Fly.pl: we wrześniu prawie 50 proc. klientów wybrało Turcję lub Grecję

We wrześniu wśród klientów fly.pl 48 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji lub Grecji. Przyniosło to 47,9 proc. miesięcznych obrotów. 3,3 proc. rezerwacji dokonanych we wrześniu, to wyjazdy w czerwcu 2023 roku.
We wrześniu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 26,8 proc., ich wpłaty stanowiły 27,9 proc. obrotów; do Grecji – 21,2 proc. (20 proc. obrotów), Egiptu – 16,4 proc. (18 proc. obrotów).
Pozostałe najpopularniejsze kierunki we wrześniu, to:
Tunezja – 6,4 proc.
Bułgaria – 5,7 proc.
Cypr – 5,3 proc.
Hiszpania – 4,2 proc.
Albania – 3,3 proc.
Malta – 2,3 proc.
Włochy – 1,8 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to pierwsza dziesiątka prezentuje się następująco:
Turcja – 27,9 proc.
Grecja – 20 proc.
Egipt – 18 proc.
Tunezja – 6,3 proc.
Cypr – 4,7 proc.
Hiszpania – 4,4 proc.
Bułgaria – 3,7 proc.
Albania – 2,2 proc.
Malta – 1,7 proc.
Włochy – 1,4 proc.
Na urlop – najchętniej samolotem do luksusowego hotelu z all inclusive
We wrześniu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na wrzesień – 55,9 proc. i październik – 25,9. Listopadowe imprezy wybrało 4,9 proc klientów, grudniowe – 2,3 proc., zaś imprezami w styczniu 2023 roku zainteresowanych było 1,5 proc. Z przyszłorocznych terminów w wrześniu największym powodzeniem cieszył się czerwiec – imprezy w tym terminie rezerwowało 3,3 proc. oraz maj – 2,2 proc.
98,9 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 0,2 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 0,9 proc. na transport autobusowy.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (45 proc.) lub 5* (29 proc.), hotele 3* wybrało 2 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 83 proc. klientów, HB – 8 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła we wrześniu 5987,54 zł (w sierpniu – 6949,57 zł)
Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl, powiedział: Wrzesień przedłużył we Fly.pl serię rekordowych miesięcznych obrotów. O 1/3 zwiększyliśmy obrót wobec września z roku 2019 i o ponad 70 proc. wobec ubiegłorocznego. Pomógł nam w tym wzrost średniej ceny odpowiednio o 16 proc. i 14 proc..
Sprzedaż rozłożyła się równomiernie na poszczególne tygodnie wbrew dotychczasowemu trendowi spodków sprzedaży z każdym tygodniem. 2/3 sprzedaży wzięły podobnie jak w sierpniu Turcja Tunezja i Egipt. Cieszy nas rosnąca sprzedaż egzotyki – prawie 7 proc. obrotu oraz sprzedaż lata 2023, która w niektórych tygodniach miała udział prawie 20 proc. W obliczu rekordowej inflacji, galopujących wzrostów kosztów życia i niepewnej przyszłości jesteśmy ogromnie zadowoleni z osiągniętych wyników.
Fly.pl: w sierpniu liderami Turcja i Grecja. Udany start first minute na przyszły sezon
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Wesprzyj naszą aukcję charytatywną. Zgłoś przedmiot i pomóż najmłodszym w trakcie V Gali Waszej Turystyki
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
27 listopada 2025
Biuro Rainbow podsumowało III kwartał 2025 roku. Blisko 13 proc. wzrostu przychodów, nowe hotele i większa flota
Po udanym III kwartale 2025 roku Rainbow zapowiada dalszy rozwój. Spółka zwiększa skalę…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty










