Era eventu 2.0 – wymiana doświadczeń

14 czerwca w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN odbyło się wydarzenie „ERA EVENTU 2.0” z udziałem przedstawicieli przemysłu spotkań i wydarzeń w szerokim ujęciu sektorowym, a także organizacji branżowych TUgether, Urzędu Pracy M. St. Warszawy i instytucji branżowych.
Celem konferencji było nawiązanie dialogu między agencjami eventowymi a klientami oraz wymiana doświadczeń i znalezienie odpowiedzi na pytania związane z rolą spotkań w biznesie, zwłaszcza w trudnych i wymagających czasach. Uczestnicy analizowali rynek spotkań z różnych perspektyw zastanawiając się, jakie są w tym zakresie potrzeby biznesu (B2B), konsumentów (B2C) i pracowników (B2E). W trakcie rozmów ułożonych w trzech panelach goście dyskutowali o tym, jak pobudzić rynek wydarzeń (MICE) po ponad dwuletniej pandemii, jaki wpływ ma produkcja eventów na rozwój firmy oraz system motywacyjny pracowników, a przede wszystkim – jak rysuje się przyszłość i ewolucja event marketingu.
„Rynek jednak się zmienił, i obecnie widzimy, że potrzeby klientów są inne niż przed pandemią. Ważny jest dialog. Nowe projekty możemy inicjować, tylko jeśli będziemy dyskutować ze zleceniodawcami” – powiedział na początku spotkania Łukasz Adamowicz, Prezes RPSiW TUgether, który razem z Rafałem Szmytke, szefem Polskiej Organizacji Turystycznej, przywitał gości i uczestników konferencji.

Wydarzenie złożone było z trzech paneli tematycznych, a pierwszy z nich dotyczył szans i wyzwań w świecie eventów. Tę część spotkania moderowała dr Małgorzata Bonikowska – prezes THINKTANK. Uczestnicy sesji próbowali odpowiedzieć na pytanie: Co udało się osiągnąć przez ostatnie 2 lata?
Zdaniem Anety Książek, głównego specjalisty departamentu marketingu działu Poland Convencion Bureau, POT: „Dwa lata pandemii to był społeczny i zawodowy survival. Przetrwały te firmy, które zdołały się przystosować. Dzięki temu jesteśmy jednak silniejsi. Pandemia przyspieszyła postęp technologiczny w branży MICE. Dobrym zjawiskiem jest również współpraca miast. Między innymi dzięki temu Polska poprawiła swój wynik w dorocznym rankingu ICCA o 1 pozycję. Przemysł spotkań ma zatem duże możliwości, musimy się natomiast nauczyć pozyskiwać klientów w nowej realności.”
W debacie udział wzięli również: Rafał Kupidura, CEO Imagine Nation (IF Nation Group), przedstawiciel Pracodawców RP, Michał Michałowski Senior Partner KDK EVENTS, członek Klubu Agencji Eventowych SAR oraz Dagmara Chmielewska, prezes zarządu SBE, dyrektor programowa Studium Event Management.
Podczas drugiego panelu uczestnicy debatowali o tym, jak brak spotkań wpływa na rozwój firmy, stan psychiczny pracownikow oraz motywację zespołów. Dyskusję moderowała Julia Kozak – Partner w THINKTANK.
Monika Fedorczuk, dyrektor Urzędu Pracy m. st. Warszawy zauważyła: „Co roku ubywa z rynku pracy 150 tysięcy osób. Pracownik zatem staje się jeszcze bardziej wartościowy i w związku z tym jeszcze ważniejszy zaczyna być dobrostan. Osoby pracujące muszą się czuć komfortowo. Wiemy, że spotkania online są odbieranie różnie. Jednych one męczą – inni je natomiast uwielbiają. Niezwykle ważna jest zatem personalizacja. Musimy znaleźć sposób zarządzania tymi problemami, a przede wszystkim wiedzieć jak ludzi motywować. Pandemia i praca online nie wpłynęły negatywnie na efektywność pracy, obniżyły jednak kreatywność. Ważne jest to, by stworzyć pracownikom przestrzeń, która nie jest rozliczana z wymiernych efektów. Konieczna jest także platforma do wymiany myśli”.
W panelu uczestniczyli także: Emil Muciński, wiceprezes BCC, dyrektor Instytutu Interwencji Gospodarczych, Katarzyna Gaweł-Brudkiewicz, Head of Communications and Engagement – Ringier Axel Springer Polska, Romeo Grzębowski, Chief Inspiration Officer Extended Tools Polska. Przedstawiciel Polskiego Stowarzyszenia HR oraz Agata Swornowska-Kurto, Prezes Zarządu Instytut One Sp. z o.o.
Ostatni, trzeci panel dyskusyjny moderował Zbigniew Gajewski, Partner w THINKTANK, a uczestnicy tej sesji zastanawiali się nad rolą CSR w przemyśle MICE oraz przyszłością tej branży.
Dominik Górka, CEO i dyrektor kreatywny Live Age, członek Klubu Agencji Eventowych SAR, nawiązując do kwestii CSR stwierdził: „Część naszych klientów domaga się CSR. Dla nich istotna jest odpowiedzialność za środowisko. Musimy do tych wymogów dostosować transport, zarządzanie venue i cateringiem, tak by zmniejszyć ślad węglowy. Wielu z nas oferuje organizowanie wydarzeń w formacie bezemisyjnym.”
W debacie wzięli udział także: Marcin Różycki, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Aleksander Murek, Dyrektor ds. Sprzedaży Usług, Impel, Ilona Kuźniecow, Associate Kancelarii DGTL Kibil Piecuch i Wspólnicy SKA oraz Julia Kozak, Partner w THINKTANK, koordynatorka programu Miasta Przyszłości.
Uczestnicy wydarzenia zgodzili się, że w przyszłości wciąż będziemy potrzebować spotkań offline, gdzie przebywamy obok drugiego człowieka. Mimo tego, że wejdziemy niebawem w obszar metawersum, ogromne znaczenie nadal ma sfera „doświadczania innych osób”. Tego nie zastąpi nam nawet najnowocześniejsza technologia.
Organizatorami wydarzenia byli: Klub Agencji Eventowych SAR, SBE – Stowarzyszenie Branży Eventowej oraz Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether. Partnerem głównym wydarzenia była Polska Organizacja Turystyczna (POT). Partnerem merytorycznym wydarzenia był ośrodek THINKTANK.
POWIĄZANE WPISY
19 grudnia 2025
Stworzono cyfrowe archiwum polskiej turystyki. Instytut Turystyki udostępnia 80 tys. zdigitalizowanych materiałów
Stowarzyszenie na Rzecz Badania, Rozwoju i Promocji Turystyki wraz z Instytutem Turystyki…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2025
CzechTourism Polska: Polacy coraz chętniej odwiedzają Czechy. Liczba pobytów wzrosła o 14,9 proc.
Rok 2025 przynosi zwiększoną aktywność polskich turystów w Czechach. Po trzech kwartałach…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2025
Itaka spotkała się z partnerami z całej Polski podczas Agent Night Arena
17 grudnia 2025 roku na Itaka Arenie w Opolu odbyło się wydarzenie Itaka Agent Night…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2025
Costa Cruises stawia na partnerów. Polskie biura podróży wśród nagrodzonych
Costa Cruises zorganizowała dwa wydarzenia skierowane do partnerów i przedstawicieli…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2025
eSky: Polacy planują podróże z wyprzedzeniem. Wzrost rezerwacji do USA i Meksyku
Dane z internetowego biura podróży eSky pokazują, że Polacy coraz częściej planują…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2025
GTS Poland uruchamia nowe zimowe połączenie z Warszawy do Monastyru
GTS Poland poszerza ofertę czarterów do Tunezji i od 25 grudnia 2025 roku uruchamia nowe…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty










