Flix i DKMS uruchamiają wspólną inicjatywę – „Podróż po życie”

fot. materiały prasowe

Flix oraz DKMS nawiązały długofalową współpracę. Jej celem jest zwiększanie świadomości na temat chorób układu krwiotwórczego oraz zachęcanie do rejestracji jako potencjalny dawca szpiku w kilku krajach.

Co 27 sekund ktoś na świecie dowiaduje się, że choruje na nowotwór krwi lub inną poważną chorobę układu krwiotwórczego. W Polsce lekarze stawiają nową diagnozę co 40 minut. Współpraca DKMS i Flixa pod hasłem „Podróż po życie” ma na celu ułatwienie procesu rejestracji jako potencjalny dawca szpiku. Podróżni korzystający z Wi-Fi na pokładzie FlixBusa i FlixTraina w Niemczech, Polsce, Chile, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych będą przekierowywani na specjalną stronę internetową, gdzie mogą rozpocząć proces rejestracji.

Kampania wykorzystuje międzynarodowy zasięg Flixa oraz jego infrastrukturę cyfrową. Pasażerowie spotykają się z prostymi, angażującymi komunikatami na ekranach swoich urządzeń mobilnych podczas podróży. Ma to ułatwiać zapisanie się do bazy potencjalnych dawców szpiku.

„Nasza współpraca z DKMS pokazuje, że każda podróż może mieć głębszy sens. Pasażerowie FlixBusa zyskują szansę, aby podczas podróży podjąć decyzję, która może uratować komuś życie. Dołączenie do grona potencjalnych dawców szpiku będzie możliwe po prostu w autobusie w trakcie przejazdu, taki drobny gest a może uratować życie. Do dzieła!” – powiedział Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Europie Wschodniej.

Kto może się zarejestrować?

Potencjalnym dawcą może zostać każda zdrowa osoba w wieku 18–55 lat, mieszkająca w Polsce. Wymagany jest również wskaźnik masy ciała (BMI) powyżej 16,5 i nie wyższy niż 40. Bezpłatny pakiet rejestracyjny można zamówić na stronie: www.dkms.pl.