GTS Poland: oferujemy miejsca w samolotach z dziesięciu polskich lotnisk

Jako firma pośrednicząca w sprzedaży miejsc w samolotach czarterowych GTS Poland w ostatnich latach rozwijał się równie prężnie co polski rynek turystyki wyjazdowej. O nowościach na 2025 rok i planach na przyszłość rozmawiamy z Fouratem Haddadem, prezesem zarządu GTS Poland.
Marzena Markowska: Co mógłby Pan powiedzieć o wynikach firmy za ubiegły rok? Czy udało się zrealizować wszystkie zakładane cele?
Fourat Haddad: Rok 2024 okazał się dla nas bardzo udany, podobnie jak sezon letni. Wzrosty na rynku polskim kształtowały się na poziomie podobnym do całego rynku. W sumie zamknęliśmy się w liczbie 225 tys. foteli i 210 tys. pasażerów i te wyniki odpowiadały zakładanym planom. Podane liczby odnoszą się do rynku polskiego, ale w ostatnich lata rozszerzyliśmy działalność na inne kraje. Trzy – cztery lata temu weszliśmy na rynek armeński, teraz operujemy także w Serbii i Bośni. Od 2025 roku GTS Poland jest obecny w Rumunii – to dla nas nowy rynek. Jak widać, bezpiecznie można powiedzieć, że koncentrujemy się na Europie Środkowej.
MM: Jak wygląda Wasza współpraca z touroperatorami w Polsce? Czy w ostatnim roku dołączyły nowe podmioty?
FH: Współpracujemy właściwie ze wszystkimi polskimi touroperatorami, niezależnie od ich wielkości i obrotów. Biorąc pod uwagę bieżący rok, do najważniejszych partnerów należą Exim Tours, Itaka, Prima Holiday, Rainbow Tours, Sun & Fun, a także Join UP! Z tym ostatnim touroperatorem nawiązaliśmy współpracę w zeszłym roku.
MM: Czy może Pan powiedzieć więcej o kierunkach, na których operujecie?
FH: Po pandemii Covid-19 zdecydowaliśmy się skupić na destynacjach, w których ściśle współpracujemy z przewoźnikami. Chodzi przede wszystkim o Egipt i Tunezję, ale także Turcję. To była decyzja strategiczna GTS Poland, aby skoncentrować się na krajach, w których współpraca z partnerami jest najlepsza. Obecnie bierzemy pod uwagę także inne kierunki, głównie europejskie – Grecję, Bułgarię, można powiedzieć, że wracamy na te rynki, z którymi związani byliśmy w przeszłości.
MM: Jakie cele stawiacie sobie na rok 2025? Może parę słów o nowościach?…
FH: Przede wszystkim nawiązaliśmy współpracę z kolejnymi polskimi lotniskami. Do tej pory współpracowaliśmy z portami lotniczymi w sześciu miastach Polski, w tym roku będzie to już dziesięć. Mowa o lotach z Rzeszowa, Bydgoszczy, Szczecina i Olsztyna.
MM: Szymany to odważny krok. A co z lotniskiem Warszawa-Radom?
FH: Jeśli chodzi o olsztyńskie lotnisko, to zauważyliśmy znaczący wzrost ruchu, zwłaszcza do Egiptu. Z Radomia jeszcze nie planujemy żadnych działań.
Tak jak mówiłem wcześniej, latamy głównie do Egiptu i Tunezji. Na rynku tunezyjskim ma na to wpływ bliska współpraca z naszym partnerem, tj. z Nouvelair. Obecnie to jedna z największych linii lotniczych w tym kraju, jej pozycja jest silniejsza niż narodowego przewoźnika. GTS Poland jest wyłącznym partnerem tego przewoźnika na Polskę, więc wszystkie nasze loty do Tunezji z Polski są realizowane przez Nouvelair. Dzisiaj udział Tunezji w naszych operacjach sięga 40 proc. i jest największy. Dla porównania Egipt to ok. 15 proc. udziału.
MM: A jak wygląda obecnie Wasza flota?
FH: Jako że współpracujemy z liniami lotniczymi, to nasz rozwój jest uzależniony od rozwijania floty naszych partnerów. Nouvelair do posiadanych już 15 zakupił dwa kolejne nowe samoloty. Również nasz egipski partner, Air Cairo, zwiększa swoją flotę – to ok. 30 Airbusów A320. Stanowi to istotny czynnik wzrostu również dla nas.
MM: Czy macie w planach nowe umowy z przewoźnikami i partnerami?
FH: Jak już wspomniałem, nowością w naszej ofercie jest Rumunia. W Polsce możemy mówić o nowych kontraktach z dotychczasowymi partnerami. Na tej podstawie zakładamy, że w 2025 roku osiągniemy wzrost operacji rzędu 5 proc. Wynika to z faktu, że po bardzo dobrych ostatnich dwóch latach potrzebujemy teraz chwilę na stabilizację działalności.
MM: Jak Pan ocenia potencjał polskiego rynku turystyki wyjazdowej? Czy Pana zdaniem będzie się rozwijał równie dobrze jak w ostatnich latach, czy raczej ta dynamika nieco osłabnie?
FH: Wzrosty były rzeczywiście znaczące, dlatego powinniśmy zakładać na przyszłość nieco ostrożniej. Moim zdaniem potrzebujemy teraz roku na stabilizację działalności. To pozwoli nam dostosować firmę do szerszego zakresu działalności i czekać na kolejną falę wzrostu.
MM: To jeszcze pytanie o plany na ten rok? Jakie zakładacie wzrosty, jeśli chodzi o obłożenie samolotów i liczbę pasażerów?
FH: Jak już powiedziałem, celujemy we wzrost na poziomie ok. 11 proc., co przekłada się na 250 tys. foteli. Natomiast w kwestii obłożenia samolotów, to nasze dotychczasowe wyniki były bardzo dobre, wahały się na poziomie 90 proc. Z roku na rok obłożenie się zresztą poprawia – w zeszłym roku było to 91 proc. Za cel stawiamy sobie wzrost o 1 p.p. w 2025 roku, to będzie dobry wynik.
MM: Jakie działania marketingowe planujecie rozwijać na polskim rynku?
FH: Przede wszystkim zależy nam na promocji związanej z nowymi lotniskami, z których będziemy latać w tym roku. Skupiamy się również na usprawnieniu współpracy z partnerami i touroperatorami, czyli np. na ulepszeniu usług lotniskowych. Rozwijamy nasze stanowiska na lotnisku Warszawa Okęcie i od zeszłego roku w Katowicach, a w Tunezji jesteśmy obecni na lotnisku w Monastyrze. W tym roku stanowiska GTS Poland pojawiły się na Dżerbie i w Hurghadzie.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Wizz Air otworzył szóstą bazę operacyjną w Polsce. 11 nowych tras z Lotniska Warszawa-Modlin
Dziś, 1 grudnia 2025 roku, linia lotnicza Wizz Air uruchomiła bazę operacyjną na Lotnisku…
0 Komentarzy2 Minuty
1 grudnia 2025
Zielona Góra-Babimost ma nową halę Non-Schengen
Lotnisko Zielona Góra-Babimost zakończyło kluczowy etap modernizacji, obejmujący m.in.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Enter Air i Coral Travel z nową umową czarterową na sezon 2026/2027
Enter Air podpisał z Coral Travel Poland umowę czarteru obejmującą współpracę w sezonie…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Ryanair ogłasza ofertę Black Friday: drugi bilet za połowę ceny
Ryanair uruchomił wyprzedaż z okazji Black Friday, oferując promocję „drugi bilet za pół…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2025
Enter Air podsumowuje III kwartał 2025 roku
Przychody Enter Air po trzech kwartałach 2025 roku osiągnęły 2 422,8 mln zł, a EBITDA…
0 Komentarzy3 Minuty









