eSky: Oktoberfest – pomysł na wrześniowy city break
fot. Unsplash
Monachium przygotowuje się do kolejnej edycji Oktoberfest – największego i najsłynniejszego na świecie święta piwa, które co roku przyciąga miliony uczestników z całego świata. Popularność wydarzenia sprawiła, że jego odpowiedniki odbywają się nie tylko w innych niemieckich miastach, a także w metropoliach poza Europą, takich jak Nowy Jork czy Tokio.
Choć nazwa festiwalu sugeruje październik, od ponad 150 lat wydarzenie odbywa się głównie we wrześniu. Decyzja o zmianie terminu zapadła w 1872 roku, kiedy organizatorzy uznali wcześniejszy okres za bardziej sprzyjający pod względem pogody. Dziś Oktoberfest rozpoczyna się w połowie września i trwa do pierwszej niedzieli października.
Jak dotrzeć na Oktoberfest?
Najdogodniejszym sposobem dotarcia do stolicy Bawarii jest podróż samolotem. Bezpośrednie połączenia z Monachium oferują m.in. Warszawa, Kraków i Gdańsk, a lot trwa średnio 1,5-2 godziny. Z uwagi na bardzo duże zainteresowanie wydarzeniem, ceny biletów lotniczych w tym okresie są zwykle znacznie wyższe niż poza sezonem. Eksperci z eSky.pl podkreślają, że rezerwacja z wyprzedzeniem pozwala uniknąć wysokich kosztów.
Oficjalne otwarcie Oktoberfestu poprzedza parada gospodarzy, w której uczestniczą burmistrz Monachium oraz przedstawiciele lokalnych browarów. Na terenie festiwalu rozstawionych jest 14 dużych namiotów piwnych, mieszczących 5-11 tys. osób. Każdy z nich charakteryzuje się odmiennym wystrojem i atmosferą. Oprócz degustacji specjalnego piwa warzonego na tę okazję, uczestnicy mogą oglądać parady strojów ludowych, słuchać koncertów czy korzystać z licznych atrakcji lunaparku.
Choć piwo jest główną atrakcją wydarzenia, Oktoberfest to prawdziwy maraton kulinarny. W czasie festiwalu zjada się średnio ponad 0,5 mln kurczaków, 140 tys. parówek i 90 tys. pieczonych golonek. Jednym z charakterystycznych dań jest steckerlfisch, czyli ryba pieczona na patyku.
Wstęp na festiwal jest bezpłatny, jednak koszty na miejscu nie należą do niskich. Cena kufla piwa wynosi około 11 euro, a posiłki kosztują średnio 20 euro. Zaleca się zabranie gotówki, ponieważ płatności kartą nie są powszechnie akceptowane.
Sukces, który przekroczył granice
Festiwal to także znaczące wydarzenie gospodarcze. Szacuje się, że generuje on dla Monachium i regionu około 1,2 mld euro przychodu rocznie. Jego formuła z sukcesem przenoszona jest do innych miast i krajów, zyskując międzynarodowy wymiar.
„To, co kiedyś było lokalnym świętem Monachium, dziś staje się globalnym zjawiskiem. Wersje Oktoberfestu pojawiają się w całych Niemczech, od Stuttgartu po Hamburg, a nawet w Nowym Jorku, Tokio czy Sydney. Berlińska odsłona jest świetnym przykładem tego trendu i pokazuje, że coraz więcej miast adaptuje bawarską tradycję na swój własny sposób. Dla podróżników to doskonała okazja, by doświadczyć ducha Oktoberfestu bez konieczności wyprawy do Monachium, a przy okazji poznać lokalne oblicze świętowania w różnych częściach świata” – powiedział Jarosław Grabczak, Head of Commercial Product w eSky.pl.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
ULC rusza z nową edycją kampanii „Nie pakuj się w kłopoty”
Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął nową edycję kampanii edukacyjnej „Nie pakuj się w…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Magda Plutecka nową dyrektorką ds. HR i Komunikacji w Sun&Fun Holidays
Sun&Fun Holidays ogłosiło Magdę Plutecką nową dyrektorką ds. HR i Komunikacji.…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
Magdalena Krucz nową prezeską Polskiej Organizacji Turystycznej
Dziś, 2 grudnia 2025 roku, Magdalenę Krucz powołano na stanowisko prezeski Polskiej…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty










