Klienci „zamrożą” cenę biletu lotniczego na 72 godz. Nowa funkcja Kiwi.com do pakietowania dynamicznego

Wyszukiwarka Kiwi.com wprowadziła nową funkcję „blokady ceny”, która umożliwia „zamrożenie” ceny biletu lotniczego na 72 godz., bez konieczności natychmiastowej płatności. Serwis pobierze przedpłatę w wysokości 10 proc. ceny. Jeśli ta nie wzrośnie bardziej niż o 200 euro — klient będzie mógł kupić przelot po cenie, którą wstępnie zarezerwował. Jeśli bilet potanieje — kupi go po cenie niższej.
Linie lotnicze zazwyczaj stosują dynamiczne ceny, zmieniając taryfy w zależności od popytu i dostępności, aby zoptymalizować zyski. Przez to klienci w ciągu jednego tygodnia często muszą zapłacić o 30 proc. więcej. W szczycie sezonu ceny biletów potrafią wzrosnąć nawet o 50 proc. w porównaniu do okresów pozaszczytowych. Najbardziej znaczące podwyżki obserwuje się zazwyczaj na 14 dni przed planowaną podróżą. Kiwi.com wprowadziło więc funkcję zablokowania pierwotnej ceny biletu na 72 godz.
Więcej czasu na podjęcie decyzji
Blokada ceny wprowadzona została z myślą o podróżujących, którzy potrzebują czasu na podjęcie decyzji. Usługa Price Lock blokuje cenę biletu dla klienta na trzy dni, więc jeśli cena wzrośnie w ciągu kolejnych 72 godz., klient zapłaci tę kwotę, którą sobie „zamroził”. Dodatkowo, w przypadku, jeśli cena spadnie, klient zawsze zapłaci niższą cenę, niezależnie od blokady. Wstępne dane Kiwi.com, tuż po uruchomieniu usługi pokazują, że ponad połowa klientów (56,6 proc.) decydujących się na blokadę kontynuuje rezerwację po pierwotnie ustalonej cenie.
Michal Šindelář, wiceprezes ds. produktów konsumenckich, podkreśla dynamiczny charakter branży, szczególnie w zakresie cen: „Blokada ceny jest naszą odpowiedzią na niepokój, jaki towarzyszy podróżującym w trakcie rezerwacji lotów. Daje naszym klientom ten kluczowy czas na przemyślenie zakupu i dopracowanie szczegółów. Dzięki zamrożeniu taryf na 72 godziny, nasi klienci oszczędzają średnio 24 euro.”
Jeżeli cena wzrośnie maksymalnie o 200 euro, Kiwi.com pokrywa podwyżkę ceny, a klient płaci tylko pierwotnie ustaloną cenę. W przypadku spadku ceny klient dopłaca różnicę do nowej, niższej ceny. Jeżeli cena wzrośnie o więcej niż 200 euro lub bilet zostanie wyprzedany, Kiwi.com zwraca klientowi zaliczkę. Jeśli klient nie dokończy rezerwacji i nie zakupi zablokowanych biletów w ciągu „zablokowanych” 72 godzin, zaliczka nie podlega zwrotowi.
Blokada na cenę biletu bez usług dodatkowych
W celu skorzystania z usługi, klienci wpłacają kaucję w wysokości 10 proc. ceny biletu. Jeśli cena za bilet wzrośnie (do maksymalnej kwoty 200 euro) przed wygaśnięciem blokady, pasażer nadal zapłaci pierwotną, niższą cenę. W przypadku spadku ceny, skorzysta z nowej, niższej stawki. Obecnie blokada cen obejmuje wyłącznie cenę biletu lotniczego, ponieważ ze względu na różne zasady linii lotniczych Kiwi.com nie może zagwarantować stałych cen usług dodatkowych, takich jak bagaż czy ubezpieczenie.
Ceny wycieczek na celowniku UOKiK. „Przepisy zniszczą pakietowanie dynamiczne”
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty










