ESPT prezentuje Kodeks Dobrych Praktyk

fot. materiały prasowe
Europejskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców Turystycznych (ESPT) opracowało wstępną wersję Kodeksu Dobrych Praktyk, obejmującą kluczowe segmenty rynku turystycznego. Dokument nie tylko porządkuje najważniejsze zasady i wyzwania branży, a także odpowiada na potrzebę większej transparentności i samoregulacji sektora.
Kodeksy dobrych praktyk to cenione narzędzie samoregulacji i budowania zaufania, które w turystyce wspierają jakość usług, ułatwiają współpracę, chronią przed nieuczciwą konkurencją, jak również wspomagają edukację branży. W obliczu rosnących oczekiwań klientów i dynamicznych zmian, spójne standardy działania stają się warunkiem zrównoważonego rozwoju sektora.
Kodeks jako punkt wyjścia do dalszej dyskusji
Wstępna wersja Kodeksu Dobrych Praktyk przygotowana przez ESPT ma zainicjować branżową dyskusję o etyce, jakości i odpowiedzialności w turystyce. Dokument oparto na doświadczeniach rynkowych i obowiązujących przepisach. Dla każdego segmentu rynku opracowano 10 kluczowych zasad dotyczących m.in. relacji z klientami, bezpieczeństwa, komunikacji czy współpracy. Kodeks będzie dostępny w formie broszury i materiałów graficznych do wykorzystania w mediach społecznościowych.
Zaproszenie do wspólnego tworzenia standardów
Europejskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców Turystycznych zaprasza branżę do aktywnego udziału w konsultacjach i rozwoju Kodeksu Dobrych Praktyk. W najbliższych miesiącach planowane są spotkania, webinary i zbieranie opinii z rynku, które posłużą do opracowania finalnej wersji dokumentu i programu certyfikacji. Kodeks ma być nie tylko narzędziem regulacyjnym, a także wyrazem dojrzałości i odpowiedzialności branży wobec klientów, partnerów i rynku.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
ULC rusza z nową edycją kampanii „Nie pakuj się w kłopoty”
Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął nową edycję kampanii edukacyjnej „Nie pakuj się w…
0 Komentarzy2 Minuty










