Enter Air z blisko 3 mld zł przychodów i rozwojem floty w 2024

fot. materiały prasowe

Grupa Enter Air zakończyła 2024 rok z przychodami na poziomie 2 926,3 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 11 proc. rok do roku. Pomimo negatywnego wpływu różnic kursowych, spółka osiągnęła solidne wyniki operacyjne i kontynuowała rozwój floty oraz zaplecza technicznego.

Enter Air zakończył 2024 rok z przychodami wynoszącymi 2 926,3 mln zł, co oznacza wzrost o 11,4 proc. w porównaniu do 2023 roku. Zysk operacyjny spółki wzrósł o 57 proc. do poziomu 260,7 mln zł, a EBITDA wyniosła 491,1 mln zł. Na wynik netto, który spadł do 65,6 mln zł, wpływ miały głównie ujemne różnice kursowe o wartości 63,6 mln zł. Po ich wyeliminowaniu zysk netto sięgnąłby 129,3 mln zł, a EBITDA 554,7 mln zł.

Rozbudowa floty i plany na 2025 rok

W minionym roku Enter Air pozyskał pięć nowych samolotów, a flota grupy liczy obecnie 30 maszyn. W I połowie 2025 roku planowano wprowadzenie do użytku trzech kolejnych B737-800 oraz jednego B737 MAX 8 w III kwartale. Dalsze dostawy nowych samolotów planowane są na koniec 2025 roku i w 2026 roku.

Spółka podpisała wszystkie kluczowe kontrakty z touroperatorami na sezon lato 2025 i zima 2025/2026. Wartość umów z TUI Poland, Coral Travel, Rainbow Tours i Itaka Fly wynosi łącznie około 2,2 mld zł.

W 2024 roku Enter Air zakończył proces spłaty pożyczki otrzymanej w ramach rządowej Tarczy Finansowej PFR i wypłacił 77,2 mln zł dywidendy, czyli 4,40 zł na akcję. Zarząd zamierza zarekomendować wypłatę kolejnej dywidendy w wysokości około 3 zł na akcję, obejmującej zysk jednostkowy oraz część kapitału zapasowego.

Znaczący rozwój dotyczył również zaplecza technicznego. Enter Air otworzył hangar w Debreczynie na Węgrzech oraz zawarł 10-letnią umowę najmu bazy technicznej na lotnisku w Katowicach. Własna infrastruktura ma zapewnić Grupie niemal pełną niezależność w zakresie obsługi technicznej. Spółka dysponuje także własnym symulatorem szkoleniowym.

W 2024 roku Enter Air zanotował wzrost liczby wykonanych operacji lotniczych o około 10 proc. Kontynuował także ekspansję na rynkach zagranicznych, w tym w szczególności poprzez działalność szwajcarskiej spółki zależnej Chair Airlines.