Future Mind x AirHelp: nowa aplikacja wspierająca pasażerów linii lotniczych
fot. materiały prasowe
AirHelp we współpracy z polską firmą technologiczną Future Mind, opracował nową mobilną aplikację. Celem narzędzia jest wsparcie użytkowników w egzekwowaniu przysługujących im praw. Aplikacja automatycznie wykrywa potencjalne przypadki zakłóceń lotów kwalifikujące się do odszkodowania i prowadzi użytkownika przez cały proces roszczenia.
AirHelp działa na rynku od ponad dekady, specjalizując się w analizie rejsów pod kątem zakłóceń. W samym 2024 roku firma przeanalizowała ponad 180 mln lotów. Do tej pory z usług AirHelp skorzystało już 2,7 mln pasażerów, a ponad 10 mln osób korzysta z AirHelp+.
Krok w stronę cyfrowej transformacji
Nowa aplikacja to kolejny etap strategii rozwoju produktów cyfrowych AirHelp, mających na celu wsparcie podróżnych w trakcie problemów z lotem.
„Misją AirHelp jest wspieranie pasażerów linii lotniczych i zapewnianie im realnego dostępu do przysługujących im praw. Wprowadzenie bezpłatnej aplikacji do śledzenia lotów było naturalnym kolejnym krokiem. Chcieliśmy dać podróżnym narzędzie z dostępem do informacji w czasie rzeczywistym, które wspiera ich dokładnie wtedy, gdy najbardziej tego potrzebują – w trakcie zakłóceń lotu. Rzeczywistość jest taka, że 79 proc. podróżnych nie zna swoich praw, a 57 proc. twierdzi, że linie lotnicze nigdy ich o nich nie informują podczas zakłóceń, mimo że jest to wymagane prawnie. Nasza bezpłatna aplikacja do śledzenia lotów zapewnia, że pasażerowie nie przegapią należnego im odszkodowania” – komentuje Tomasz Pawliszyn, CEO AirHelp.
Intuicyjna obsługa i elastyczny design
Zespół Future Mind zastosował podejście offline-first, umożliwiające korzystanie z aplikacji bez dostępu do Internetu. Twórcy aplikacji skupili się na uproszczeniu interfejsu i stworzeniu przejrzystych ścieżek działania – zarówno dla prostych lotów krajowych, jak i złożonych tras międzynarodowych z przesiadkami.
Aplikacja działa w tle, dzięki integracji z kalendarzem użytkownika i skrzynką e-mail, automatycznie rozpoznając zrealizowane i nadchodzące loty. Po wykryciu zakłócenia system analizuje możliwość odszkodowania i – w razie potrzeby – aktywnie proponuje dalsze kroki, powiadamiając użytkownika push notyfikacjami.
Planowane jest wzbogacenie wersji aplikacji na system iOS o funkcję Live Activities, która umożliwi bieżące śledzenie informacji o locie bez potrzeby otwierania aplikacji. Dla użytkowników AirHelp+ przewidziano dodatkowe korzyści, takie jak dostęp do saloników VIP w przypadku zakłóceń podróży. Użytkownicy mogą również udostępniać trasę podróży rodzinie i znajomym.
„Od samego początku wiedzieliśmy, że chcemy stworzyć coś więcej niż tylko narzędzie do składania wniosków o odszkodowanie. Wspólnie z zespołem AirHelp zbudowaliśmy cyfrowego towarzysza podróży, który odpowiada na realne potrzeby pasażerów i eliminuje bariery związane z dochodzeniem swoich praw. Ta współpraca to dla nas także kolejny krok do umacniania naszej pozycji jako firmy wspierającej procesy transformacji cyfrowej w branży turystycznej” – mówi Tomasz Koperski, CTO Future Mind, a Solita company.
Nowa aplikacja przyczyniła się do wykrycia tysięcy zaległych roszczeń dzięki wykorzystaniu algorytmów sztucznej inteligencji. Zintegrowane funkcje społecznościowe i opcje premium zwiększyły zaangażowanie użytkowników, a aplikacja wspiera również rozwój usług ubezpieczeniowych oferowanych przez AirHelp.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
ULC rusza z nową edycją kampanii „Nie pakuj się w kłopoty”
Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął nową edycję kampanii edukacyjnej „Nie pakuj się w…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Magda Plutecka nową dyrektorką ds. HR i Komunikacji w Sun&Fun Holidays
Sun&Fun Holidays ogłosiło Magdę Plutecką nową dyrektorką ds. HR i Komunikacji.…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
Magdalena Krucz nową prezeską Polskiej Organizacji Turystycznej
Dziś, 2 grudnia 2025 roku, Magdalenę Krucz powołano na stanowisko prezeski Polskiej…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty










