Honor i eSky uruchamiają kampanię z myślą o cyfrowym pokoleniu

fot. unsplash

Honor i eSky rozpoczęły wspólną kampanię skierowaną do pokolenia Z, odpowiadając na potrzeby młodych podróżników. Jej centrum stanowi seria smartfonów Honor 400 z zaawansowanymi funkcjami AI, zaprojektowana dla użytkowników aktywnych w mediach społecznościowych i poszukujących wizualnych inspiracji podczas wyjazdów.

Według badania Europejskiej Komisji Turystyki media społecznościowe mają istotny wpływ na decyzje podróżnicze młodych osób. Planowanie podróży często zaczyna się na platformach takich jak Instagram czy TikTok, a atrakcyjność kierunku bywa określana przez potencjał wizualny miejsca. Jak pokazują dane, 42 proc. przedstawicieli pokolenia Z wskazuje inspiracje z mediów społecznościowych jako główny czynnik przy wyborze celu podróży.

Młodzi wybierają city breaki

Jedną z popularnych form podróżowania wśród młodych osób są city breaki. Choć tradycyjnie kojarzone z miejskimi destynacjami, coraz częściej obejmują także miejsca związane z naturą. Takie kierunki oferują możliwość łączenia wypoczynku z tworzeniem treści wizualnych publikowanych w sieci.

„City breaki to przede wszystkim elastyczność i możliwość podróżowania przez cały rok. Dzięki nim osoby z Pokolenia Z zaspokajają swoje pragnienie przygody bez potrzeby planowania z dużym wyprzedzeniem czy konieczności brania dłuższego urlopu. Przyciągają nie tylko ze względu na swoją dostępność, pyszne jedzenie czy lokalne atrakcje. Duże znaczenie ma również potencjał do tworzenia treści na kanały społecznościowe” – skomentował Eugeniusz Triasun z eSky Group .

Wśród kierunków wybieranych przez młodych podróżników znajdują się m.in. Marrakesz, Islandia, Madera, Malta, Cypr i Alpy w Austrii. Wspólnym mianownikiem tych miejsc jest sceneria, która dobrze prezentuje się na zdjęciach i w nagraniach wideo.

Technologia w służbie podróży

Seria Honor 400 została wyposażona w szereg funkcji wykorzystujących sztuczną inteligencję. Narzędzie AI Cutout umożliwia wycięcie postaci lub obiektu z jednego zdjęcia i wstawienie go na inne tło. Funkcja AI Eraser pozwala usunąć niepożądane elementy z kadru, a AI Super Zoom umożliwia fotografowanie odległych obiektów. AI Remove Reflection eliminuje odbicia w szybach i gablotach. Z kolei AI Image to Video konwertuje zdjęcia w krótkie animacje gotowe do publikacji w mediach społecznościowych.

„Platformy społecznościowe nie tylko inspirują, ale fundamentalnie zmieniają sposób, w jaki planujemy city breaki czy wakacje. Obserwujemy pojawienie się nowych rytuałów związanych z podróżowaniem: nagrywamy rolki, występujemy na wideo. Dochodzimy do fenomenu, który można nazwać performatywnością turystyki. Podróż staje się czymś więcej niż tylko doświadczeniem. Staje się spektaklem, który tworzymy i prezentujemy światu, zarówno dla siebie, jak i dla innych. Podróże od zawsze odgrywały ważną rolę w budowaniu tożsamości. Są manifestacją naszego statusu” – zauważył dr Bartosz Kicior, socjolog z Uniwersytetu SWPS w Warszawie.

W ramach wspólnej kampanii Honor i eSky do współpracy zaproszono influencerów podróżniczych z pokolenia Z. Ich celem jest odwiedzanie atrakcyjnych wizualnie lokalizacji oraz prezentowanie w praktyce możliwości fotograficznych smartfona Honor 400. Kluczowym aspektem działań jest pokazanie, w jaki sposób funkcje AI wspierają tworzenie treści oraz odpowiadają na realne wyzwania młodych podróżników, takie jak duże zagęszczenie turystów, trudność w uchwyceniu czystego kadru czy ograniczenia klasycznej fotografii mobilnej.