Fru: Polacy planują wakacje. Królują city breaki i europejskie kierunki

Platforma rezerwacyjna Fru zaprezentowała wyniki tegorocznej ankiety dotyczącej wakacyjnych planów Polaków. Wynika z niej, że największą popularnością cieszą się krótkie wyjazdy typu city break oraz podróże do europejskich destynacji.
Większość respondentów zadeklarowała budżet wakacyjny zbliżony do ubiegłorocznego. Najwięcej osób (56 proc.) planuje wydać na wakacje od 2001 do 4500 zł na osobę. Mniej niż 2000 zł zamierza przeznaczyć 27 proc. badanych, natomiast budżet przekraczający 4500 zł zadeklarowało 17 proc.
Cena biletu kluczowym kryterium
Koszt biletu lotniczego pozostaje kluczowym czynnikiem przy wyborze kierunku podróży. Dla 45 proc. respondentów decydujące znaczenie ma najniższa cena, a 52 proc. bierze pod uwagę dostępne promocje. W przypadku lotów poza Europę najczęściej akceptowany przedział cenowy to 1001–2000 zł (39 proc. wskazań). Przy podróżach po Europie najwięcej osób (52 proc.) deklaruje gotowość zapłaty od 251 do 500 zł za bilet.
Najczęściej wybierane miesiące wyjazdowe to czerwiec, lipiec i sierpień (łącznie 49 proc.). Dużym zainteresowaniem cieszy się również wrzesień (38 proc.).
Najpopularniejszą formą wypoczynku są krótkie wyjazdy typu city break, planowane przez 46 proc. badanych. Na dłuższe wakacje decyduje się 38 proc., natomiast pozostali planują inne formy podróży lub nie podjęli jeszcze decyzji. Najwięcej respondentów zamierza odbyć dwa wakacyjne wyjazdy (40 proc.). Trzy podróże planuje 33 proc., a 14 proc. ograniczy się do jednego urlopu. Co dziesiąty ankietowany deklaruje cztery lub więcej wyjazdów.
Europa wciąż na topie
Pod względem kierunków podróży dominuje Europa – aż 69 proc. respondentów wybierze się na wakacje właśnie tam. 12 proc. planuje podróże poza kontynent, 10 proc. wybierze bardziej egzotyczne lokalizacje, a 8 proc. pozostanie w kraju.
Najczęściej wskazywaną motywacją przy wyborze miejsca docelowego jest chęć poznawania nowych miejsc i lokalnej kultury (46 proc.). Dla 34 proc. badanych kluczowa jest wygoda i dostępność bezpośrednich połączeń, 14 proc. kieruje się ceną biletów, a 6 proc. pozostaje wierna sprawdzonym destynacjom.
Podróżnicy najczęściej wybierają się na wakacje z rodziną (50 proc.), partnerem (44 proc.), przyjaciółmi (25 proc.) lub solo (14 proc.).
Głównym źródłem inspiracji wakacyjnych są promocje i oferty specjalne (54 proc.), a także blogi i portale podróżnicze (35 proc.), media społecznościowe (29 proc.) oraz rekomendacje znajomych (29 proc.). Mniej istotne są wpływy influencerów (5 proc.) i mediów tradycyjnych (9 proc.).
Organizacja wyjazdów odbywa się najczęściej za pośrednictwem internetowych platform rezerwacyjnych, z których korzysta 59 proc. respondentów. 24 proc. preferuje bezpośrednie rezerwacje na stronach przewoźników i hoteli, a 17 proc. korzysta z usług biur podróży lub doradców turystycznych.
Najczęściej wskazywane obawy związane z podróżowaniem to: opóźnienia i odwołania lotów, zagubienie bagażu, overbooking, strajki, problemy zdrowotne oraz długie kolejki na lotniskach.
„Bardzo lubimy rozmawiać z klientami, pytać ich o zdanie. Po raz kolejny mieliśmy przyjemność przeprowadzić ankietę, która pozwoliła nam odkryć kilka fascynujących faktów, ale również wakacyjnych potrzeb podróżnych. Dzięki tym informacjom możemy jeszcze skuteczniej dopasować naszą ofertę i stworzyć rozwiązania, które sprawiają, że planowanie wakacji staje się prostsze, a same podróże – bardziej komfortowe i bezstresowe. We Fru wierzymy, że idealne wakacje zaczynają się od łatwej rezerwacji i inspirujących wyborów” – powiedziała Marta Gałuszka, brand managerka Fru.
POWIĄZANE WPISY
26 listopada 2025
Polska podsumowuje udział w targach IBTM World 2025 w Barcelonie
Podczas tegorocznych targów IBTM World w Barcelonie Polska zaprezentowała szeroką ofertę…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
eSky: Podróże zamiast zakupów. Jak wykorzystać okres Black Friday na inwestycję w siebie?
W czasie, gdy sklepy kuszą rekordowymi promocjami, coraz głośniej mówi się o…
0 Komentarzy3 Minuty
12 listopada 2025
Rafał Szmytke dołącza do zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego
Polski Holding Hotelowy poinformował, że z dniem 12 listopada 2025 roku do zarządu spółki…
0 Komentarzy1 Minuty
18 października 2025
Dzień Austriackiego Wina
W środę 15 października Advantage Austria wspólnie z Narodowym Biurem Promocji Austrii…
0 Komentarzy1 Minuty
13 października 2025
Ryanair wprowadza płatności Blikiem
Linia lotnicza Ryanair ogłosiła wprowadzenie systemu Blik jako nowej opcji płatności dla…
0 Komentarzy1 Minuty
2 października 2025
Wizz Air ogłasza dni rekrutacyjne w Polsce
Wizz Air zorganizuje w październiku trzy dni otwarte rekrutacji dla personelu…
0 Komentarzy1 Minuty
24 września 2025
SITE Polska ma 10 lat. Dekada działań na rzecz branży MICE
W 2025 roku Stowarzyszenie SITE Polska świętuje dziesięciolecie działalności. Dekadę…
0 Komentarzy2 Minuty
24 września 2025
Uganda chroni goryle górskie. Rainbow umożliwia spotkanie z tymi niezwykłymi zwierzętami
Światowy Dzień Goryla, przypadający 24 września, to okazja do przypomnienia o trudnej…
0 Komentarzy1 Minuty










