Enter Air podsumowuje III kwartał 2025 roku

Enter Air po epidemii
fot. Enter Air

Przychody Enter Air po trzech kwartałach 2025 roku osiągnęły 2 422,8 mln zł, a EBITDA wzrosła do 778,4 mln zł. Przewoźnik rozbudowuje flotę, szykując się do większej liczby operacji w sezonie letnim 2026.

Przychody Enter Air w okresie od stycznia do września 2025 roku wyniosły 2 422,8 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 3 proc. w ujęciu rocznym. Zwiększenie obrotów wynikało głównie z rozszerzenia zakresu działalności oraz około 2-procentowego wzrostu liczby wykonanych operacji lotniczych. EBITDA wyniosła 778,4 mln zł wobec 459,8 mln zł rok wcześniej, natomiast wynik operacyjny osiągnął 222,6 mln zł. Zysk netto ukształtował się na poziomie 296,7 mln zł, w porównaniu do 161,5 mln zł z ubiegłym rokiem.

Na prezentowane wyniki wpływ miały dodatnie różnice kursowe wynikające z przeliczeń zgodnych z zasadami MSSF 16. W I–III kwartale 2025 r. ich wartość wyniosła 195,1 mln zł. Po wyłączeniu tego czynnika EBITDA Enter Air sięgnęła 583,3 mln zł, a zysk netto 138,7 mln zł.

W trakcie roku przewoźnik kontynuował rozwój floty. Obecnie obejmuje ona 34 samoloty: 24 Boeingi 737-800 oraz 10 Boeingów 737 MAX 8. W drugim kwartale 2025 roku Enter Air wprowadził do użytkowania trzy kolejne maszyny 737-800, natomiast w trzecim kwartale odebrał fabrycznie nowego Boeinga 737 MAX 8, pierwszego z sześciu samolotów zaplanowanych do dostaw w latach 2025-2027.

Równolegle do inwestycji we flotę spółka rozwijała zaplecze szkoleniowe. W lipcu 2025 roku Enter Air nabył 55 proc. udziałów w Avenger Flight Group Poland, przekształcając ją w Enter Air Training Center. Ośrodek odpowiada za szkolenia załóg i stanowi istotny element struktury operacyjnej grupy.

W tym samym miesiącu przewoźnik wypłacił 52,6 mln zł dywidendy, wykorzystując na ten cel cały zysk za 2024 rok oraz środki przeniesione z kapitału zapasowego.

Plany na sezon 2026

Przewoźnik kontynuuje również rozwój współpracy z touroperatorami. Pod koniec października zawarł umowę z Itaka Fly na sezon letni 2026 oraz zimowy 2026/2027 o wartości ok. 360,4 mln zł, czyli o około 23 proc. wyższej od obowiązującej dotychczas. W kolejnych miesiącach planowane jest sfinalizowanie następnych kontraktów z kluczowymi partnerami.

„Kończący się rok przelataliśmy bardzo dobrze i mamy nadzieję, że powtórzymy to w przyszłym roku, ale już w większej skali. Mamy pod kontrolą większość elementów związanych z wykonywaniem operacji lotniczych – od szkoleń załóg po obsługę techniczną samolotów. W ten sposób usunęliśmy najważniejsze bariery dla naszego wzrostu. Teraz, wykorzystując wysoki popyt na nasze usługi, możemy w kontrolowany sposób zwiększać swoją obecność na rynkach Europy. Naszym celem jest pozycja europejskiego lidera ruchu czarterowego” – powiedział Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.