eSky.pl: All inclusive wciąż popularne, ale Polacy stawiają na samodzielne wyjazdy
fot. Unsplash
Polacy w 2025 roku coraz częściej planują wakacje samodzielnie i rezerwują je online, choć tradycyjna formuła all inclusive nadal cieszy się dużym zainteresowaniem – wynika z badania GfK przeprowadzonego na zlecenie eSky.pl.
Niemal co drugi Polak wybierający się na wakacje zorganizował wyjazd samodzielnie, a aż sześć na 10 podróżnych dokonało rezerwacji online – bez konieczności korzystania z usług tradycyjnych biur podróży. Najbardziej cyfrową grupą okazali się 35-44-latkowie, z których ponad 70 proc. korzysta z aplikacji i stron internetowych do planowania urlopu.
„Nowoczesne technologie i rosnąca świadomość turystyczna sprawiają, że Polacy coraz chętniej sami decydują o każdym etapie swojej podróży. To pokazuje, że internetowe biura podróży stają się nie tylko dostawcą usług, ale partnerem wspierającym w wyborze najlepszej oferty. W eSky.pl wiemy jak ważne jest podążanie za nowoczesnymi technologiami, które elastycznie dostosowują ofertę do potrzeb naszych klientów, dlatego stale rozwijamy nasze usługi przy wykorzystaniu m.in. big data i sztucznej inteligencji. AI pozwala nam choćby przedstawiać hotele najbardziej pasujące do profilu użytkownika i zaproponować udogodnienia, które dodatkowo uatrakcyjnią wyjazd. Dzięki temu, klienci eSky mogą mieć pewność, że podróż będzie spełnieniem ich marzeń” – mówi Katarzyna Hauton, brand manager w eSky.pl.
Badanie wskazuje również, że coraz więcej osób rezerwuje wakacje z dużym wyprzedzeniem. Ponad połowa osób w wieku 45+ dokonuje rezerwacji co najmniej trzy miesiące przed wylotem, zapewniając sobie stabilność finansową. Młodsze grupy wiekowe (18–24 lata) częściej wybierają last minute, a około 20 proc. wszystkich podróżnych podejmuje decyzję o wyjeździe w ostatniej chwili.
„Widzimy wyraźny trend łączenia wygody z rozsądnym podejściem do budżetu. Dla wielu osób wcześniejsza rezerwacja oznacza oszczędność i większą przewidywalność kosztów, co jest szczególnie ważne przy planowaniu rocznych wydatków w gospodarstwie domowym. Bookowanie z wyprzedzeniem to także dostęp do większej liczby ofert hoteli w różnych częściach Europy i świata” – dodaje Katarzyna Hauton.
Pomimo wzrostu samodzielnie organizowanych wyjazdów, formuła all inclusive pozostaje popularna, szczególnie wśród rodzin z dziećmi i osób starszych. Młodsze pokolenia coraz częściej poszukują elastycznych rozwiązań, rezygnując z pełnej hotelowej obsługi na rzecz lokalnych doświadczeń.
POWIĄZANE WPISY
26 listopada 2025
Google: Tanie loty przebijają elektronikę. Podróże w centrum zainteresowania Polaków na Black Friday
Black Friday 2025 przyniósł wyraźną zmianę w nawykach zakupowych Polaków. Dane Google…
0 Komentarzy2 Minuty
17 października 2025
Kiwi.com radzi, jak przygotować się do podróży z psem
Coraz więcej podróżnych decyduje się zabierać ze sobą psy na pokład samolotu. Kiwi.com…
0 Komentarzy3 Minuty
17 października 2025
Travelist: Polacy planują listopadowe wyjazdy. Najpopularniejsze Bałtyk, Tatry i Warmia
Długi weekend w listopadzie to dla wielu Polaków okazja, by urozmaicić codzienną rutynę i…
0 Komentarzy6 Minuty
9 października 2025
Triverna: Polacy stawiają na jesienne wyjazdy. 84 proc. planuje wypoczynek w kraju
Sezon jesienny zyskuje na znaczeniu w planach urlopowych Polaków. Jak pokazuje badanie…
0 Komentarzy2 Minuty
3 października 2025
Nocowanie.pl: Regionalne bony turystyczne coraz popularniejsze wśród Polaków
Regionalne bony turystyczne zyskują coraz większe zainteresowanie wśród polskich…
0 Komentarzy2 Minuty
30 września 2025
Prezentmarzeń: Coraz mniej osób rezygnuje z urlopu. Polacy wybierają city breaki
Polacy coraz częściej spędzają urlopy w sposób aktywny i różnorodny, a obok tradycyjnych…
0 Komentarzy2 Minuty
30 września 2025
Raport Turystyka 2030: Polacy wybiorą biura podróży, technologie i bezpieczeństwo
73 proc. Polaków planujących wyjazdy turystyczne w ciągu najbliższych pięciu lat chce…
0 Komentarzy2 Minuty
5 września 2025
Nocowanie.pl: Trudny sezon letni 2025 dla branży noclegowej
Polscy hotelarze podsumowali zakończony sezon letni. Wyniki ankiety przeprowadzonej przez…
0 Komentarzy3 Minuty
4 września 2025
POT prezentuje raport „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2025”
Polska Organizacja Turystyczna opublikowała raport „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce…
0 Komentarzy5 Minuty








