KLM zapowiada zmiany w serwisie pokładowym i układzie kabin

fot. materiały prasowe

Linie lotnicze KLM zapowiadają zmiany w obsłudze pokładowej i aranżacji wnętrz samolotów dalekiego zasięgu. Nowa koncepcja obejmuje usprawnienie serwisu w klasie ekonomicznej i biznesowej, modernizację zastawy stołowej projektu Marcela Wandersa oraz zwiększenie liczby miejsc. Pierwsze efekty pasażerowie zobaczą w 2027 roku.

KLM wprowadzi w klasie biznes nową zastawę stołową zaprojektowaną przez uznanego holenderskiego projektanta Marcela Wandersa, który po raz kolejny współpracuje z linią. Przewoźnik przygotowuje również nowe dania, które pojawią się w ofercie serwisu pokładowego.

„Jako projektant holenderskiego pochodzenia jestem dumny, że ponownie mam zaszczyt projektować zastawę stołową dla KLM. Będzie to współczesny design, bazujący na pięknie kryształu, porcelanie kostnej, stali nierdzewnej i innych szlachetnych materiałach. Mam nadzieję, że dania będą się dobrze prezentować na nowych talerzach, a pasażerowie będą zadowoleni z efektu” – powiedział Marcel Wanders.

Nowa koncepcja obsługi w klasie ekonomicznej zakłada sprawniejszy serwis ciepłych posiłków i większą przestrzeń na bezpośredni kontakt z pasażerami. KLM planuje także przywrócenie serwisu z napojem powitalnym, który ma stworzyć dodatkowy moment interakcji z załogą.

Równolegle KLM modernizuje konfigurację kabin w samolotach dalekiego zasięgu. Dzięki zmianie sposobu organizacji pracy załogi i ograniczeniu liczby wózków serwisowych przewoźnik zyska dodatkową przestrzeń na pokładzie. Pozwoli to zwiększyć liczbę miejsc, przede wszystkim w klasie Premium Comfort, gdzie pojemność wzrośnie do maksymalnie 40 foteli. Modyfikacje obejmą również klasę ekonomiczną, a w samolotach Boeing 787-9 pojawią się dwa dodatkowe miejsca w klasie biznes.

„Nasza klasa Premium Comfort cieszy się dużym uznaniem wśród pasażerów i często bardzo szybko się wyprzedaje. Obserwujemy stale rosnące zapotrzebowanie na wyjątkowe i bardziej komfortowe formy podróży, a dzięki planowanym modyfikacjom możemy zwiększyć liczbę dostępnych miejsc w Premium Comfort. Oprócz optymalnego wykorzystania przestrzeni na pokładzie, jednocześnie inwestujemy w nowocześniejszy produkt, który daje więcej możliwości osobistego kontaktu z naszymi klientami” – powiedział Paul Terstegge, wiceprezes wykonawczy ds. Obsługi Pokładowej w KLM.

KLM kontynuuje prace nad nowym konceptem obsługi i układem kabin, które w najbliższych miesiącach będą testowane na pokładach samolotów. Celem przewoźnika jest zapewnienie pasażerom maksymalnego komfortu oraz pełnej funkcjonalności nowych rozwiązań.