eSky.pl: All inclusive wciąż popularne, ale Polacy stawiają na samodzielne wyjazdy

fot. Unsplash

Polacy w 2025 roku coraz częściej planują wakacje samodzielnie i rezerwują je online, choć tradycyjna formuła all inclusive nadal cieszy się dużym zainteresowaniem – wynika z badania GfK przeprowadzonego na zlecenie eSky.pl.

Niemal co drugi Polak wybierający się na wakacje zorganizował wyjazd samodzielnie, a aż sześć na 10 podróżnych dokonało rezerwacji online – bez konieczności korzystania z usług tradycyjnych biur podróży. Najbardziej cyfrową grupą okazali się 35-44-latkowie, z których ponad 70 proc. korzysta z aplikacji i stron internetowych do planowania urlopu.

„Nowoczesne technologie i rosnąca świadomość turystyczna sprawiają, że Polacy coraz chętniej sami decydują o każdym etapie swojej podróży. To pokazuje, że internetowe biura podróży stają się nie tylko dostawcą usług, ale partnerem wspierającym w wyborze najlepszej oferty. W eSky.pl wiemy jak ważne jest podążanie za nowoczesnymi technologiami, które elastycznie dostosowują ofertę do potrzeb naszych klientów, dlatego stale rozwijamy nasze usługi przy wykorzystaniu m.in. big data i sztucznej inteligencji. AI pozwala nam choćby przedstawiać hotele najbardziej pasujące do profilu użytkownika i zaproponować udogodnienia, które dodatkowo uatrakcyjnią wyjazd. Dzięki temu, klienci eSky mogą mieć pewność, że podróż będzie spełnieniem ich marzeń” – mówi Katarzyna Hauton, brand manager w eSky.pl.

Badanie wskazuje również, że coraz więcej osób rezerwuje wakacje z dużym wyprzedzeniem. Ponad połowa osób w wieku 45+ dokonuje rezerwacji co najmniej trzy miesiące przed wylotem, zapewniając sobie stabilność finansową. Młodsze grupy wiekowe (18–24 lata) częściej wybierają last minute, a około 20 proc. wszystkich podróżnych podejmuje decyzję o wyjeździe w ostatniej chwili.

„Widzimy wyraźny trend łączenia wygody z rozsądnym podejściem do budżetu. Dla wielu osób wcześniejsza rezerwacja oznacza oszczędność i większą przewidywalność kosztów, co jest szczególnie ważne przy planowaniu rocznych wydatków w gospodarstwie domowym. Bookowanie z wyprzedzeniem to także dostęp do większej liczby ofert hoteli w różnych częściach Europy i świata” – dodaje Katarzyna Hauton.

Pomimo wzrostu samodzielnie organizowanych wyjazdów, formuła all inclusive pozostaje popularna, szczególnie wśród rodzin z dziećmi i osób starszych. Młodsze pokolenia coraz częściej poszukują elastycznych rozwiązań, rezygnując z pełnej hotelowej obsługi na rzecz lokalnych doświadczeń.