eSky.pl: Coraz więcej Polaków wybiera wakacje poza sezonem

fot. materiały prasowe

Coraz więcej Polaków wybiera urlop po sezonie. Jak pokazuje analiza eSky.pl, we wrześniu i październiku wciąż można liczyć na słoneczną pogodę, spokojniejszą atmosferę i niższe ceny.

Z danych eSky.pl wynika, że urlopy poza szczytem sezonu stają się trwałym elementem w preferencjach podróżnych. Liczba rezerwacji na wrzesień i październik wzrosła o ponad 20 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Coraz więcej klientów wybiera ten model wypoczynku, zyskując ten sam, a nierzadko wyższy standard usług w niższej cenie.

Ponadto we wrześniu i październiku wciąż można korzystać z atrakcyjnych warunków pogodowych w popularnych destynacjach. Hiszpania oferuje średnie temperatury rzędu 25 stopni, a tygodniowy pobyt na Costa Brava w formule ze śniadaniem zaczyna się od 1,1 tys. zł. Z kolei w Grecji ciepłe morze i łagodniejszy klimat sprzyjają wyjazdom do regionów takich jak Chalkidiki czy Peloponez, gdzie pakiety dostępne są od 1,1 tys. zł. Chorwacja kusi spokojniejszą atmosferą, temperaturami w granicach 23-26 stopni i cenami. W Dalmacji wakacje poza sezonem można zorganizować od 1,2 tys. zł.

Jeszcze lepszą pogodę zapewnia we wrześniu Malta. Wrześniowe temperatury na wyspie sięgają 30 stopni, a w październiku utrzymują się powyżej 25 stopni. Włochy przyciągają niższymi cenami poza sezonem – tygodniowe pakiety lot+hotel w Rimini czy Kalabrii zaczynają się od 900 zł. Nie słabnie także zainteresowanie Turcją, która oferuje szeroką bazę hoteli w formule all inclusive. W Alanyi tygodniowy pobyt w tej opcji dostępny jest od 1,6 tys. zł.

„Nasze analizy rynkowe jasno pokazują, że model urlopów poza szczytem sezonu to nie tylko trend, ale trwałe przesunięcie w preferencjach podróżnych. Obserwujemy wzrost liczby rezerwacji na miesiące takie jak wrzesień i październik o ponad 20 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Klienci są coraz bardziej świadomi, że mogą zyskać ten sam standard wypoczynku, a nawet lepszy, płacąc mniej i unikając tłumów. To, co obserwujemy, to optymalizacja podaży i popytu przez całą branżę. Zarówno linie lotnicze, jak i hotele dążą do maksymalizacji obłożenia poza głównym sezonem, co przekłada się na bardziej elastyczne i atrakcyjne cenowo pakiety. Jest to kluczowy element strategii, która pozwala na wydłużenie sezonu turystycznego i stabilizację przychodów. Klienci na tym zyskują, otrzymując dostęp do wysokiej jakości usług bez konieczności rezerwacji z dużym wyprzedzeniem” – powiedział Jarosław Grabczak, Head of Commercial Product w eSky.pl.

Metodologia

Analiza oparta jest na pakietach „Wakacje” na eSky.pl z wylotem od 1 września i powrotem do 15 października 2025. Ceny dotyczą pakietu lot+hotel dla jednej osoby i obejmują loty, siedem noclegów (hotel min. 3 gwiazdki) oraz wyżywienie w postaci śniadania lub all inclusive. Dane aktualne w dniu 13 sierpnia 2025 roku. Pakiety są wycieczkami w świetle prawa, a w cenie zawarta jest składka na TFG, TFP oraz ubezpieczenie NNW i KL.