji i godzin wydarzeń. System umożliwia ponadto stworzenie indywidualnie dopasowanego planu zwiedzania, zgodnie z preferencjami użytkownika.
„Turystyka to nie tylko pielęgnowanie historii i dziedzictwa, ale też otwartość na nowe technologie i zmieniające się potrzeby odwiedzających. Sztuczna inteligencja w formie agentów AI to jeden z najważniejszych trendów w turystyce nadchodzących lat. Dlatego postanowiliśmy, jako jedni z pierwszych w Polsce, wdrożyć to rozwiązanie, by pomóc naszym gościom i zachęcić tych, którzy jeszcze nas nie znają” – mówi Adam Wawoczny, Dyrektor Związku Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego, twórca marki turystycznej Kraina Górnej Odry i pomysłodawca Festiwalu Górnej Odry.
Aby skorzystać z Hanki AI, wystarczy dodać numer telefonu: +48 510 609 826 do kontaktów (nazwa kontaktu: HANKA Z KRAINY GÓRNEJ ODRY) lub odwiedzić stronę internetową halohanka.pl i zeskanować dostępny tam kod QR.
Rozwiązanie wdrażane jest w ramach programu pilotażowego. Jego celem jest przetestowanie potencjału technologii AI w obsłudze ruchu turystycznego oraz zwiększenie dostępności informacji o regionie dla osób odwiedzających Krainę Górnej Odry.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty










