Enter Air zwiększa przychody do 1,26 mld zł w pierwszym półroczu 2025 roku

Enter Air po epidemii
fot. Enter Air

Enter Air podsumował wyniki za pierwsze półrocze 2025 roku. Przychody grupy wyniosły 1,26 mld zł, co oznacza blisko 8 proc. wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

EBITDA grupy osiągnęła poziom 442,1 mln zł wobec 137,4 mln zł rok wcześniej. Wynik operacyjny wzrósł do 64,5 mln zł, a zysk netto wyniósł 187,8 mln zł wobec 24,2 mln zł straty w pierwszym półroczu 2024 roku. Na prezentowane dane wpływ miały różnice kursowe wynikające z przeliczeń do celów raportowych zgodnie z MSSF 16. W analizowanym okresie różnice kursowe wyniosły 204,4 mln zł, co istotnie wpłynęło na wyniki. Po ich wyłączeniu EBITDA Enter Air wyniosła 237,7 mln zł, a spółka odnotowała stratę netto na poziomie 16,6 mln zł.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego pierwszego półrocza. Wszystkie nasze projekty optymalizacyjne wypaliły, dając wymierną poprawę wyniku. Doskonale przygotowaliśmy się do wysokiego sezonu, który również możemy zapisać po stronie sukcesów. Enter Air wykazuje się dobrą na tle konkurencji zdolnością do radzenia sobie ze zmiennością sytuacji rynkowej przy jednoczesnym dbaniu o jakość produktu dla odbiorców. Dlatego patrząc na maksymalne wykorzystanie naszej floty w wakacje, oczekujemy że 2025 rok będzie bardzo dobry. Jak wiele polskich firm mamy przewagę w Europie dzięki silnemu rynkowi polskiemu. Tu mamy bazę kosztową oraz solidne zaplecze finansowe, mocną gospodarkę i ciągle rosnący popyt. Dlatego planujemy wykorzystać te przewagi w zdobywaniu udziału w rynku europejskim. Rok 2026 jest już praktycznie cały ułożony, patrzymy więc na rok 2027 i dalej” – powiedział Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.

Nowe samoloty we flocie

W pierwszym półroczu 2025 roku flota przewoźnika powiększyła się o trzy samoloty Boeing 737-800. Z kolei we wrześniu Enter Air odebrał nowego Boeinga 737 MAX 8. Była to pierwsza z sześciu planowanych dostaw tego typu samolotów na lata 2025–2027.

Obecnie flota Enter Air liczy 34 samoloty. 24 Boeingi 737-800 oraz 10 Boeingów 737 MAX 8. W ramach grupy operacje lotnicze realizują także cztery samoloty szwajcarskiej linii Chair Airlines oraz cztery maszyny Fly4 Airlines – wspólnego przedsięwzięcia z TUI. W lipcu Enter Air nabył 55 proc. udziałów w Avenger Flight Group Poland, stając się jej jedynym właścicielem. Od sierpnia 2025 roku spółka funkcjonuje pod nową nazwą Enter Air Training Center.

Łączna wartość podpisanych w ostatnich miesiącach umów z polskimi touroperatorami wynosi około 2,2 mld zł. Największe kontrakty zawarto z TUI Poland (230 mln USD), Coral Travel Poland (137 mln USD), Rainbow Tours (93,2 mln USD) oraz Itaka Fly (75,9 mln USD).

Enter Air przeznaczył także 52,6 mln zł na wypłatę dywidendy za 2024 rok, co oznacza 3 zł na akcję. Środki pochodziły z całkowitego zysku za ubiegły rok oraz części kapitału zapasowego. Dla porównania, w 2024 roku spółka wypłaciła akcjonariuszom 77,2 mln zł, czyli 4,40 zł na akcję.