Enter Air podsumowuje pierwszy kwartał 2025 roku

Grupa Enter Air zakończyła pierwszy kwartał 2025 roku z przychodami na poziomie 465,3 mln zł, co oznacza wzrost o 18,4 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Główne czynniki wzrostu to zwiększenie skali działalności operacyjnej oraz 16 procentowy wzrost liczby operacji lotniczych.
EBITDA Grupy osiągnęła poziom 138,7 mln zł wobec 4,4 mln zł rok wcześniej. Spółka odnotowała 35,9 mln zł straty operacyjnej oraz 27,1 mln zł zysku netto. Wyniki istotnie wspierały dodatnie różnice kursowe w wysokości 101,4 mln zł. Po ich wyłączeniu EBITDA wyniosła 37,3 mln zł, a strata netto sięgnęła 74,4 mln zł.
Wartość zakontraktowanych umów z największymi polskimi touroperatorami wynosi ok. 2,2 mld zł. Wśród kluczowych partnerów znajdują się: TUI Poland (230 mln USD), Coral Travel Poland (137 mln USD), Rainbow Tours (93,2 mln USD) oraz Itaka Fly (75,9 mln USD).
Obecna flota Enter Air liczy 30 samolotów. Przed sezonem letnim dołączą trzy kolejne Boeingi 737-800. Przewidziano także dostawę Boeinga 737 MAX 8 oraz powiększenie flory o cztery kolejne maszyny tego typu do końca 2026 roku. W ramach Grupy operują również cztery samoloty Chair Airlines (Szwajcaria) oraz cztery Fly4 Airlines – wspólnego przedsięwzięcia Enter Air z TUI.
W maju 2025 roku zarząd spółki zarekomendował wypłatę dywidendy w wysokości 52,6 mln zł, czyli 3 zł na akcję. Kwota ta pochodzi z jednostkowego zysku netto za 2024 rok (51,7 mln zł) oraz części kapitału zapasowego (0,9 mln zł). Ostateczną decyzję podejmą akcjonariusze na walnym zgromadzeniu. W ubiegłym roku dywidenda wyniosła 77,2 mln zł (4,40 zł na akcję).
„Pierwszy kwartał jest w naszej branży tradycyjnie najsłabszy w roku. Osiągnięte wyniki są zgodne z naszymi założeniami. Minione miesiące upłynęły w dużej mierze na przygotowaniach do wysokiego sezonu, który zapowiada się jako jeden z najmocniejszych w ostatniej dekadzie. Widzimy wyraźny wzrost zainteresowania zagranicznymi podróżami wśród Polaków, co jest efektem stabilizującej się sytuacji gospodarczej oraz rosnącej konsumpcji. Szczególną popularnością cieszą się kierunki śródziemnomorskie takie jak Grecja, Turcja czy Hiszpania, ale rośnie też popyt na mniej oczywiste destynacje. Stabilne fundamenty makroekonomiczne Polski powinny sprzyjać dalszemu rozwojowi branży turystycznej i zwiększonemu zapotrzebowaniu na nasze usługi czarterowe” – podsumował Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
ULC rusza z nową edycją kampanii „Nie pakuj się w kłopoty”
Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął nową edycję kampanii edukacyjnej „Nie pakuj się w…
0 Komentarzy2 Minuty










