Getaway: nowe narzędzia technologiczne ułatwią i urozmaicą nasze podróże

Potrzeba podróżowania szybciej, bezpieczniej i wydajniej stała się motorem dla rozwoju rozwiązań technologicznych w turystyce. Wielkość rynku usług turystycznych online na całym świecie wynosi 475 mld dolarów i cały czas rośnie. Wpływa to pozytywnie zarówno na możliwość personalizacji wyjazdów turystycznych, jak i generowanie oszczędności pieniędzy i czasu w trakcie podróży.
Technologia może być niezwykle pomocna w trakcie urlopu, umożliwiając nam lepsze planowanie, bezpieczniejsze podróżowanie i bardziej komfortowe doświadczenia. Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę w ułatwianiu podróży i poprawianiu doświadczeń podróżnych poprzez automatyzację, personalizację i analizę danych. Oto kilka sposobów, jak możemy ją wykorzystać.
Personalizacja podróży i algorytmy rekomendacji
Technologia może być wykorzystywana w celu dostarczania spersonalizowanych rekomendacji dla podróżników, analizując ich zapytania i wyszukiwania. W tym celu stosowane są algorytmy uczenia maszynowego z uwzględnieniem uczenia przez wzmocnienie (ang. Reinforcement Learning – LTR). Przykładowo, kiedy użytkownik poszukuje dostępnych lotów z Warszawy do Nowego Jorku, algorytm LTR jest w stanie ocenić i uporządkować wyniki według ważnych kryteriów, takich jak długość lotu, cena biletu i godzina odlotu i na tej bazie zebrać jego preferencje i stworzyć profil podróżnika.
W celu zwiększenia poziomu indywidualnego podejścia do podróżowania warto również korzystać z geolokalizacji. Umożliwia ona dostawcom usług turystycznych oferowanie spersonalizowanych ofert i rabatów dla konkretnych klientów, którzy przebywają w pobliżu danego miejsca. Dzięki temu podróżnicy mogą zaoszczędzić pieniądze i skorzystać z atrakcyjnych ofert w trakcie podróży.
„Spontaniczność i poczucie personalizacji to elementy podróży niezwykle cenione przez pokolenie “millenialsów”. Zauważamy wśród nich dużą potrzebę posiadania szybkiego dostępu do informacji np. o restauracjach, menu, czy możliwości dokonywania zmian w rezerwacji atrakcji za pomocą jednego kliknięcia z poziomu smartfona. Podążanie za podróżniczymi zwyczajami tej grupy jest kluczowe, jeśli chcemy rozwijać się na cyfrowym rynku podróży” – mówi Grzegorz Mikielewicz, założyciel i CEO Getaway, platformy pełniącej funkcję intuicyjnego, inteligentnego i kompletnego kreatora podróży szytej na miarę.
Wirtualny concierge
W branży turystycznej coraz popularniejsi stają się również wirtualni kompani podróży, którzy dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji są w stanie w czasie rzeczywistym odpowiadać na pytania podróżnych czy też realizować konkretne zadania, jak np. zmienienie godziny transferu czy przedłużenie wynajmu samochodu.
„W trakcie podróży nie chcemy tracić beztroskiego czasu na “sprawy organizacyjne”, dlatego podróżni najchętniej korzystają z pomocy chatbotów i wirtualnych asystentów z poziomu smartfona, bez konieczności bezpośredniej interakcji z obsługą klienta. Podobnie jest również z natychmiastową dostępnością do sieci komórkowej, zwłaszcza poza Unią Europejską – posiadanie lokalnej karty eSIM w telefonie od razu po wylądowaniu jest również docenianą przez podróżujących wygodą. Zapewnianie wirtualnej i bieżącej opieki to zdecydowanie kierunek, w którym podąża rynek” – dodaje Grzegorz Mikielewicz z Getaway.
Testowanie w wirtualnej rzeczywistości
Urlop to „towar deficytowy”, a pomysłów na jego wykorzystanie zazwyczaj nam nie brakuje. I w tym przypadku pomoc oferują aplikacje mobilne oparte na technologii wirtualnej rzeczywistości.
Większość wycieczek VR lub wycieczek 360° jest teraz kompatybilna z popularnymi przeglądarkami internetowymi. Pozwalają one sprawdzić, w zaciszu domowego fotela lub już w trakcie urlopu, czy dane miejsce będzie dla nas atrakcyjne i wybrać to, które najbardziej do nas przemawia. Korzystając z tej technologii, podróżni mogą „udać się” na wycieczkę po hotelach, zwiedzić parki narodowe czy muzea.
Dodatkowo technologia ta pozwala na tworzenie interaktywnych przewodników wykorzystywanych np. do przedstawienia historii odwiedzanego miejsca, dzięki którym pogłębia się doświadczenia turystów i zwiększa edukacyjny walor podróży.
„Posiadanie interaktywnego przewodnika podróży dostępnego z poziomu smartfona daje ogromny komfort w podróży. Nie trzeba wertować skrzynki mailowej czy drukowanych poradników, aby znaleźć zaledwie wzmiankę na temat danego miejsca. W zamian możemy pogłębić wiedzę w tym obszarze, który konkretnie nas interesuje w miejscu, które zwiedzamy. Dodatkowo możliwość odprawy online, posiadanie dostępu do kart pokładowych czy biletów wstępu do danej atrakcji z poziomu telefonu, nawet nie mając bieżącego dostępu do internetu, zapewnia łatwiejsze wejście w mentalny tryb urlopowy” – podsumowuje Mikielewicz.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










