Future Mind x AirHelp: nowa aplikacja wspierająca pasażerów linii lotniczych
fot. materiały prasowe
AirHelp we współpracy z polską firmą technologiczną Future Mind, opracował nową mobilną aplikację. Celem narzędzia jest wsparcie użytkowników w egzekwowaniu przysługujących im praw. Aplikacja automatycznie wykrywa potencjalne przypadki zakłóceń lotów kwalifikujące się do odszkodowania i prowadzi użytkownika przez cały proces roszczenia.
AirHelp działa na rynku od ponad dekady, specjalizując się w analizie rejsów pod kątem zakłóceń. W samym 2024 roku firma przeanalizowała ponad 180 mln lotów. Do tej pory z usług AirHelp skorzystało już 2,7 mln pasażerów, a ponad 10 mln osób korzysta z AirHelp+.
Krok w stronę cyfrowej transformacji
Nowa aplikacja to kolejny etap strategii rozwoju produktów cyfrowych AirHelp, mających na celu wsparcie podróżnych w trakcie problemów z lotem.
„Misją AirHelp jest wspieranie pasażerów linii lotniczych i zapewnianie im realnego dostępu do przysługujących im praw. Wprowadzenie bezpłatnej aplikacji do śledzenia lotów było naturalnym kolejnym krokiem. Chcieliśmy dać podróżnym narzędzie z dostępem do informacji w czasie rzeczywistym, które wspiera ich dokładnie wtedy, gdy najbardziej tego potrzebują – w trakcie zakłóceń lotu. Rzeczywistość jest taka, że 79 proc. podróżnych nie zna swoich praw, a 57 proc. twierdzi, że linie lotnicze nigdy ich o nich nie informują podczas zakłóceń, mimo że jest to wymagane prawnie. Nasza bezpłatna aplikacja do śledzenia lotów zapewnia, że pasażerowie nie przegapią należnego im odszkodowania” – komentuje Tomasz Pawliszyn, CEO AirHelp.
Intuicyjna obsługa i elastyczny design
Zespół Future Mind zastosował podejście offline-first, umożliwiające korzystanie z aplikacji bez dostępu do Internetu. Twórcy aplikacji skupili się na uproszczeniu interfejsu i stworzeniu przejrzystych ścieżek działania – zarówno dla prostych lotów krajowych, jak i złożonych tras międzynarodowych z przesiadkami.
Aplikacja działa w tle, dzięki integracji z kalendarzem użytkownika i skrzynką e-mail, automatycznie rozpoznając zrealizowane i nadchodzące loty. Po wykryciu zakłócenia system analizuje możliwość odszkodowania i – w razie potrzeby – aktywnie proponuje dalsze kroki, powiadamiając użytkownika push notyfikacjami.
Planowane jest wzbogacenie wersji aplikacji na system iOS o funkcję Live Activities, która umożliwi bieżące śledzenie informacji o locie bez potrzeby otwierania aplikacji. Dla użytkowników AirHelp+ przewidziano dodatkowe korzyści, takie jak dostęp do saloników VIP w przypadku zakłóceń podróży. Użytkownicy mogą również udostępniać trasę podróży rodzinie i znajomym.
„Od samego początku wiedzieliśmy, że chcemy stworzyć coś więcej niż tylko narzędzie do składania wniosków o odszkodowanie. Wspólnie z zespołem AirHelp zbudowaliśmy cyfrowego towarzysza podróży, który odpowiada na realne potrzeby pasażerów i eliminuje bariery związane z dochodzeniem swoich praw. Ta współpraca to dla nas także kolejny krok do umacniania naszej pozycji jako firmy wspierającej procesy transformacji cyfrowej w branży turystycznej” – mówi Tomasz Koperski, CTO Future Mind, a Solita company.
Nowa aplikacja przyczyniła się do wykrycia tysięcy zaległych roszczeń dzięki wykorzystaniu algorytmów sztucznej inteligencji. Zintegrowane funkcje społecznościowe i opcje premium zwiększyły zaangażowanie użytkowników, a aplikacja wspiera również rozwój usług ubezpieczeniowych oferowanych przez AirHelp.
POWIĄZANE WPISY
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Ryanair przedstawia najpopularniejsze kierunki Polaków w okresie świątecznym
W okresie świąteczno-noworocznym Polacy najchętniej wybierają Włochy, Hiszpanię i Maltę,…
0 Komentarzy3 Minuty
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2025
Spektakularna metamorfoza Urlop.pl: świeży wygląd, spójna komunikacja i nowoczesność
Podczas Konferencji & Gali Urlop.pl 2025, która odbyła się 3 grudnia, jedna z…
0 Komentarzy10 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Travelplanet: Coraz więcej Polaków wybiera egzotykę w sezonie zimowym
Z danych Travelplanet.pl wynika, że coraz więcej Polaków planuje wyjazdy do egzotycznych…
0 Komentarzy2 Minuty










