Flix rozszerza działalność na Australię

Flix ogłasza ekspansję na rynek australijski. Debiutując tuż przed letnim sezonem podróżniczym na kolejnym kontynencie, Flix konsekwentnie realizuje swoją długofalową strategię wzrostu, rozszerzając swoją działalność na obszar Azji i Pacyfiku.

Debiut w Australii to kolejny krok w realizacji strategii globalnej ekspansji firmy, która już teraz obejmuje ponad 40 krajów na czterech kontynentach. Dzięki sprawdzonemu modelowi współpracy z lokalnymi partnerami, Flix zamierza zaoferować pasażerom w Australii nowoczesne, zrównoważone i przystępne cenowo rozwiązania w zakresie transportu dalekobieżnego.

„Już od dłuższego czasu przyglądaliśmy się rynkowi australijskiemu, jednak ze względu na wyjątkową geografię tego kraju dotarcie tam zajęło nam nieco więcej czasu. Potencjał tego rynku zawsze był i jest dla nas oczywisty – powiedział André Schwämmlein, założyciel i CEO Flix. To ważny krok w stronę naszej globalnej ekspansji, po ponad dekadzie sukcesów w Europie i Ameryce Północnej oraz dynamicznym rozwoju w Ameryce Łacińskiej i Indiach” – powiedział Schwämmlein.

Region Azji i Pacyfiku staje się kluczowym obszarem wzrostu na rynku dalekobieżnych podróży. Prognozy zakładają, że segment autobusów międzymiastowych będzie rósł w tempie 12,2 proc. rocznie (CAGR) w latach 2023–2028. Duży udział w tym wzroście mają Indie, w szczególności dynamicznie rozwijający się segment prywatnych przewozów autokarowych klasy premium. Szacunki te potwierdzają jednak potencjał całego regionu Azji i Pacyfiku, którego rozwój napędzany jest rosnącym poziomem zamożności społeczeństw, poprawą infrastruktury oraz ograniczoną ofertą połączeń kolejowych.

„Australia to nie tylko atrakcyjny rynek wzrostu sam w sobie, ale także kolejny punkt na mapie globalnej obecności Flixa. To element budowania połączonej i zrównoważonej przyszłości podróżowania – powiedział André Schwämmlein, CEO i współzałożyciel Flix. Razem z Ameryką Łacińską, regiony te odgrywają strategiczną rolę w realizacji naszej długofalowej wizji rozwoju i innowacyjności. Mimo wykorzystania nowoczesnych pojazdów, rynek ten wciąż w dużej mierze pozostaje słabo zdigitalizowany. To stwarza nam przestrzeń na wprowadzenie udogodnień, które poprawią komfort pasażerów. Wierzymy, że nasi pasażerowie z radością będą odkrywać Australię na pokładzie zielonych autobusów FlixBusa” – dodał Schwämmlein.

Zrównoważony rozwój dzięki lokalnym partnerstwom

Flix rozpocznie działalność w Australii, opierając się na swoim sprawdzonym modelu biznesowym, który zakłada długoterminowe partnerstwa z lokalnymi przewoźnikami. Model ten z powodzeniem wdrożono już w ponad 40 krajach na czterech kontynentach. Łączy zaawansowane technologie Flixa z doświadczeniem operacyjnym lokalnych przewoźników, co pozwala zapewnić pasażerom wysoką jakość usług, bezpieczeństwo i niezawodność. Za rozwój działalności Flixa w Australii odpowiadać będzie Yvan Lefranc-Morin, nowo powołany starszy dyrektor zarządzający.