Future Mind x AirHelp: nowa aplikacja wspierająca pasażerów linii lotniczych
fot. materiały prasowe
AirHelp we współpracy z polską firmą technologiczną Future Mind, opracował nową mobilną aplikację. Celem narzędzia jest wsparcie użytkowników w egzekwowaniu przysługujących im praw. Aplikacja automatycznie wykrywa potencjalne przypadki zakłóceń lotów kwalifikujące się do odszkodowania i prowadzi użytkownika przez cały proces roszczenia.
AirHelp działa na rynku od ponad dekady, specjalizując się w analizie rejsów pod kątem zakłóceń. W samym 2024 roku firma przeanalizowała ponad 180 mln lotów. Do tej pory z usług AirHelp skorzystało już 2,7 mln pasażerów, a ponad 10 mln osób korzysta z AirHelp+.
Krok w stronę cyfrowej transformacji
Nowa aplikacja to kolejny etap strategii rozwoju produktów cyfrowych AirHelp, mających na celu wsparcie podróżnych w trakcie problemów z lotem.
„Misją AirHelp jest wspieranie pasażerów linii lotniczych i zapewnianie im realnego dostępu do przysługujących im praw. Wprowadzenie bezpłatnej aplikacji do śledzenia lotów było naturalnym kolejnym krokiem. Chcieliśmy dać podróżnym narzędzie z dostępem do informacji w czasie rzeczywistym, które wspiera ich dokładnie wtedy, gdy najbardziej tego potrzebują – w trakcie zakłóceń lotu. Rzeczywistość jest taka, że 79 proc. podróżnych nie zna swoich praw, a 57 proc. twierdzi, że linie lotnicze nigdy ich o nich nie informują podczas zakłóceń, mimo że jest to wymagane prawnie. Nasza bezpłatna aplikacja do śledzenia lotów zapewnia, że pasażerowie nie przegapią należnego im odszkodowania” – komentuje Tomasz Pawliszyn, CEO AirHelp.
Intuicyjna obsługa i elastyczny design
Zespół Future Mind zastosował podejście offline-first, umożliwiające korzystanie z aplikacji bez dostępu do Internetu. Twórcy aplikacji skupili się na uproszczeniu interfejsu i stworzeniu przejrzystych ścieżek działania – zarówno dla prostych lotów krajowych, jak i złożonych tras międzynarodowych z przesiadkami.
Aplikacja działa w tle, dzięki integracji z kalendarzem użytkownika i skrzynką e-mail, automatycznie rozpoznając zrealizowane i nadchodzące loty. Po wykryciu zakłócenia system analizuje możliwość odszkodowania i – w razie potrzeby – aktywnie proponuje dalsze kroki, powiadamiając użytkownika push notyfikacjami.
Planowane jest wzbogacenie wersji aplikacji na system iOS o funkcję Live Activities, która umożliwi bieżące śledzenie informacji o locie bez potrzeby otwierania aplikacji. Dla użytkowników AirHelp+ przewidziano dodatkowe korzyści, takie jak dostęp do saloników VIP w przypadku zakłóceń podróży. Użytkownicy mogą również udostępniać trasę podróży rodzinie i znajomym.
„Od samego początku wiedzieliśmy, że chcemy stworzyć coś więcej niż tylko narzędzie do składania wniosków o odszkodowanie. Wspólnie z zespołem AirHelp zbudowaliśmy cyfrowego towarzysza podróży, który odpowiada na realne potrzeby pasażerów i eliminuje bariery związane z dochodzeniem swoich praw. Ta współpraca to dla nas także kolejny krok do umacniania naszej pozycji jako firmy wspierającej procesy transformacji cyfrowej w branży turystycznej” – mówi Tomasz Koperski, CTO Future Mind, a Solita company.
Nowa aplikacja przyczyniła się do wykrycia tysięcy zaległych roszczeń dzięki wykorzystaniu algorytmów sztucznej inteligencji. Zintegrowane funkcje społecznościowe i opcje premium zwiększyły zaangażowanie użytkowników, a aplikacja wspiera również rozwój usług ubezpieczeniowych oferowanych przez AirHelp.
POWIĄZANE WPISY
12 sierpnia 2025
Kolejkowo prezentuje wyniki finansowe z wykorzystaniem awatara prezesa opartego na AI
Kolejkowo SA, spółka specjalizująca się w tworzeniu makiet kolejowych, jako pierwsza na…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
Jesienne festiwale kulinarne w regionie Trentino – kalendarz wydarzeń
Jesień w regionie Trentino to okres, w którym lokalne produkty, tradycje i krajobrazy…
0 Komentarzy4 Minuty
12 sierpnia 2025
Accor podsumowuje pierwsze półrocze 2025 roku
Grupa hotelowa Accor poinformowała o wzroście przychodów o 5,1 proc. przy stałych kursach…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
Polska Izba Turystyki: KPO jest szansą, nie zagrożeniem
W obliczu narastającej fali krytyki dotyczącej segmentu HoReCa w KPO, Polska Izba…
0 Komentarzy1 Minuty
11 sierpnia 2025
Od poczekalni do prywatnych apartamentów – 80 lat luksusu na lotniskach
Strefy VIP na lotniskach mają ponad 80-letnią historię. Pierwsze saloniki dla pasażerów…
0 Komentarzy3 Minuty
14 sierpnia 2025
Dubaj przyciągnął blisko 10 mln turystów w I połowie 2025 roku
W pierwszej połowie 2025 roku Dubaj odwiedziło 9,88 mln zagranicznych turystów, co…
0 Komentarzy3 Minuty
14 sierpnia 2025
Ryanair i Erasmus Student Network przedłużają współpracę
Ryanair i Erasmus Student Network (ESN) poinformowały o przedłużeniu swojej długoletniej…
0 Komentarzy1 Minuty
14 sierpnia 2025
Stena Line przedstawia wizję żeglugi przyszłości podczas konferencji w Gdyni
Elastyczne konstrukcje statków, napędy hybrydowe i ogniwa paliwowe, a w przyszłości także…
0 Komentarzy1 Minuty
12 sierpnia 2025
Wakacje bez stresu o deszcz. Sun&Snow oferuje zwrot za niepogodę
W odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania turystów i niepewną pogodę w tegoroczne…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
Kolejkowo prezentuje wyniki finansowe z wykorzystaniem awatara prezesa opartego na AI
Kolejkowo SA, spółka specjalizująca się w tworzeniu makiet kolejowych, jako pierwsza na…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
Jesienne festiwale kulinarne w regionie Trentino – kalendarz wydarzeń
Jesień w regionie Trentino to okres, w którym lokalne produkty, tradycje i krajobrazy…
0 Komentarzy4 Minuty
12 sierpnia 2025
Accor podsumowuje pierwsze półrocze 2025 roku
Grupa hotelowa Accor poinformowała o wzroście przychodów o 5,1 proc. przy stałych kursach…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
Polska Izba Turystyki: KPO jest szansą, nie zagrożeniem
W obliczu narastającej fali krytyki dotyczącej segmentu HoReCa w KPO, Polska Izba…
0 Komentarzy1 Minuty
11 sierpnia 2025
Od poczekalni do prywatnych apartamentów – 80 lat luksusu na lotniskach
Strefy VIP na lotniskach mają ponad 80-letnią historię. Pierwsze saloniki dla pasażerów…
0 Komentarzy3 Minuty
14 sierpnia 2025
Dubaj przyciągnął blisko 10 mln turystów w I połowie 2025 roku
W pierwszej połowie 2025 roku Dubaj odwiedziło 9,88 mln zagranicznych turystów, co…
0 Komentarzy3 Minuty
14 sierpnia 2025
Ryanair i Erasmus Student Network przedłużają współpracę
Ryanair i Erasmus Student Network (ESN) poinformowały o przedłużeniu swojej długoletniej…
0 Komentarzy1 Minuty
14 sierpnia 2025
Stena Line przedstawia wizję żeglugi przyszłości podczas konferencji w Gdyni
Elastyczne konstrukcje statków, napędy hybrydowe i ogniwa paliwowe, a w przyszłości także…
0 Komentarzy1 Minuty
12 sierpnia 2025
Wakacje bez stresu o deszcz. Sun&Snow oferuje zwrot za niepogodę
W odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania turystów i niepewną pogodę w tegoroczne…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
Kolejkowo prezentuje wyniki finansowe z wykorzystaniem awatara prezesa opartego na AI
Kolejkowo SA, spółka specjalizująca się w tworzeniu makiet kolejowych, jako pierwsza na…
0 Komentarzy2 Minuty