Hiszpania stawia na zrównoważony rozwój turystyki

Turespaña uruchomiła nową mikrowitrynę w serwisie Spain.info, której celem jest promowanie Hiszpanii jako destynacji turystycznej zaangażowanej w zrównoważony rozwój. Informacje zawarte na stronie mają wpłynąć na poprawę wizerunku kraju w oczach turystów zagranicznych, podkreślając działania na rzecz ochrony środowiska, wspierania lokalnych społeczności oraz promowania odpowiedzialnych form podróżowania.
Mikrowitryna dostarcza kluczowych argumentów, które przemawiają za wyborem Hiszpanii jako kraju realizującego zasady zrównoważonego rozwoju. Obejmuje to m.in. działania na rzecz ochrony przyrody, zachowania dziedzictwa kulturowego oraz rozwój zrównoważonych form transportu.
Platforma oferuje również różnorodne propozycje spędzania czasu, w tym turystykę aktywną i przyrodniczą, a także miejską i kulinarną, kładąc nacisk na minimalizowanie wpływu na środowisko. Dodatkowo, zawiera praktyczne wskazówki dotyczące wyboru ekologicznych środków transportu i zakwaterowania oraz wskazówki, jak podróżować w sposób bardziej odpowiedzialny.
Nowa mikrowitryna jest dostępna w językach angielskim, niemieckim, francuskim i włoskim pod adresem: https://sustainability.spain.info/en/
Inicjatywa ta stanowi część szerszej strategii Turespanii w zakresie promowania zrównoważonej turystyki. Została zaprezentowana wspólnotom autonomicznym, władzom lokalnym oraz interesariuszom branży turystycznej podczas posiedzenia plenarnego Hiszpańskiej Rady ds. Turystyki (CONESTUR). Na spotkaniu zatwierdzono także Deklarację wsparcia dla turystyki, która jako priorytet stawia rozwój odpowiedzialnych i zrównoważonych form podróżowania, z korzyścią dla obywateli i środowiska.
W ramach strategicznego planu marketingowego Turespaña na lata 2021–2024, organizacja kładzie szczególny nacisk na odnowienie sektora turystycznego po pandemii oraz na wdrażanie międzynarodowych standardów zrównoważonego rozwoju społecznego, środowiskowego i gospodarczego w turystyce. Turespaña pracuje obecnie nad kompleksowym planem komunikacyjnym, który ma na celu dalsze umacnianie pozycji Hiszpanii jako lidera zrównoważonej turystyki. W tym kontekście realizowane są liczne inicjatywy, takie jak cykl międzynarodowych konferencji „Spain.Talks.Caring the Future”, które odbyły się m.in. w Londynie, Mediolanie, Sztokholmie, Paryżu, Nowym Jorku, a wkrótce także w Berlinie.
POWIĄZANE WPISY
26 listopada 2025
Polska podsumowuje udział w targach IBTM World 2025 w Barcelonie
Podczas tegorocznych targów IBTM World w Barcelonie Polska zaprezentowała szeroką ofertę…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
eSky: Podróże zamiast zakupów. Jak wykorzystać okres Black Friday na inwestycję w siebie?
W czasie, gdy sklepy kuszą rekordowymi promocjami, coraz głośniej mówi się o…
0 Komentarzy3 Minuty
12 listopada 2025
Rafał Szmytke dołącza do zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego
Polski Holding Hotelowy poinformował, że z dniem 12 listopada 2025 roku do zarządu spółki…
0 Komentarzy1 Minuty
18 października 2025
Dzień Austriackiego Wina
W środę 15 października Advantage Austria wspólnie z Narodowym Biurem Promocji Austrii…
0 Komentarzy1 Minuty
13 października 2025
Ryanair wprowadza płatności Blikiem
Linia lotnicza Ryanair ogłosiła wprowadzenie systemu Blik jako nowej opcji płatności dla…
0 Komentarzy1 Minuty
2 października 2025
Wizz Air ogłasza dni rekrutacyjne w Polsce
Wizz Air zorganizuje w październiku trzy dni otwarte rekrutacji dla personelu…
0 Komentarzy1 Minuty
24 września 2025
SITE Polska ma 10 lat. Dekada działań na rzecz branży MICE
W 2025 roku Stowarzyszenie SITE Polska świętuje dziesięciolecie działalności. Dekadę…
0 Komentarzy2 Minuty
24 września 2025
Uganda chroni goryle górskie. Rainbow umożliwia spotkanie z tymi niezwykłymi zwierzętami
Światowy Dzień Goryla, przypadający 24 września, to okazja do przypomnienia o trudnej…
0 Komentarzy1 Minuty










