Klienci „zamrożą” cenę biletu lotniczego na 72 godz. Nowa funkcja Kiwi.com do pakietowania dynamicznego

Wyszukiwarka Kiwi.com wprowadziła nową funkcję „blokady ceny”, która umożliwia „zamrożenie” ceny biletu lotniczego na 72 godz., bez konieczności natychmiastowej płatności. Serwis pobierze przedpłatę w wysokości 10 proc. ceny. Jeśli ta nie wzrośnie bardziej niż o 200 euro — klient będzie mógł kupić przelot po cenie, którą wstępnie zarezerwował. Jeśli bilet potanieje — kupi go po cenie niższej.
Linie lotnicze zazwyczaj stosują dynamiczne ceny, zmieniając taryfy w zależności od popytu i dostępności, aby zoptymalizować zyski. Przez to klienci w ciągu jednego tygodnia często muszą zapłacić o 30 proc. więcej. W szczycie sezonu ceny biletów potrafią wzrosnąć nawet o 50 proc. w porównaniu do okresów pozaszczytowych. Najbardziej znaczące podwyżki obserwuje się zazwyczaj na 14 dni przed planowaną podróżą. Kiwi.com wprowadziło więc funkcję zablokowania pierwotnej ceny biletu na 72 godz.
Więcej czasu na podjęcie decyzji
Blokada ceny wprowadzona została z myślą o podróżujących, którzy potrzebują czasu na podjęcie decyzji. Usługa Price Lock blokuje cenę biletu dla klienta na trzy dni, więc jeśli cena wzrośnie w ciągu kolejnych 72 godz., klient zapłaci tę kwotę, którą sobie „zamroził”. Dodatkowo, w przypadku, jeśli cena spadnie, klient zawsze zapłaci niższą cenę, niezależnie od blokady. Wstępne dane Kiwi.com, tuż po uruchomieniu usługi pokazują, że ponad połowa klientów (56,6 proc.) decydujących się na blokadę kontynuuje rezerwację po pierwotnie ustalonej cenie.
Michal Šindelář, wiceprezes ds. produktów konsumenckich, podkreśla dynamiczny charakter branży, szczególnie w zakresie cen: „Blokada ceny jest naszą odpowiedzią na niepokój, jaki towarzyszy podróżującym w trakcie rezerwacji lotów. Daje naszym klientom ten kluczowy czas na przemyślenie zakupu i dopracowanie szczegółów. Dzięki zamrożeniu taryf na 72 godziny, nasi klienci oszczędzają średnio 24 euro.”
Jeżeli cena wzrośnie maksymalnie o 200 euro, Kiwi.com pokrywa podwyżkę ceny, a klient płaci tylko pierwotnie ustaloną cenę. W przypadku spadku ceny klient dopłaca różnicę do nowej, niższej ceny. Jeżeli cena wzrośnie o więcej niż 200 euro lub bilet zostanie wyprzedany, Kiwi.com zwraca klientowi zaliczkę. Jeśli klient nie dokończy rezerwacji i nie zakupi zablokowanych biletów w ciągu „zablokowanych” 72 godzin, zaliczka nie podlega zwrotowi.
Blokada na cenę biletu bez usług dodatkowych
W celu skorzystania z usługi, klienci wpłacają kaucję w wysokości 10 proc. ceny biletu. Jeśli cena za bilet wzrośnie (do maksymalnej kwoty 200 euro) przed wygaśnięciem blokady, pasażer nadal zapłaci pierwotną, niższą cenę. W przypadku spadku ceny, skorzysta z nowej, niższej stawki. Obecnie blokada cen obejmuje wyłącznie cenę biletu lotniczego, ponieważ ze względu na różne zasady linii lotniczych Kiwi.com nie może zagwarantować stałych cen usług dodatkowych, takich jak bagaż czy ubezpieczenie.
Ceny wycieczek na celowniku UOKiK. „Przepisy zniszczą pakietowanie dynamiczne”
POWIĄZANE WPISY
12 grudnia 2025
eSky: Rok 2026 sprzyja podróżom. Polacy mogą wykorzystać do 61 dni wolnych
Według danych eSky, rok 2026 stwarza Polakom okazję do maksymalnego wykorzystania dni…
0 Komentarzy3 Minuty
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2025
Spektakularna metamorfoza Urlop.pl: świeży wygląd, spójna komunikacja i nowoczesność
Podczas Konferencji & Gali Urlop.pl 2025, która odbyła się 3 grudnia, jedna z…
0 Komentarzy10 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Travelplanet: Coraz więcej Polaków wybiera egzotykę w sezonie zimowym
Z danych Travelplanet.pl wynika, że coraz więcej Polaków planuje wyjazdy do egzotycznych…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Ceny wyjazdów na sierpień 2026 poszły w górę. Największe wzrosty na Teneryfie, Malcie i Krecie
W minionym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 sierpnia a 9 sierpnia…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty










