Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród

Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę milionów odbiorców w Polsce i za granicą. Jej głównym elementem był spot promujący miasto, który zobaczyło 600 tys. widzów w kinach, a zagraniczne działania online osiągnęły 17 mln wyświetleń. Produkcja zdobyła osiem międzynarodowych nagród, w tym tytuł najlepszego spotu promującego miasto na świecie w 2024 roku.
13 grudnia w Dolnośląskim Centrum Filmowym odbyła się uroczysta gala, podczas której podsumowano dwa lata działań promujących Wrocław pod hasłem „Miasto Przygody”. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele miasta, Wrocławskiej Organizacji Turystycznej, partnerzy oraz twórcy nagrodzonego filmu.
„Przez ostatnie dwa lata Wrocław promował się oryginalną i nowoczesną kampanią „Miasto Przygody”. Pamiętam jak wspólnie ogłaszaliśmy start kampanii w maju 2023 roku – ten czas tak szybko upłynął. Gratuluję Państwu ogromnego sukcesu kampanii – potwierdzonego w licznych nagrodach i wyróżnieniach. Wrocław to miasto wspaniale się rozwijające, dumne i piękne, które umie doskonale promować się w kraju i zagranicą” – mówił podczas otwarcia gali Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia.
„Dzisiejsza gala podsumowuje dwa lata działań związanych z realizacją kampanii, ale przede wszystkim jest okazją do podziękowania wszystkim, którzy do sukcesu Miasta Przygody się przyczynili” – dodał Alfred Wagner, prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej.
Wielokrotnie nagradzany spot, który był głównym motywem kampanii, utrzymany jest w konwencji filmu przygodowego, a zrealizowany został w zaledwie trzy dni przez Grupę MagicLine, w reżyserii Michała Zielińskiego. Inspiracją stała się legenda o skarbie Opactwa Ołbińskiego, a w produkcji wystąpili znani aktorzy: Daniel Olbrychski, Marianna Zydek i Piotr Nerlewski. Wiele scen nakręcono w Muzeum Narodowym we Wrocławiu, które również zaangażowało się w projekt.
Spot zdobył uznanie na ośmiu międzynarodowych festiwalach filmowych, m.in. w Los Angeles, Cannes, Zagrzebiu i Walencji, gdzie wyróżniono go za innowacyjne podejście do promocji miasta. A w listopadzie 2024 roku produkcja otrzymała prestiżowy tytuł najlepszego filmu promującego miasto na świecie według CIFFT.
Spot obejrzało 600 tys. widzów w kinach największych polskich miast. Działania w przestrzeni online prowadzone w sześciu krajach, w tym na rynku niemieckim, hiszpańskim i czeskim osiągnęły 17 mln wyświetleń na Facebooku i Instagramie oraz 308 tys. odsłon na YouTube. Ponadto Wrocław jako „Miasto Przygody” promował się na 300 billboardach w całym kraju m.in. w Warszawie, Krakowie i Poznaniu.
Oprócz filmu, w ramach kampanii opracowano osiem tematycznych tras turystycznych – rowerową, rodzinną, zieloną czy odrzańską. Dodatkowo przygotowano liczne atrakcje towarzyszące, takie jak plenerowa wystawa o historii Opactwa Ołbińskiego, spektakl w Kościele św. Wojciecha w ramach Nocy Muzeów oraz stała ekspozycja w witrynie Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.
Organizatorem kampanii był Wydział Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz Wrocławska Organizacja Turystyczna, a partnerami m.in: Zoo Wrocław, Aquapark Wrocław i Muzeum Narodowe we Wrocławiu.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
3 grudnia 2025
ULC rusza z nową edycją kampanii „Nie pakuj się w kłopoty”
Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął nową edycję kampanii edukacyjnej „Nie pakuj się w…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Magda Plutecka nową dyrektorką ds. HR i Komunikacji w Sun&Fun Holidays
Sun&Fun Holidays ogłosiło Magdę Plutecką nową dyrektorką ds. HR i Komunikacji.…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
Magdalena Krucz nową prezeską Polskiej Organizacji Turystycznej
Dziś, 2 grudnia 2025 roku, Magdalenę Krucz powołano na stanowisko prezeski Polskiej…
0 Komentarzy1 Minuty










