Fly.pl: sprzedaż last minute w 2023 o 40 proc. wyższa niż w 2022

Fly.pl podsumowuje lipcową sprzedaż pokazując rekordowy wynik w historii firmy. Mimo obaw dynamika nie zmalała, a oferty last minute cieszą się o 40 proc. większą popularnością niż w 2023 roku. Polacy nadal najchętniej wybierają pakiety all inclusive.
„Część branży turystycznej prognozowała, że po wysokiej sprzedaży oferty first minute w pierwszym kwartale 2023, sprzedaż w szczycie sezonu nie będzie już tak dobra. Te obawy nie potwierdziły się, wyjazdy Last Minute cieszyły się dużym zainteresowaniem i we Fly.pl odnotowaliśmy ponad 40 proc. wzrost sprzedaży w stosunku do lipca 2022″ – komentuje Katarzyna Papis, dyrektorka sprzedaży e-commerce we Fly.pl.
Średnia cena niższa niż w 2022 roku
Większość (74 proc.) rezerwacji dotyczyła wyjazdów właśnie w terminie wakacyjnym, a najchętniej wybieranymi opcjami wypoczynku były wycieczki samolotowe do czterogwiazdkowych hoteli z pakietem Al Inclusive. Średnia cena rezerwacji w lipcu 2023 wyniosła 7 253 zł i spadła w stosunku do lipca 2022 o 6 proc.
„Biorąc pod uwagę wskaźnik inflacji i ceny wypoczynku w Polsce w obiektach o zbliżonym standardzie, oferta wycieczek zagranicznych była dla naszych klientów zdecydowanie atrakcyjna” – komentuje Katarzyna Papis.
Turcja i Egipt na czele, Grecja w dół
Najchętniej wybieranymi kierunkami były Turcja (27,4 proc. wszystkich rezerwacji) oraz Egipt (18,8 proc. rezerwacji). Na popularności zyskały również Bułgaria oraz kierunki bałkańskie, takie jak Albania i Czarnogóra. Ze względu na pożary, które dotknęły Grecję, udział tego kierunku w sprzedaży spadł z 14 proc. w czerwcu do 11 proc. w lipcu.
„Mamy nadzieję, że sierpień nie będzie już obfitował w tak ekstremalne temperatury i pozwoli Grecji, a także innym destynacjom na kontynuację sezonu turystycznego” – dodaje Katarzyna Papis.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
All Stars of the Sea: MSC podsumowuje sezon 2024/25 i nagradza partnerów
Najważniejsze inwestycje technologiczne, modernizacje statków i rozwój produktów premium…
0 Komentarzy5 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty










